Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
YvonneS schreef:Volkomen nutteloos. Heb wel is gehoord dat mensen het fijn vinden om meer in handen te hebben. Persoonlijk denk ik gewoon dat ze interesant willen doen à la stang en trens oid.
Kieffer schreef:Voordat ik met Stang en Trens reed heb ik eerts 2 maanden met dubbele teugel aan een gewoon bit gereden. Puur om zelf eraan te wennen en er handig mee te worden.
Het is niet helemaal hetzelfde, maar ik vind dat je de "basis" er wel goed mee leert, vooral het oppakken van de teugels gaat in de loop van de tijd steeds beter. Daarna voor het eerst op paard gereden met S&T en ik merkte gewoon dat ik er al aan gewend was. Zou het vervelend vinden om hem heel de tijd te hinderen in zijn mond door mijn "onervarenheid" op dat gebied. Hij moest er tenslotte ook aan wennen en hij heeft er nu geen vervelende ervaring door
Citaat:xx_Irisje
Dat is goede reden,
maar heb ook wel eens meisje dr mee zien rijden.. had t knap evonden als zij een Bproef kon sturen..

Kieffer schreef:Citaat:xx_Irisje
Dat is goede reden,
maar heb ook wel eens meisje dr mee zien rijden.. had t knap evonden als zij een Bproef kon sturen..
Ja, dan weet ik het ook niet... Misschien was ze bang dat als de ene teugel zou breken ze niks meer in handen zou hebben, soort rezerve teugel
eeh ja tuurlijk 
Citaat:eeh ja tuurlijk
waarom hadden ze dan dubbele teugels in 8-tallen ?
enkele paarden worden op stal gereden met een dubbele teugel , dit omdat je dan toch wat meer kracht geeft met een rukje eraan , en als hij dan in het parcour moet springen kan ik het best begrijpen , het is een soort vergrijping volgens hem naar de teugel i.p.v een pessoabit of zoiets dergelijks .