Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sassie22 schreef:hey, ik snap jouw geschuldgevoel wel maar aan de andere kant .. babietje en 3 paarden is haar keus ook al heb jij er een in bruikleen!
Succes
)
casanova schreef:ga voorlopig eens lekker aan het serieuse werk aan de dubbele longe met die merrie..
dadelijk komt de weide periode en zal ze zeker makkelijker te hanteren zijn met dag en nacht in de weide.
tiggeriedoo schreef:Aan de longe loopt ze wel goed? Zonder gebok en gesteiger?
Gebruik je hetzelfde bit als je longeert dan als je rijdt?
Geen nieuwe dingen aangeschaft in het gebruik de laatste tijd?
Ik weet het niet, maar wellicht heeft ze toch last van het tuig ofzo? Da heeft ernaar gekeken zeg je. Ook tanden gecheckt en alles? helemaal binnenste buiten gekeerd? Fysio is ook langsgeweest...pfff. Ik vind het zo vreemd dat een paard ineens die omslag maakt. Als ze dominant is, ok, daar kun je aan werken. Als de band in principe goed is, lijkt het mij dus meer dat ze gewoon onder het werk uit wilt komen.
Ik snap je dilemma. Echter zou ik wanneer ik alles had uitgepluist en er niets uit zou komen, kiezen voor mezelf! hoe moeilijk dat ook is.
SANEX schreef:Moeilijk, helemaal omdat je verder een goed band met het paardje hebt.
Komt me wel bekend voor, mijn eerste pony was ook mn beste maatje aan de hand, knuffelen, volgen etc. Met rijden was het een duvel, ervandoor vliegen, steigeren, de weg op schieten, niet te houden... Ik werd ook bang, ik stapte nog wel steeds op, maar het ging elke keer raarder. Ik reed vooral buitenritten en daar was ze niet geschikt voor, ze moest pittig dressuur lopen en daar was ik niet geschikt voor.
Uiteindelijk heb ik haar verkocht en staat ze nu op Ameland, loopt dresuurwedstrijden en is daarmee helemaal in dr element.
Ik heb het er heel moeilijk mee gehad, maar als ik nu zie hoe goed het met haar gaat dan heb ik de juiste keuze gemaakt, ik maakte het er ook niet beter op met mn angst tijdens het rijden.
Ik denk dat je de eigenaresse best erover vertellen kan, misschien kun je het paard nog een maand bij jou laten staan, beweging geven aan de longe zodat de eigenaresse dr handen vrij heeft, maar dat zij wel de stalkosten betaald. Lijkt me een fijne deal
Wel vertellen, ik zeg altijd tegen onze verzorgster: "Als er iets is, je bent bang, wil iets niet... zeg het dan" Ik heb liever dat ze het niet doet en het gewoon zegt, dan dat ze het met angst en tegenzin doet, daar komen namelijk de grootste ongelukken van, en dan zou ik me erg schuldig voelen als het door mijn paard kwam