welschje wordt gek :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxalishakexx

welschje wordt gek :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 15:08

eej
men verzorgwelschje , laurie is nog een veulentje .
Normaal gaat het altijd goed , maar toen men vriendin mee was , werd ze een beetje zot en was ze aant bokken , stampen (ze heeft me op 10 cm na niet geraakt) enzo...
Ik heb de indruk dat ik nu terug helemaal haar vertrouwen moet winnen , omdat ik haar dan wel gestraft heb .
Hebben jullie misschien tips?
xxx

xxalishakexx

Re: welschje wordt gek :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 15:43

niemand?ik ga er sebiet naartoe ...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:51

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 15:59

oke dankje , maar die van mij is wel een merrie en niet zo erg ...
Wil gewoon haar vertrouwen terug winnen Vork

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 18:56

ik ben geweest , heb veel tegen haar gepraat ,rustig geborsteld , niet te ver in de wei gegaan zodat ze geen kans kreeg om te bokken ,steigeren ofzo Tong uitsteken
maar nog verdere tips?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:07

je zegt dat je het topic gelezen hebt... maar daar twijfel ik ernstig aan

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 19:09

stef schreef:
je zegt dat je het topic gelezen hebt... maar daar twijfel ik ernstig aan

mm , hoe bedoel je? het topic gaat over wat er met het veulen moet gebeuren (opfok, verkopen)tis men verzorgpony , dus is beslis daar niet over

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:14

dus je leest het topic niet...
Als je het topic leest kan je lezen hoe het komt dat het veulen zo geworden is

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 19:15

stef schreef:
dus je leest het topic niet...
Als je het topic leest kan je lezen hoe het komt dat het veulen zo geworden is

tja vertel jij het dan is Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:43

Zo geworden door er niet consequent genoeg mee bezig te zijn. Ze neemt je waarschijnlijk in het ootje en gaat met haar tuttelen. Bokken en steigeren heeft niets met vertrouwen te maken zelfs als ze bang is.

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 23:31

Faniek schreef:
Zo geworden door er niet consequent genoeg mee bezig te zijn. Ze neemt je waarschijnlijk in het ootje en gaat met haar tuttelen. Bokken en steigeren heeft niets met vertrouwen te maken zelfs als ze bang is.

okee, wil je dan zeggen wat ik wél moet doen? want dat wil ik graag weten..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:38

xxalishakexx schreef:

Ten eerste:
Een jong paard hoort niet elke dag mee "gewerkt" te worden. Die hoeven niet elke dag geborsteld te worden en in handen.
Ze zijn nog speels en moeten lekker de ruimte hebben om te groeien en spelen zonder allerlei moeilijke dingen, maar wel moet ze de basisdingen kennen!

Daarbij is het, het beste dat ze bij meerdere paarden staat.. staat ze dat nu?

Ok als je wel met haar gaat lopen o.d. neem dan alsjeblieft begeleiding die wel weet hoe het moet, want zo komt het niet goed.. kan het wel gaan uitleggen, maar echt zal dat niet helpen. Met zo'n jong paard moet je consequent en duidelijk zijn en in dit geval ben je dat niet.

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 23:47

oke , ze is dus al 2 jaar voor de duidelijkheid Haha!
ik ga er niet elke dag naartoe om haar te borstelen ofzo , 1 of soms 2x in de week.
ik heb haar nog geen enkel "moelijk ding geleerd" alleen halster aandoen en een beetje meelopen (dat heb ik eigelijk niet geleerd , maar de eigenaar)
ze staat niet bij meerdere paarden , ze staat bij een schetlandertje van 10 jaar.Ze is niet van mij , dus ik beslis daar dus niet over!
meestal als ik met haar ga lopen , is de eigenaar erbij Omdat ik haar nog niet echt vertrouw.Toen men vriendin erbij was hebben we dat ook niet gedaan

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:05

xxalishakexx schreef:
oke , ze is dus al 2 jaar voor de duidelijkheid Haha!
ik ga er niet elke dag naartoe om haar te borstelen ofzo , 1 of soms 2x in de week.
ik heb haar nog geen enkel "moelijk ding geleerd" alleen halster aandoen en een beetje meelopen (dat heb ik eigelijk niet geleerd , maar de eigenaar)
ze staat niet bij meerdere paarden , ze staat bij een schetlandertje van 10 jaar.Ze is niet van mij , dus ik beslis daar dus niet over!
meestal als ik met haar ga lopen , is de eigenaar erbij Omdat ik haar nog niet echt vertrouw.Toen men vriendin erbij was hebben we dat ook niet gedaan

AL 2 JAAR Verward Gestoord Frusty Dromen Slapen Dromen Koe

zou toch het andere topic nog eens GOED doorlezen Knipoog

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 13:09

Jup ik zou als ik jou was dat topic ook maar eens goed doorlezen anders zie ik dit weer eens fout gaan

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 22:25

Faniek schreef:
Jup ik zou als ik jou was dat topic ook maar eens goed doorlezen anders zie ik dit weer eens fout gaan

eeum , ik heb dit topic opgestard omdat ik tips wou , omdat ik weet dat ik het anders fout zou doen ...in dat topic hebben ze het (volgens mij toch Tong uitsteken )altijd over de keuze:opfok , verkopen .Er staat geen informatie bij voor mij .Als ik fout ben zeg het dan gewoon ,ik draag lenzen Haha!
Maar liefst geen vijandige reacties , oke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:27

xxalishakexx schreef:
Faniek schreef:

niets helemaal niets.. Haha! zo simpel is het..
met rust laten ...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:30

xxalishakexx schreef:
eeum , ik heb dit topic opgestard omdat ik tips wou , omdat ik weet dat ik het anders fout zou doen ...in dat topic hebben ze het (volgens mij toch Tong uitsteken )altijd over de keuze:opfok , verkopen .Er staat geen informatie bij voor mij .Als ik fout ben zeg het dan gewoon ,ik draag lenzen Haha!
Maar liefst geen vijandige reacties , oke?

Is niet vijandelijk, maar alles komt harder aan op internet is in ieder geval niet vijandelijk bedoeld Lachen

en Luckey jij zegt wat ik wou zeggen Lachen maar het beestje moet niet lopen steigeren tegen jou, maar borstelen is verder ook niet aantal keren per week nodig. Die van mij borstel ik soms even in de wei als ik de andere doe, maar dat heet geen borstelen dat heet los vuil weg halen Knipoog

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 22:33

[/quote]
[/quote]

niets helemaal niets.. Haha! zo simpel is het..
met rust laten ...
[/quote]
wat dan als ze ingereden wordt? Dan is ze toch helemaal mensenschuw ,?of niet?en ik moet toch een oplossing vinden want ik wil wel nog altijd met wisky , die staat ook op die wei , bezig zijn!En als ik met wisky bezig ben , wordt ze jaloers en begint ze te bokken enzo[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:41

Handelsstallen vinden vaak het fijnst als een pony helemaal groen is..!En trouwens ze is nu pas 2 ? je hebt nog zoveel tijd..
Jonge paarden moeten op de wei staan met leeftijdsgenoten en lekker spelen..Later als ze groot zijn (volwassen) kun je volop tuttlelen en rijden e.d Nu nog niet..

Ik zeg dit echt niet om je te pesten hoor! Je wilt tips, adviezen e.d die worden hier gegeven..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:49

Natuurlijk moet je paardje de basisdingen kennen, maar 1 keer in de 2 weken darmee bezig is meer dan genoeg.

En dan bedoel ik gewoon netjes vast staan, beetje poetsen weer op de wei.

Verder is het jammer dat ze met z'n 2en staan. Die van mij staat ook niet op de beste manier (volwassen merrie en moeder) maar ze is haar eerste levensjaar "opgevoed" door de KWPNer en nu doet die andere merrie het en die speelt ook met haar, maar verder laat ik haar heel veel met rust.

Je mag best 1 keer in de 2 weken klein beetje poetsen beetje wandelen etc. maar ga van dat beestje niet verlangen dat het een uur braaf is en steigeren etc. mag je wel afstraffen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:00

JOnge paarden moet je gewoon met rust laten,

Als je dat topic nou eens helemaal doorleest en je begint achteraan dan kom je voor jou heel bruikbare tips tegen.

Topics als dit komen twee keer per maand op bokt voorbij, allemaal jonge mensen die veel te veel met hun verwende veulen doen......... en dat leidt altijd tot problemen, het grootste probleem is echter het baasje, die zoals altijd denkt het allemaal goed te doen en overal een ja maar voor heeft. Zo een meisje op andere gedachte brengen kost veel energie, ik heb het vorige week gedaan in dat topic. En ik ga het niet nu weer doen, heb ik gewoon geen zin in. Lees het topic

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 09:31

als ik het zo'n beetje door lees, ben je tegen alles, alle tips die iedereen zegt, waarom start je dan een topic? leer ervan het is echt nodig hoor!! dit beestje word een pubertje en gaat een beetje lope klote als je dit hierboven allemaal niet doorleest en dat tiopic.
laat het beestje eens met rust, en begin bijvoorbeeld over een half jaartje pas. dan heb je ook gelijk meer keus met wat beginne met het 'echte' werk. niet te veel doen, dit beestje heeft ook vrijheid nodig snap dat wel!! succes Knipoog

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 10:59

silverxxhein schreef:
als ik het zo'n beetje door lees, ben je tegen alles, alle tips die iedereen zegt, waarom start je dan een topic? leer ervan het is echt nodig hoor!! dit beestje word een pubertje en gaat een beetje lope stinkmodder als je dit hierboven allemaal niet doorleest en dat tiopic.
laat het beestje eens met rust, en begin bijvoorbeeld over een half jaartje pas. dan heb je ook gelijk meer keus met wat beginne met het 'echte' werk. niet te veel doen, dit beestje heeft ook vrijheid nodig snap dat wel!! succes Knipoog

mm , volgens mij ben ik niet etgen alles , maare iedereen zen mening Knipoog
Ik heb van dit topic al wat geleerd , ik ga jullie raad opvolgen en haar met rust laten en binnen een halfjaar-een jaar het terug oppakken...Maar natuurlijk soms nog een keertje borstelen Haha!
Enne ik ben dus nog totaal niet bezig met het "echte werk" .Ik heb met haar aan het halster gelopen en geborsteld en das al .Dat vind ik niet het "echte werk" sorry . Tong uitsteken Maar voor mij ligt het probleem gewoon , dat ik door haar wisky niet meer fatsoenlijk kan verzorgen..

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 17:54

iemand daarvoor nog ideeen?