Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sjonniej schreef:Ja, mits je het meer dan 1x in de week doet.
Een uurtje op een manegepaard hobbelen is niets.
Maar een strandrit maken van 3 uur met gem. snelheid van 13 km/h vergt echt wel iets van je conditie en spieren.
manonnetjoe schreef:Zo zei mijn vriend toen ik net met hem ging;''Het paard loopt, jij hoeft alleen maar te zitten!''Pissig dat ik was, nu rijdt hij zelf ook af en toe en na de eerst keer zei die heel wat anders;"Als iemand ooit nog eens zegt dat paardrijden niet vermoeiend is krijgt ie een knal voor zn kop!''
En spierpijn dat hij had
Citaat:hehe wie niet horen wil........
BrittKitt schreef:mensen die zeggen dat het geen sport is hebben nog nooit op een paard gezeten.. (rondje stappen niet meegerekend)
diablo_zot schreef:Tuurlijk !!
Trouwens paardrijden is de enigste sport die de dijspieren traint
diablo_zot schreef:Tuurlijk !!
Trouwens paardrijden is de enigste sport die de dijspieren traint
, ik heb echt gespierde bovenbenen!!
(het énige gespierde aan mij..)
Sinds ik mijn nieuwe bijrijdpaard rijd (ongeveer 3 keer in de week) merk ik het echt wel hoor. Idd mijn dijspieren zijn een stuk sterker geworden..

het is teamwork toch?!!
en nee het is geen vet Na een half uur dressuurles is m'n rug kletsnat van het zweet. Ik ga altijd hevig in discussie als iemand zegt dat het geen sport is
karina1977 schreef:paardrijden is de 2e sport waarbij je alle spieren gebruikt .zwemmen staat op nr 1 daarbij gebruik je alles .
paardrijden is alleen iets minder goed voor je rug dan zwemmen .