kwaad als paard 1 dag binnen staat de hele dag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

kwaad als paard 1 dag binnen staat de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 16:34

Ik ben ziek vandaag en me vriendin die anders de paarden kon doen is op vakantie,ik zou haar paard dus ook doen. Ik heb koorts en voel me beroerd,ik wou nog wel gaan op de scooter maar die deed het niet.En met de bus ben ik zeker een uur heen en terug onderweg,dit zag ik niet zitten.Manege opgebeld en zouden kijken of ze de paarden ff los konden laten,wisten ze niet zeker. Ik voel me echt rot nu. Morgenochtend ga ik meteen om 9 uur,maar kan het kwaad mochten ze binnen hebben gestaan? Verdrietig Verdrietig

Oscar
Forumcoördinator

Re: kwaad als paard 1 dag binnen staat de hele dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:47

In overleg met de topicstarter is dit topic verplaatst naar VMR.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:52

de paarden zullen het niet leuk vinden maar het kan geen kwaad, mijn paardje staat ook wel eens een hele dag op stal als t veel en hard regent.
jij kan dr ook niks aan doen dat je ziek bent, morgen een extra appeltje en ze zijn wel weer blij met je hoor Knipoog beterschap iig

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:54

ik denk ook niet dat ze erg boos zal zijn hoor.. jij kan er toch niets aan doen dat je ziek bent, straks ben je nóg zieker en dan staan ze misschien nog langer binnen. Ziek eerst goed uit!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:07

welnee joh, ik ken paarden die veel en veel langer binnenstaan, van 1 dagje gaan ze niet dood hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:10

Doe niet zo gek joh, kan helemaal geen kwaad Lachen
Mijn paarden hebben paar dagen terug nog hele dag binnen gestaan omdat ze ontwormd waren Lachen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:29

Ze gaan er niet dood van, maar ik zou het niet regelmatig doen.

En cinnepin: je paarden binnenlaten omdat ze ontwormd zijn Verward Dus ook niet rijden, longeren of wandelen aan de hand?

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:33

onzin! je paardje kan makkelijk de hele dag op stal staan! marco staat ook wel eens 2 dagen achter elkaar op stal als ik gewoon echt geen tijd heb (school, huiswerk enz) ja de dag erna is hij wel fris maar verder niets aan de hand hoor! dus het is helemaal niet zo ramp om hem op stal te laten staan!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:39

fancylover schreef:
onzin! je paardje kan makkelijk de hele dag op stal staan! marco staat ook wel eens 2 dagen achter elkaar op stal als ik gewoon echt geen tijd heb (school, huiswerk enz) ja de dag erna is hij wel fris maar verder niets aan de hand hoor! dus het is helemaal niet zo ramp om hem op stal te laten staan!

Nouja makkelijk...als je er over nadenkt blijven paarden bewegingsdieren die er niet voor gemaakt zijn op stal te staan.

Een heel enkele keer als het echt niet anders kan zoals bij de TS, is heel wat anders dan als je dit regelmatig voor laat komen.
Als je door je school/huiswerk geen tijd hebt om je paard te rijden ofzo, dan kun je toch altijd wel iemand regelen die je paard losgooid of er mee wandeld?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:07

Sluit me helemaal bij ineke.
Het is heel vervelend voor je paard, maar ik neem aan dat je niet elke maand ziek bent, dus deze ene keer bij hoge uitzondering, vervelend, maar niet zo erg.
Doe je het vaker, moet je, je echt af gaan vragen of je wel eerlijk tegen je paard bent. Omdat jij zonodig iets anders moet doen is je paard er de dupe van, dan had je geen paard moeten nemen of een verzorger zoeken.
Maar nogmaals, voel je niet schuldig maar ziek lekker uit.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:34

Ineke2 schreef:
fancylover schreef:

Nouja makkelijk...als je er over nadenkt blijven paarden bewegingsdieren die er niet voor gemaakt zijn op stal te staan.

Een heel enkele keer als het echt niet anders kan zoals bij de TS, is heel wat anders dan als je dit regelmatig voor laat komen.
Als je door je school/huiswerk geen tijd hebt om je paard te rijden ofzo, dan kun je toch altijd wel iemand regelen die je paard losgooid of er mee wandeld?

nou ik heb er nog nooit wat van gemerkt hoor! soms kan het gewoon niet anders, het komt bij mij ook niet heel vaak voor hoor maar soms wel! en zo erg is dat nou ook weer niet Ja tenzij je paard in een kleine box of stand staat ja dat is wat anders maar die van mij heeft gewoon een best grote stal (niet super groot ofzo).

en in de winter gaat losgooien moeilijk bij ons, we hebben het niet zo luxe met een bak dus we moeten het doen met een stukje zand en dat kun je in de winter niet of nauwlijks gebruiken! en ik stuur liever niet iemand anders met me paardje op pad want hij is niet een van de makkelijkste (hij heeft zo overal zn trucs voor om onder werk uit te komen en als je die niet kunt begin je niet zoveel tegen hem)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:39

op school allemaal dingen geleerd over maandag ziekte enzo, maar zelf nooit wat van gemerkt maar mijn pony kreeg toen ook een krachtvoer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 18:41

Je hebt in elk geval je best gedaan door de manege te bellen en te vragen of ze de paarden even los konden laten.
Van één keer een dag binnen staan zullen ze niet zo snel iets krijgen, dus voel je nu niet schuldig en ziek maar goed uit. Dan kun je ze morgen weer lekker buiten zetten en zijn ze die dag op stal zo weer vergeten.
En misschien heeft iemand ze wel even losgelaten vandaag, dan is het helemaal in orde toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:05

Ineke2 schreef:
Ze gaan er niet dood van, maar ik zou het niet regelmatig doen.

En Gast9373: je paarden binnenlaten omdat ze ontwormd zijn Verward Dus ook niet rijden, longeren of wandelen aan de hand?

Nou mijn paarden staan zowiezo elke dag op het land en als ze ontwormt worden laat ik ze dus binnen..heb wel gereden

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:50

het is vervelend/verwarrend voor het paard,heel soms staat mijn pony ook een hele dag op stal.
maar ik merk dat ook zeker aan hem(fris,drammerig) en moet hem ook goed zijn ei eruit laten gooien de dag erna....

ik voel me ook heel schuldig de bewuste dag..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:07

Cinnepin schreef:
Nou mijn paarden staan zowiezo elke dag op het land en als ze ontwormt worden laat ik ze dus binnen..heb wel gereden

Jij hebt ze dus wel beweging geven, ookal is het dan niet zoveel als normaal. Het paard van de TS kreeg dus helemaal geen beweging...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:23

mijn pony staat soms wel langer dan een dag binnen hoor Nagelbijten / Gniffelen

wij hebben toch ook geen zin om elke keer uit ons huis te gaan...ofwel soms Haha!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 21:25

bedankt voor jullie reacties. Bij mijn vorige paard die pas is overleden ben ik ook werkelijk waar nooit 1 dag niet geweest. Ik kom altijd elke dag. Daarom voel ik me een beetje rot denk ik.ik ga in ieder geval morgen vroeg weer heen Pling voel me al weer wat beter

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:33

Heb je echt niemand anders die je even kan bellen? Ik houd er totaal niet van om een paard echt 1 dag compleet stil te zetten, al gebeurt het in mijn omgeving vaak genoeg. Zorg je dan wel dat ze geen krachtvoer krijgen? Anders ben je verder van huis..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:38

beautylover schreef:

wij hebben toch ook geen zin om elke keer uit ons huis te gaan...ofwel soms Haha!

Rare vergelijking...ten eerste zal een paard nooit ervoor kiezen om een hele dag binnen te blijven, ten 2de heeft hij geen keuze en is afhankelijk van ons.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:51

Ineke2 schreef:
beautylover schreef:

Rare vergelijking...ten eerste zal een paard nooit ervoor kiezen om een hele dag binnen te blijven, ten 2de heeft hij geen keuze en is afhankelijk van ons.

ik ben gewoon raar dusja Bloos
ennuh ieder paard is trouwens anders,sommige willen helemaal niet naar buiten

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:52

beautylover schreef:

Heb je dan wel zin om de hele dag op de wc te zitten? Dat is een betere vergelijking met een paard wat hele dagen op stal staat. ik snap best dat als je ziek bent, je er niks aan kan doen dat je paard een dag op stal staat. Maar een paar dagen? Nee dat vind ik absoluut niet kunnen Frusty
Als je geen tijd hebt, en je paard een paar dagen op stal moet laten staan, verdien je geen paard vindt ik. Je moet er wel tijd voor willen/kunnen vrij maken. Knipoog

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:49

beautylover schreef:

Heb jij zin om 2 dagen lang op de wc te zitten?? In je huis kan je nog lopen, afleiding zoeken, verschillende dingen doen. Een paard kan op stal alleen maar stil staan.
Ik verbaas me echt over de reacties van sommige mensen! Tuurlijk gaat je paard niet dood van een dag binnen staan, maarja hij gaat ook niet dood als je m een jaar binnen laat staan..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:01

ik doe het nooit, zelfs al regent het dan nog gaatie minstens 20 min in de stapmolen, regendeken doet wonderen Haha! ff solarium daarna en klaar is klaartje.. maargoed... afgezien van of het eerlijk is tegenover het paard e.d medisch gezien kan het best wel een keertje.

willem zou het niet eens erg vinden Haha! die is helemaal happy met zijn box en verveeld zich echt nooit. hij wordt er ook niet drukker van.. hijw as op zondags niet anders gewend toen hij nog van de manege was.

bij mij op stal staat een paard op boxrust. die moest al 4 weken en heeft ernu 3 bij gekregen. het is nodig voor de blessure, dus dan valt dat ene dagje helemaal inhet niet...

ik kom vaak 1 keer in de week niet bij mijn paard, maar dan heb ik mijn vriend en anders zat andere stalgenoten die hem ff los kunnen gooien of in de molen kunnen zetten..

het verschilt per paard oftie het erg vind een dag op stal te staan of niet. een paard als willem doe je der geen kwaad mee, die zal ook echt niet boos op je zijn Haha! merel kan je niet laten staan, dan heb je eenklein tijdbommetje, die alleen maar drukker wordt(met name met voedertijd) die schopt de hele stal door Haha! maar ja, als die niet werkt is het ook een draakje

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:13

Ik was net op de manege en ze hebben hem gisteren een half uur opgezet. Ben ik weer opgelucht Haha! Ik kan er niet tegen het idee dat ze de hele dag binnen staan zonder eruit te komen.