Antoine de Bodt, alle info welkom! (en meer)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Antoine de Bodt, alle info welkom! (en meer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 23:05

Zoals de meesten hier wrsch wel weten is mijn paard vorigjaar na ruim 2,5 jaar wisselend onregelmatig zijn waarbij er nooit wat is gevonden, afgekeurd op ataxie
dit bleek geen ataxie te zijn maar een scheef bekken, waar hij al jaren mee rondliep, waardoor zn achterhand en vooral zn rug zo waren verkrampt en er vanalles scheef was gaan staan zodat hij inderdaad achter coördinatie problemen had, wat als ataxie werd gezien

Steffi vd Laarse heeft hem 3x behandeld en hij loopt zuiver en soepeler dan de afgelopen 2 jaar! staakt en steigerd niet meer en wil graag voor je werken! zn uitstraling is er weer en hij zit super in zn vel! zelfs het luchtzuigen is zo goed als verdwenen!

maar...hij heeft wel als het ware 'opnieuw' moeten leren lopen, de blokkades zijn weg, rechtsachter komt weer mee, zn beenstand is weer normaal(was achter iets met O-benen gaan staan en hoeven sleten scheef af, nu niet meer)

nu zijn we een aantal weken verder na de laatste behandeling, en ik vind hem de laatste 2 weken soms twijfelachtig...hij loopt zeer zeker niet onregelmatig, maar hij had altijd een leuk voorbeen nu is hij voorzichtig voor, met beide voorbenen...

Ik ben wel een muts geworden hoor, zelf 2 afgekeurde paarden en nog een aantal paarden die ik ken en heb gereden die zijn afgekeurd en zelfs afgemaakt door blessures, dus ik denk nu al snel dat t niet goed is....na zoveel ellende met Q durfe ik al amper te geloven dat hij niet meer kreupel loopt in de bak, maargoed ik zie er iets aan, wat niet ieder ander ziet, maar ik zie het!

ook rij ik nogsteeds erg veel buiten, lekker rechtuit draven en galloperen is goed voor hem, maar hij loopt in draf altijd scheef, kijkt naar links en plaatst zn rechter achterbeen naast de massa, in galop krijg ik hem goed rechtgesteld, en zelfs iets schoudervoor zodat rechtachter juist goed onder de massa komt

hij is niet de liefste buiten dus ik ben allang blij dat ie vooruit gaat, alleen ja hij draaft zo scheef

in de bossen tilt ie zn benen wel veel en veel fanatieker op, zie je die maaiende voorbenen steeds langskomen, dit mist hij dus in de bak

in de bak is hij niet zo scheef als buiten, maar dus voorzichtig voor

Ik wil hoe dan ook nieuwe ellende voorkomen, en zit dus te denken aan een les van AdB of een clinic meerijden of als t erger wordt met Q, hem daar stallen en door AdB laten rijden, hij heeft immers de regel paard niet goed=niet hoeven betalen, dus proberen kan altijd Knipoog

maar, wat is jullie ervaring met een les van AdB, wat zijn de kosten van een les of een clinic meerijden van hem
wanneer is er eentje in de buurt waar ik bv eerst kan kijken of ik het uberhaupt wel iets vind

en hoe zit het met je paard daar een maand laten rijden, en wat zijn daar de kosten van en hoe weet je 100% zeker dat je paard echt verbeterd en er niet bv een pijnstillertje door zn eten gaat of een een of ander oppep middel, waardoor hij ineens wel weer 'spectaculair' gaat draven....

kortom, alle info, positief en negatief, beide graag goed onderbouwd, zijn welkom!

andere tipc over mn paard of ervaringen met die blessure en het rijden etc zijn ook altijd welkom Lachen

StalDoorstap

Re: Antoine de Bodt, alle info welkom! (en meer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 00:31

Graag een abonnement op dit topic....... Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 03:07

Ik PB je eventjes.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 08:26

PB Corine en/of Bets eens, zij kunnen je er alles over vertellen.

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 08:59

Citaat:
maar, wat is jullie ervaring met een les van AdB, wat zijn de kosten van een les of een clinic meerijden van hem
wanneer is er eentje in de buurt waar ik bv eerst kan kijken of ik het uberhaupt wel iets vind

Dit weekend is hij in Elst. Maar waarschijnlijk hoor je het dit, om nog te gaan kijken, een btje laat.

Citaat:
en hoe zit het met je paard daar een maand laten rijden, en wat zijn daar de kosten van en hoe weet je 100% zeker dat je paard echt verbeterd en er niet bv een pijnstillertje door zn eten gaat of een een of ander oppep middel, waardoor hij ineens wel weer 'spectaculair' gaat draven....

Maand laten staan kosten vlg mij EUR 600, hij wordt dan 1 keer per dag gereden. Als je zeker wilt weten dat je paard verbeterd zonder een pijnstillertje o.i.d. raad ik je aan daar gewoon te blijven (als je in de gelegenheid bent) en de training te volgen. Dat is in overleg zeker mogelijk. Dan zie je hoe hij aan het begin van de training loopt en in het verloop hiervan beter wordt.

Citaat:
kortom, alle info, positief en negatief, beide graag goed onderbouwd, zijn welkom!

andere tipc over mn paard of ervaringen met die blessure en het rijden etc zijn ook altijd welkom Lachen

Renske, je weet dat er hier veel mensen ook een negatieve mening hebben over AdB. Maar zoals je zelf al zegt: probeer het gewoon eens, no cure no pay.
Wat heb je op het moment voor instructie? Kan die je niet helpen met het rechtrichten? Weet in de buurt van Apeldoorn een leerlinge van AdB die ook erg goed is. Wellicht eens een idee om haar eens langs te laten komen voordat je naar AdB gaat. Voor meer info: PM!

O ja en vraag ook Bets eens. Ze lest dit weekend in Elst en weet ook veel te vertellen over training bij Antoine. Guusje weet er ook veel van (Zij heeft stage gelopen bij Antoine)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:58

Vraag eens aan Anjatjeuh, Marengo_82 of Idra, die hebben vorige zomer daar een clinic gereden Lachen

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:06

Renske, AdB is de moeite waard, ik heb 2 jaar bij hem gelest en heb er veel van geleerd Haha!

De enige maar die ik heb, is dat hij in de clinics/lessen, die om en de nabij de 50 euro per uur liggen, de charmeur speelt met mensen langs de kant Clown Ik wil wel graag een uur aandacht voor dat geld. Haha!

Ik zou gewoon eens gaan kijken, zonder paard en laat het op je inwerken Haha!

Ik hoor dat er leerlingen zijn die het heel goed oppakken en over kunnen brengen, dat is wellicht ook nog een optie.
Ik heb denk ik nog wel een mailadres van een leerlinge die in Brabant zit Haha!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:38

geral schreef:
Ik heb denk ik nog wel een mailadres van een leerlinge die in Brabant zit Haha!

Denk dak t zelfde adres heb Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:59

Kun je niet gewoon een goede instructeur in de hand nemen?

Al_Capone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:30

hallo, ik heb ook zelf ervaring met Antoine De Bodt, heel positieve!
echt aan te raden!
Hij heeft ook kijkdagen, kan je een dag de training komen bekijken en vragen stellen.

je kan altijd is vrijblijvend mailen naar info@hoefkatrol.com

veel succes

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:58

Jeetje Renske, je kunt toch zeker wel een goede instructeur vinden zonder al die AdB poespas?
Had eigenlijk van jou niet verwacht dat je met hem in zee zou willen.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:31

Ik ben bij een lesdag geweest in Elst laatst. Het is een hele eerlijke manier van paard rijden de paarden pikken het goed op en je ziet ze gewoon beter worden in een kwartier tijd al.
Het is een moeilijk onderwerp omdat er veel tegenstanders zijn vandaar ook dat iedereen via pb reageert denk ik.
De methode kan je zeker helpen om Quentin beter te laten lopen maar dat weet je pas als je het een keer geprobeert hebt.
Zelf tob ik ook wat af met mable en zo probeer je van alles om je paardje goed te krijgen. Als je meer wil weten kun je bets eens pb-en die lest volgens mij elke maand bij Antoine en ze geeft zel ook les.
Ze helpt mij ook veel en ze weet uit eigen ervaring waar ze het over heeft dus als je vragen hebt kun je die het beste aan haar stellen.
Ik kan in elk geval geen reden geven waarom je het niet zal doen het kan geen kwaad.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 12:40

bedankt voor alle reacties Lachen
ik ga iig een keer kijken voordat ik mn paard meeneem

Fitzroy schreef:
Jeetje Renske, je kunt toch zeker wel een goede instructeur vinden zonder al die AdB poespas?
Had eigenlijk van jou niet verwacht dat je met hem in zee zou willen.

heb een goede instructeur, maar die heeft het superdruk, kan daar nu 1x per 2-3 weken terecht
Hij heeft me supergoed geholpen met Quentin en heeft ons ondanks de toen nog verborgen blessure van Q van het L naar het Z gekregen, ik blijf daar ook zeker lessen!

maar omdat ik nu twijfel over zn manier van lopen en niet wil dat ik hem op de een of andere manier vast rij of er weer nieuwe blessure's komen enzo, en zo'n wisselende verhalen over AdB hoor(van extreem postief tot heel erg negatief) ben ik heel benieuwd naar meer info over hem. Hoor hier in de omgeving verschillende verhalen van paarden die super vooruit zijn gegaan, en als je al zoveel ellende met je paard hebt gehad ga je steeds iets anders proberen
en een keer een clinic meerijden kan nooit kwaad natuurlijk Lachen dan weet ik meteen wat er nu klopt van de verhalen en of het uberhaupt iets is wat mij aanspreekt en wat bij Quentin past.

voordat ik Q daar naartoe zou brengen moet het idd zo ver zijn dat Steffi hem niet beter krijgt, en mn instructeur en ik samen ook niet verder komen met Q, dit is voorlopig nog zeker niet aan de orde

maar een totaal andere kijk op hoe Q loopt en hoe hij gereden wordt kan nooit kwaad lijkt me, vandaar mn nieuwsgierigheid naar AdB omdat je er dus zo veel verschillende dingen over hoort.

verder heb ik ook weer contact met Steffi opgenomen over mn twijfels over zn voorzichtige voorbeen gebruik, al zag ik vandaag weer niets aan hem(begin te denken dat ik soms spoken zie ofzo) dus ik wacht eerst even haar reactie af

maar ik moet zeggen dat ik gewoon heel erg nieuwsgierig ben naar AdB en sowieso graag een keer bij een les/clinic van hem wil gaan kijken(zonder paard dus) alleen dan kan ik er een eerlijke mening over vormen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:43

Je woont in Brabant, daar heb je toch behoorlijk wat expertise dicht bij elkaar zitten. Je kunt het natuurlijk bij de Bodt proberen als je dat graag wilt.

Ik vind paarden die ik bij de Bodt heb zien lopen in 3 stukken uit elkaar lopen, totaal niet over de rug. En dat is nog los van de discussie of ze wel zo rad zijn als hij beweert

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:41

Zoals Mientjeuh al zei ben ik deze zomer een week op stage geweest bij AdB samen met Idra, Marengo_82 en free. Ik was er heel erg positief over, en de 3 anderen ook. Maar mijn paard is het hardst veranderd op die week, zoals Idra het beschreef: "Dag 1 was Ushi een borsthappend geschift paard, dag 2 reeds was al een groot stuk van die spanning verdwenen, en dag 4 en 5 liep er een ontspannen, ruim dravend, lichtgevoelig paard door de bak."

Ik zal eventjes bij het begin beginnen. Ik heb Ushi anderhalf jaar geleden gekocht van een gewone particulier die te veel paarden had en er eentje wegdeed. Ik ben toen bij haar thuis eerst 5 keer ofzo op Ushi gaan rijden, en toen al borsthapte ze en was onrustig met haar hoofd. Ik was toen nog een beetje een pennymeisje en dacht dat ik dat er wel zou kunnen uitrijden en dat dat geen probleem zou worden. Maar het bleek toch niet zo makkelijk als ik had gehoopt... Het borsthappen werd erger en erger, en ik wist niet wat ik ertegen moest doen: als ik haar strafte als ze het deed raakte ze gewoon helemaal in stress en werd het nog erger. Dus ging ik denken aan medische problemen: tandarts laten komen: in orde, nieuw zadel: nog steeds hetzelfde, ... Toen las ik iets over headshaking syndrome op internet en dacht dat ze dat had. Maar daar stond in dat ze dat vooral in de zomer hebben en ook in de wei enzo, wat niet het het geval was bij Ushi: dat was het dus ook niet. Aangezien ze het alleen tijdens het rijden deed ben ik dan toch maar aan iets rijtechnisch beginnen denken. Toen kwam ineens het idee langs op het Belgentopic om zo een stage te doen bij AdB, en heb ik me daarvoor ingeschreven, mss kon die wel vinden wat het was. 2 weken voor de stage was ik dan 2 weken op vakantie geweest met mn ouders en had Ushi dus 2 weken gewoon op de wei gestaan. Toen ik na die rust weer ging rijden was het borsthappen echt vreselijk. Huilen Het was heel de tijd gewoon een 1 stuk door constant borsthappen en ik durfde er amper nog op kruipen (ze was al een keer onderuit gegaan met mij erop door dat borsthappen: gewoon een koprol gemaakt door te snel lopen + borsthappen) dus Ushi kwam bij AdB toen ze het het ergst had dat ik ooit had meegemaakt. De eerste les was er echt NIETS mee aan te vangen, door de stress van de nieuwe omgeving er nog bij vloog ik gewoon borsthappend en sterkijkend door de bak. Hier wat filmpjes (sorry voor de baggerkwaliteit, maar is een filmpje van een filmpje op tv, en zo krijg je toch een beetje een indruk wat ik bedoel met het borsthappen, want als je het nog nooit hebt gezien is het moeilijk om het je voor te stellen Knipoog ):
http://www.zippyvideos.com/29206779129365.html
http://www.zippyvideos.com/115781824129375.html
http://www.zippyvideos.com/30737113129385.html
(waarschuwing: deze video's kunnen schokkend zijn voor paardenliefhebbers Clown )

De Bodt stelde vast dat Ushi extreem linksgebogen was en daardoor pijn had in haar rug omdat die daardoor helemaal vast zat. Hij heeft haar toen aan de dubbele longe genomen om haar eerst zo recht te richten en er pas nadat ze recht en los was terug op te gaan (eerst ook weer aan dubbele longe erop). De 2de dag al merkte iedereen duidelijk verschil, Ushi borsthapte al veel minder, na een paar dagen zelfs bijna niet meer.

Ik heb nu les van een lesgeefster die helemaal niet meer volgende de AdB-manier les geeft, maar volgens de Klassieke Dressuur, dus ook rechtrichten enzo: ook zij denkt dat Ushi nog altijd haar rug niet helemaal durft/kan loslaten, want je merkt bv bij voorwaarts-neerwaarts gewoon dat ze toch altijd een beetje in een krul blijft. Ik zou graag nog een keer terug gaan naar Adb of een kraker ofzo laten komen, maar weet niemand goed hier in de buurt. Scheve mond

Als je nog vragen hebt ofzo of nog wat meer info of beeldmateriaal van de volgende dagen wilt, moet je het maar vragen, ik ga dit topic zeker volgen. Knipoog

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:21

Ik ben idd ook bij hem op stage geweest en heb er wel het 1 en ander bijgeleerd.
Eigenlijk is AdB ook helemaal niet zo vernieuwend ofzo, hij werkt gewoon volgens de principes van de klassieke rijkunst.

Vooral door het grote ego van Meneer De Bodt en de bijbehorende blabla krijgt hij (figuurlijk Tong uitsteken) veel mensen op hun paard. Dat merk je hier op Bokt ook wel. Enkel al die uitspraak van Fitzroy "dat had ik nu niet van je verwacht" illustreert dat mooi Knipoog

Het is zeker niet iemand die fouten gaat aanleren of paarden kreupeler zal maken dan ze al zijn, dus echt kwaad kan je er sowieso niet mee om er een keertje met Quentin langs te gaan.

Ik heb daar toen op stage idd vooral bij Ushi het 1 en ander positief zien veranderen. Ook mijn paard heeft er veel bijgeleerd. Hij bood er zelfs zijn eerste pasjes piaffe aan Tong uitsteken Maar dat geheel ter zijde, want was per toeval.
In ieder geval had ik een rechter paard als ik weer naar huis ging!

Ik ga er in de toekomst zeker nog wel een keertje langs, al was het maar om nog eens andere instructie te krijgen en een verfrissend inzicht.
Mijn instructeur die M9 (vergelijkbaar met zz in Nederland) rijdt in Belgie, lest ook af en toe bij hem. Eenerzijds lest hij bij Jeroen Devroe (Belgisch GP kampioen) volgens een strak Duits systeem, anderzijds dus af en toe bij De Bodt.
Je kan uit een andere stijl altijd wat leren.

Daarbij, ben jij niet lang, slank en blond? Dan komt het zeker goed wat aandacht betreft Tong uitsteken
(hij heeft zo zijn voorkeur-personen als hij les geeft)

Voor prijzen enzo kan je best eens op zijn site gaan kijken www.hoefkatrol.be (ik sta daar ook ergens op met Licor Tong uitsteken)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:06

Zep schreef:
Je woont in Brabant, daar heb je toch behoorlijk wat expertise dicht bij elkaar zitten. Je kunt het natuurlijk bij de Bodt proberen als je dat graag wilt.

Ik vind paarden die ik bij de Bodt heb zien lopen in 3 stukken uit elkaar lopen, totaal niet over de rug. En dat is nog los van de discussie of ze wel zo rad zijn als hij beweert

Dat is ook mijn ervaring helaas.. heb 2 lessen bij hem gereden, maar verbeteren deed hij bij mij dus niet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:12

In het kader van mijn stage-opdracht (het organiseren van een evenement) heb ik zitten overwegen om hem uit te nodigen. Na een gesprek met een DA heb ik besloten om dit niet te doen.
Waarom niet? AdB heeft geen medische achtergrond, hij is alleen 'maar' ruiter. Hij claimt dat hij het spreekwoordelijke wiel heeft uitgevonden. Maar het is dus niet zo. Laat je niet misleiden door wat commercie. De site is heel leuk geschreven maar net als andere sites lees je alleen maar positieve reacties. Houd dat in gedachten. Sterkte ermee!

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:42

Met stomheid geslagen heb ik de filmpjes bekeken..

Wat ik mis in de benadering van Antoine met dit probleem is het medische aspect!
Dit is al zolang aanwezig dit kun je eenvoudig niet alleen rijtechnisch oplossen.

Zoals je al aangeeft wil je er naar laten kijken.
Kan Steffi niet naar jou komen?

Dat dit paard goed in de knoei zit mag wel duidelijk zijn!

Sterkte met het zoeken naar een oplossing!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 18:47

bedankt voor alle reacties Lachen

@ gerrie, jouw berichtje is voor ushi bedoeld denk ik, want Steffi heeft Q nu 3x behandeld en komt over een tijdje weer, maar idd lijkt me iemand als Steffi vd Laarse zeker geschikt voor Ushi!
vind ushi sterk vooruitgaan op de filmpjes! maar idd dit gedrag heeft vaak een lichamelijke oorzaak die niet alleen rijtechtnisch op te lossen is

het medische aspect mis ik daarom ook een beetje bij AdB, ik ben nu helemaal 'uitgedokterd' zegmaar, heb meerdere gewone DA's gehad met uiteindelijk een diagnose in utrecht die niet klopte, toen het alternatieve circuit opgezocht e zat meteen goed bij Steffi(hier tussenin nog harry hoevers en een fysio erbij gehad dat hielp slechts tijdelijk) dus ja wat dat betreft kan ik Q nu alleen nog verder verbeteren door te rijden

wat idra zegt, zo denk ik er dus ook over, het kan nooit kwaad om het te proberen

De site etc van AdB heb ik wel eens bekeken, maar ik ben nu meer nieuwsgierig geworden door wat ik hier op bokt lees over hem en wat ik in t dagelijks leven opvang over hem, daardoor ben ik zo nieuwsgierig geworden naar zijn manier van rijden enzo

sta er ook redelijk sceptisch tegenover, want een paard wat echt niet rad is, dat moet bij hem toch lopen, door de pijn heen, om uiteindelijk sterk te verbeteren en zuiver te lopen
ik ben heel simpel, een paard wat echt niet goed is, rij ik niet op!
of hij longeert ze, ook als ze echt niet rad zijn, dat doe ik dus ook niet.

maar het rechtrichten en het anders benaderen van het rijden dat spreekt me wel aan, en idd ene goede 'gewone' instructeur let daar ook op(mijn eigen instructeur dus ook!) maar ik ben dus erg nieuwsgierig gewordennaar AdB vanwege alle sterk wisselende verhalen die je er over hoort

maar vandaag Q weer mee naar buiten gehad en weer maaiende voorbenen voorbij zien komen, met zn oortjes naar voren in de draf en heel de rit supervoorwaarts en enthousiast, dus denk dat hij gewoon wat spierkracht mist en het rijden in de bak daardoor wat zwaarder is voor hem, ik wacht iig nog even steffi's reactie af Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:45

hai Renske, ik ken je niet persoonlijk....maar ik denk dat AdB geen toegevoegde waarde voor jou heeft, want volgens mij weet jij heel goed hoe het zit.

Ik heb zelf idd een clinic bijgewoond van Adb, en....opendeuren intrappen kan ik zelf ook Knipoog Je hebt een goede instructeur, daar zou ik bij blijven als ik jou was.

De paarden die ik gezien heb en die idd scheef waren (maar daar hoef je geen goeroe voor te zijn om het te zien) werden er natuurlijk mee geholpen (dan heb ik het over niveau dat opstijgt, paard in de krul trekt nog voordat het een stap verzet heeft) Een vriendin van mij was daar ook met een paard zonder problemen (ik was camera-vrouw Knipoog ) kreeg dan ook absoluut geen aandacht......imo omdat er geen eer te behalen viel, toch heeft ze wel de 60euro betaald.

dus voordat je Q daar neer zet, ga zeker eens kijken bij een clinic, dan weet je al genoeg denk ik.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:50

Mist schreef:
hai Renske, ik ken je niet persoonlijk....maar ik denk dat AdB geen toegevoegde waarde voor jou heeft, want volgens mij weet jij heel goed hoe het zit.

dus voordat je Q daar neer zet, ga zeker eens kijken bij een clinic, dan weet je al genoeg denk ik.

(heb ff stukje weggehaald, anders werd t zo'n lange quote Knipoog )

bedankt voor je reactie! en tnx voor het compliment Knipoog
was idd van plan om eerst zelf te gaan kijken en als het me aanspreekt dan later een clinic met Q meerijden, pas wanneer hij echt niet goed zou gaan lopen en mbv Steffi en mn instructeur er niets van te maken is zou ik hem pas in training zetten.

ben toch nieuwsgierig naar AdB Knipoog

maar voorlopig denk ik dat het voorzichtiglopen in de bak bij Q door slapheid komt, of hij vind er gewoon niets aan, buiten in de bossen knalt ie soms met zn knie tgen zn neus aan, terwijl hij in de bak zn benen maar matig optild

zal binnenkort eens kijken hoe hij in de bak loopt als we eerst buiten lekker rechtuit hebben gedraafd en gegallopeerd, want misschien is het wel stijfheid ofzo, hij loopt en staat nml op een hele andere manier dan 3 maanden geleden!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:48

Als je dan toch wil gaan proberen bij AdB uiteindelijk, zou ik geen clinic gaan volgen maar een les (bij hem thuis, of op verplaatsing in Nederland).
Dat is zonder publiek, dan legt hij het aan jou uit en krijg je meer aandacht en waar voor je geld Knipoog

Wb USHI: die loopt nu niet meer zo te borsthappen, deze filmpjes zijn van juli 2004 Knipoog

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:29

Mijn reactie was idd bedoeld voor Ushi Haha!

En Idra, als ie het nu in minder mate nog steeds doet mag je er toch van uitgaan dat, ook al doet ie het nu minder je er best de (pijnlijke) oorzaak nog wegnemen mag...

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:02

Het gebeurd vaker dat paarden die een langere tijd scheef zijn geweest anders gaan lopen. Het is voor hun ook moeilijk om gewoonte te veranderen. Dat is heel logisch.

En ook jij moet eea onder de loep nemen want ook jij bent gewend een scheef paard te rijden.

Wat je kunt doen is hem gewoon wat vaker te longeren met een bijzetje of pessoa en tegelijk balkjes te laten draven. Dan worden zn rugspieren vanzelf beter en krijgt hij de tijd om zijn lichaam opnieuw te leren kennen zonder een ruiter op zijn rug.

Intussen gewoon met je huidige instructeur lekker aan het werk, goed kijkend naar ook jou lichaam en houding. Neem de tijd en kijk voor de zekerheid ook even of je zadel nog 100% ligt.

Ik zou me niet te snel ongerust maken, geef het tijd.

An_J