Stalprijs doe-het-zelf stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Stalprijs doe-het-zelf stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:31

Ben me een beetje aan het vervelen op mijn werk Haha! dus dacht ik hier eens over na.

Wat betalen jullie aan huurprijs voor een doe het zelf stal?
Dus deze situatie:

- stal, weidegang, uitloop, buitenbak
- hooi/stro incl
- zelf uitmesten
- zelf voor krachtvoer zorgen
Klaargezet krachtvoer wordt gegeven maar hooi moet je zelf regelen.
- zelf zorgen voor zadelkast/voerbak

Ik betaal nu 160,- per maand en dan moet ik nog zelf voor krachtvoer zorgen etc.

Anoniem

Re: Stalprijs doe-het-zelf stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:06

Dat vind ik ontzettend veel eerlijk gezegd!

Hier in het dorp is een stal met als faciliteiten een goede buitenbak, dagelijks weidegang, en het is op ong. 300m afstand van de manege van de rijvereniging. Hooi, krachtvoer en stalbedekking moet je allemaal zelf inkopen, opslag is aanwezig. De eigenaar voert alleen.

Mijn moeder staat ook op een doe-het-zelf stal, zij betaalt 100 euro. De eigenaar past regelmatig een dagje op als mijn moeder niet thuis is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:15

vind ik ook veel.
Ik betaal voor jamaica 160 en daar zit voer bij in. Wordt ook gedaan, moet alleen zelf mesten

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 11:20

Nou, dat kwartje viel bij mij dus ook vanmorgen, terwijl ik al 2,5 jaar zo sta waarvan het eerste jaar zelfs met nog minder faciliteiten. En mede stalgenoten betalen zelfs nog 10 euro meer. Overigens ook zelf de paddock en wei uitmesten. Maar ik ben benieuwd naar nog meer reakties, misschien dat ik dan eens de stoute schoenen aantrek }>

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:21

Ik betaal 100 euro. En dan wordt er 's ochtend gevoerd en 's avonds onderling zelf regelen. Ik doe het op zondag. Voer, hooi, stro, wormenspuit, niks zit erbij en moeten we zelf regelen. Ook eens in de zoveel tijd bemestingskosten voor het land, zodat we zelf hooi kunnen verzorgen. Ook mesten moet ik zelf doen. Vind het prima zo, alleen soms heb je wel eens een erg duur maandje.

Wel staan ze iedere dag op de (megagrote) wei. In de winter en in de zomer. We hebben een buitenbak, maar wordt bijna geen gebruik van gemaakt.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 11:28

Wat ben je dan ong per maand kwijt voor hooi en stro?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:32

Bij ons alles zelf(zelf voerkopen, omstebeurt voeren etc) en dan betalen we 30 euro per maand ofzo ...(met land incl.)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:37

ik vind het veel! wij hebben weidegang zomers 24 u per dag.. 's winters evt paar uurtjes buiten [word gedaan] 20 60 buitenbak, 20 40 binnenbak, weg oversteken andere buitenbak, uitmesten word gedaan 2x in de week, voeren word gedaan 2 / 3x per dag, hooi word gedaan.. euhh het enige wat je zelf moet doen is rijden.. voor pony's 240 en paarden 270

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:45

Ik ken iemand die haar paardje ook zo heeft staan als je hier aangeeft. Dus krachtvoer zelf regelen, hooi en stro wel incl. Er is een buitenbak en een flinke lap weidegrond.
Zij betaalt €125,- voor een paard van +- 1.65 hoog.
Ik vind €160,- erg veel geld, hoewel ik niet weet hoe de prijzen in jouw regio verder liggen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 11:53

De prijzen hier in de buurt voor uitmesten + krachtvoer en verder dezelfde faciliteiten begint zo rond de 180-190

In de zomer is er de mogelijkheid om de paarden 24/7 buiten te hebben maar dan gaat er hooguit 20 euro van de stalprijs af. ( bij in het natuurgebied zetten ) Zet je ze op stal 24/7 in de wei dan blijft de prijs hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:36

cornelie schreef:
De prijzen hier in de buurt voor uitmesten + krachtvoer en verder dezelfde faciliteiten begint zo rond de 180-190

Imo kun je dan beter voor 180,- all-in staan dan hoe je nu staat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:58

Ik ken ook een deels-DHZ-stal:

Inbegrepen:
-hooi/stro (zoveel als je hebben wilt)
-binnenbak/buitenbak(paddock)
-weidegang (of losgooien als wei te nat is)

Zelf doen:
-mesten (box)
-krachtvoer kopen
-'s avonds krachtvoer geven

Kost ook Euro 160 p/maand

De gemiddelde all-in prijzen liggen hier tussen de Euro 185 en 250.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 13:21

Zep schreef:
Imo kun je dan beter voor 180,- all-in staan dan hoe je nu staat.

Ik heb bij een stal gestaan van 190,- all in, maar dan mocht er o.a. geen instructie van buitenaf komen Haha! Dat soort dingen is nu ook helemaal vrij en dat bevalt wel eigenlijk. Maar het is nooit verkeerd om eens te gaan rondkijken wat er verder nog is en wat daarvan de kosten zijn. Ik heb nu 2 paarden en ook sowieso, het is altijd fijn als je wat kunt besparen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:33

Ik heb eens op een doe het zelf stal gestaan exclusief stro, hooi en krachtvoer en ook zelf uitmesten. Dat was maar 50 euro.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:41

2.5 jaar geleden stond ik bij Wennekers (Aalsmeer) ook in een doe het zelf stal en betaalde daar €100.- (zal nu ongetwijfeld veel duurder zijn) daar zat hooi en stro bij in, hooi werd gevoerd van de stal uit, krachtvoer kon je van stal nemen maar ook zelf kopen, klaar zetten en dan werd het voor je gevoerd maar daar betaalde je wel extra voor, ik geloof dat ze dit nu wel anders doen hoor, dat krachtvoer ook bij de prijs in zit met voeren maar de stalling is wel fors omhoog gegaan heb ik gehoord, van mij dus alleen een prijs van 2.5 jaar geleden Haha! Was overigens wel inclusief gebruik van bijna alle facilliteiten (2x binnenbak, 3x buitenbak, ovaalbaan, springtuin, weidegang) alleen sollarium en stapmolen koste gloof ik extra maar daar doe ik toch niet aan Clown

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:52

~Ik betaal 55 euro voor een DHZ stal. Hooi en stro, krachtvoer en water moet je zelf regelen (water is wel gratis, maar bakken moeten wel worden bijgevuld). Uitmesten moet ook zelf gebeuren, je hebt wel een kale stal voor die prijs. Ook heb je een buitenbak, een wasplaats met koud water, poetsruimte (wel allemaal buiten) en weiland waar vrijwel alle paarden 24/7 op staan.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:55

jeetje wat een prijzen! Ik betaal 110 euro, inclusief alles, alleen brok moet ik zelf kopen. Dus al met al zit ik op zo'n 135 euro all in: 's zomers en 's winters weidegang. 1x per week uitmesten, iedere dag flink opstrooien, volop kuilvoer, buitenbak en prima omgeving voor buitenritten.
Wel vind de pensionhouder het prettig als ik zelf de stal doe, maar in principe hoeft het dus niet.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:04

Hihi Riette, jij woont ook in het goede deel van Nederland Haha!

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:23

Op de stal waar ik stond betaalde ik ongeveer 9 euro per week, maar dan moesten we ook echt alles zelf doen.
Zelf mesten, zelf voeren, voer inkopen, hooi stro inkopen, land laten maaien oid moesten we ook zelf bekostigen.
Nieuwe bak aanleggen hebben we ook zelf moeten betalen. Onderhoud een stal of bak ook zelf betalen.

Al met al hebben we het toen uit zitten rekenen en kwamen we toendertijd in totaal uit op gemiddeld(450 gulden)....EUR 200,00

Goedkoper dan op volpension, maar ook veel meer sores. Altijd maar bezig zijn met onderhoud etc, kost veel tijd en die tijd kan je niet meer doorbrengen met je paard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:27

Rena staat op een klein stalletje bij mensen thuis , die hebben zelf 2 paarden en 2 Shets , beide koppeltjes moeder en zoon Haha! , en er zijn maar 3 pensionklanten zeg maar.

Ik met Rena , stalgenoot met NET iets kleinere pony , en andere stalgenoot met Fries en haar dochter.

We hebben een mooie lange wei tegen de stal waar ze sowieso elke dag op gaan van donker tot donker , de staleigenaar laat ze daar dan s ochtends in en geeft ze in de winter als het te kaal wordt een paar hopen hooi erbij.

Aan de overkant zijn er nog 3 grote stukken weiland waar ze ook elke dag in mogen , maar dat moeten we zelf regelen en doen we dus bij toerbeurt , ook mesten regelen we onderling , de stalbaas doet het zelf als 1 van ons er ( nog ) niet is.

Wie er ´s avonds is haalt ze gewoon binnen en geeft het voer dat je zelf klaarzet , ik voer Rena eigenlijk 99,9 % van de tijd zelf , vind ik wel zo fijn , ik ga elke middag / avond en 3 x per week ´s ochtends om ze naar de overkant te brengen.

Hooi en stro zitten inbegrepen , er is een simpel buitenbakje met tapijtsnippers , paarden kunnen alle dagen op de wei terwijl ze op andere stallen vaak nauwelijks buiten komen in de winter...leuk koppeltje paarden zo en lekker kleinschalig , bevalt mij prima zo !!!

Ik betaal 150 euro per maand , voer kopen we allemaal zelf.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 14:57

Ik betaal 200 euri per maand, en daarvoor moet ik zelf de stal bijhouden, dus drollen eruit, opstrooien, 1x per week helemaal leeg. Daarvoor heb ik 'n prive binnenbak, buitenbak, weidegang dagelijks ook in de winter, stapmolen (gebruik ik nooit eigenlijk) mooie ruime frisse box en brok en onbeperkt hooi. Ik hou zelf wel het stalgebouw bij, dus vegen, de binnenbak slepen en spuiten, water bijvullen in de wei, dat soort karweitjes. Met de eigenaresse is vanalles te bespreken, van weidebeheer tot bewatering van de binnenbak. Ze wil "dat wij het leuk hebben" Nou reken maar! We staan maar met z\n tweetjes dus alles is van ons eigenlijk. Dan vind ik 200 euro een prima prijs!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:09

Ik betaal € 248.50 moet zelf paarden binnen halen en uitmesten. Voer zit er wel bij in maar er is geen binnenbak ofzo. Als ik ze 24/7 op het land zet van de zomer (met een kilo biks als voer) dan ben ik net zoveel kwijt. Vind bovenstaande bedrag dan ook best wel redelijk.

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:10

hoi hoi,

Ik heb zelf een pensionstal in het oosten van het land en als ik deze prijzen zo lees wordt ik nooit rijk.

Bij ons kost half pension 115,00 euro per maand, daar heb je voor:
*1 baal krullen per week
*elke dag weidegang (ik zet ze om 10 uur buiten en doe ze om 5 uur weer naar binnen)
*vol op hooi
* s morgens en s avonds voer ik (maar je moet wel je voer klaar zetten en kopen)
*gebruik van buiten bak met verlichting en drainage (60x20)
*wasplaats binnen met thermokraan

dusss.........

groeten carla

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:20

Ik zit ongeveer in dezelfde omgeving (dan dronten)
ik heb net een stalling gevonden, daar moet ik gaan betalen (permaand):
75 voor huur stal met uitloop (loopstalletje)
35 voor weidegang
32 euro onbeperkt kuil
35 euro gebruik buiten rijbaan (goed gedraineerd)
15 euro voor het buitenzetten/binnenhalen
stro zelf regelen (kan voor 2 euro per baal)
en dan moet ik zelf mesten. is dit duur? en hoelang doe je met een baal stro? hoeveel zou ik er per maand in moeten kopen?

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 17:19

Toydoll schreef:
en hoelang doe je met een baal stro? hoeveel zou ik er per maand in moeten kopen?

Ik gooi na het mesten een hele baai in de stal. Vervolgens strooi ik ze dagelijks ruim voldoende bij, dus ben zo'n 2 tot 2,5 baal per paard per week kwijt.
Afgelopen keer hadden wij heel slecht stro. Let daar ook goed op!! Zat veel stof in en dat is erg slecht voor je paard. Ik weet niet precies meer wat het kostte, maar volgens mij is 2 euro erg weinig. En als je de ruimte hebt, zou ik wat meer balen kopen dan voorraad voor een maandje. Dan blijf je namelijk bezig.