tentenkamp rijlaarzen en zadels, snel uitverkocht, goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

tentenkamp rijlaarzen en zadels, snel uitverkocht, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:02

Geregeld adverteerden ze van Hyporama met laarzen in eerdere versies van het tentenkamp. Nu doen ze dat weer. Ik ben er nooit geweest, dus ik weet niet of het wat is.

Zijn de leren rijlaarzen bij Tentenkamp wat, of zijn dat ouderwetse modellen of modellen die totaal niet gangbaar zijn. Ze adverteren nu met laarzen voor 170 euro, is dat dan met coating, of zit er ook rundleer dan wel kalfsleer tussen?

En de zadels, zijn dat meestal uitlopende modellen, showmodellen? Of zijn het ouderwetse modellen, zadels die al jaren ergens opgeslagen liggen, dan wel beschadigd zijn?

En als je pas op de laatste dag komt, is er dan nog een kans dat je iets vindt van je gading?

Kortom, valt het meestal tegen, of kun je er ook nog wat leuks vinden op de laatste dag?

Olympia

Re: tentenkamp rijlaarzen en zadels, snel uitverkocht, goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:09

germie schreef:
Geregeld adverteerden ze van Hyporama met laarzen in eerdere versies van het tentenkamp. Nu doen ze dat weer. Ik ben er nooit geweest, dus ik weet niet of het wat is.

Zijn de leren rijlaarzen bij Tentenkamp wat, of zijn dat ouderwetse modellen of modellen die totaal niet gangbaar zijn. Ze adverteren nu met laarzen voor 170 euro, is dat dan met coating, of zit er ook rundleer dan wel kalfsleer tussen?

En de zadels, zijn dat meestal uitlopende modellen, showmodellen? Of zijn het ouderwetse modellen, zadels die al jaren ergens opgeslagen liggen, dan wel beschadigd zijn?

En als je pas op de laatste dag komt, is er dan nog een kans dat je iets vindt van je gading?

Kortom, valt het meestal tegen, of kun je er ook nog wat leuks vinden op de laatste dag?

Bij een tentenkamp van Hyporama moet je er altijd vroeg bij zijn.. Ik had 2 jaar geleden leuke rijbroeken in het krantje gezien, na 2 dagen ging ik samen met een vriendin erheen..Nou die rijbroeken hadden ze niet meer hoor..

Dus wees er snel bij met de aanbiedingen.. Rijlaarzen heb ik daar nog nooit gekocht en ook nog nooit een zadel dus daar kan ik niet over oordelen.. Ik zou zelf persoonlijk gewoon de eerste dag gaan kijken.. En dan zie je het vanzelf daar wel.. Ja

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:18

Het is meestal een ouder model of een niet gangbare maat.
Ik heb er 5 jaar geleden een paar cavallo's gekocht. Prima laarzen ik heb ze pas vorige maand weggedaan omdat ik ze echt niet meer paste.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:36

Ik heb er nooit rijlaarzen gekocht, maar wel een keer de rijlaarzen bekeken tijdens het tentenkamp.
Ik heb het idee dat het om speciale bestellingen gaat die niet verkocht zijn.
De laarzen zagen er overigens goed uit, precies zoals een normale collectie rijlaarzen van verschillende merken / maten eruit ziet.
Wel veel minder courante maten, dat dan weer wel Knipoog

reneefleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:13

weet iemand toevallig de site waar de tentendagen folder op staat??

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:43

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:35

daar moet ik even heen! krijg binnenkort een pony dus moet nog wat spullenhebben en daar is het nooit zo duur Haha!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 11:24

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:54

Ik ga er woensdag heen. Een aantal jaar geleden heb ik er laarzen gekocht en mijn vriend heeft er vorig jaar een paar gekocht, bevallen prima en nu wil ik er een paar bij hebben, dus hopelijk zijn ze woensdagavond nog niet uitverkocht, en zitten er een paar in mijn maat bij Haha! Verder nog ff rondsnuffelen en kijken of er nog wat interessante koopjes bijzitten.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:11

Ik moest vorig jaar dus helpen in het magazijn met de laarzen. Er staan in het magazijn honderden oude laarzen in stoffige oude dozen, en een medewerker pikt er dan een aantal uit, vooral laarzen die amper verkocht worden of er al heel lang liggen. Ik moest vorig jaar allemaal nieuwe verpakkingen om de laarzen heen doen. Als je dan toch nieuwe laarzen wilt kopen, waarom koop je dan niet voor 200 euro op maat gemaakte rijlaarzen in zuid beijerland? Perfecte kwaliteit, en een garantie dat het nieuw is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 18:26

Tulandro schreef:
Ik moest vorig jaar dus helpen in het magazijn met de laarzen. Er staan in het magazijn honderden oude laarzen in stoffige oude dozen, en een medewerker pikt er dan een aantal uit, vooral laarzen die amper verkocht worden of er al heel lang liggen. Ik moest vorig jaar allemaal nieuwe verpakkingen om de laarzen heen doen. Als je dan toch nieuwe laarzen wilt kopen, waarom koop je dan niet voor 200 euro op maat gemaakte rijlaarzen in zuid beijerland? Perfecte kwaliteit, en een garantie dat het nieuw is.
Dus je koopt eigenlijk oude laarzen? Ze zijn toch wel nieuw? En is het leer niet uitgedroogd? Denk dat ik dan liever hier in het noorden wat rondkijk.

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:42

Ik heb zo'n 5 jaar geleden een paar laarzen gekocht op het tentenkamp en ze zitten nog steeds perfect. Het zijn Petries, maar er zit geen P'tje op de zijkant. (ouder model dus)

Nieuw hadden deze laarzen toendertijd 580 gulden gekost, nu had ik ze voor 200 gulden. Het scheelt dus behoorlijk wat.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:50

germie schreef:
Tulandro schreef:
Dus je koopt eigenlijk oude laarzen? Ze zijn toch wel nieuw? En is het leer niet uitgedroogd? Denk dat ik dan liever hier in het noorden wat rondkijk.

Ja, het zijn oude laarzen.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:54

Tjah als je daar heen gaat,moet je wel niet het aller goedkoopste nemen.
Ik had er een singel van 3.5 euro gekocht,hij deed al 7 maanden mee maar nu is hij toch wel aan het scheuren....

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:45

germie schreef:
Tulandro schreef:

Ik zou zeggen : bespaar je de moeite. Als je je benzinegeld meerekent dan kan je net zo goed bij jouw in de buurt laarzen kopen.

Verder vind ik die tentenkampen niks an. Aanbiedingen zijn idd ouwe troep die ze van zolder halen. De goede mooie spullen zijn echt geen cent goedkoper dan normaal.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:53

LuckyandMiej schreef:
daar moet ik even heen! krijg binnenkort een pony dus moet nog wat spullenhebben en daar is het nooit zo duur Haha!

Nooit zo duur Verward
HypoDrama is soms gewoon 20 of 30 euro duurder per product dan ergens anders...
Dus als je het daarvoor doet zou ik naar een andere zaak gaan..

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:15

de laarzen bij hyporama gaan bij tentenkamp niet echt extreem snel hoor..
ze slaan altijd groot in voor het tentenkamp.. rijbroeken enzo gaan wel best snel maar laarzen iets minder..

maar ik werk dr nou al een tijdje met tentenkamp en ik raad je aan om gewoon een van de eerste dagen te komen.

anders is de kans groot dat je mis grijp.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:17

miesie schreef:
LuckyandMiej schreef:

Nooit zo duur Verward
HypoDrama is soms gewoon 20 of 30 euro duurder per product dan ergens anders...
Dus als je het daarvoor doet zou ik naar een andere zaak gaan..

klopt..
hypo is vergeleken met sommige andere winkels soms wel duurder..
hangt er ook wel van af wat je koopt...
ik zou het gewoon vergelijken met andere winkels....

pokoloco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:06

Ik heb er een jaar gewerkt. Alles wat op de tentenkamp verschijnt ligt minstens 10 jaar eerst te rotten op de zolder, veel spullen verschijnen ook nog op andere beurzen zoals JIM Maastricht of Equitana maar de meeste zooi wordt tijdens tentenkamp verkocht. Spullen die kapot zijn, waterschade, muizennesten of oude partijen opgekocht bij een failissement verschijnen als nieuw koopje in de tenten. Er zijn ook wel grote partijen bijvoorbeeld lijnzaadolie in de aanbieding maar moet je voor de grap eens op de datum kijken. Eerst kregen wij ook opdracht van de directie als een datum verlopen was om deze weg te scheuren van het etiket maar daar heeft onze winkelchef naderhand een stokje voor gestoken want die vond dat te gevaarlijk voor de paarden. Zo zijn er nog verschillende voorbeelden te noemen van deze uiterst slechte zaak, één ding weet ik wel, ik kom er niet meer! Wil je een echte goede ruitersportzaak bezoeken, ga dan eens langs bij Van Rijs in Zevenhuizen, hier krijg je tenminste waar voor je geld met de beste service.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:19

Getverderrie

Ja die verhalen heb ik meer gehoord van mensen die er gewerkt hebben.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:16

Veel aanbiedingen (bordjes met STUNT, NU SLECHTS etc) zijn helemaal geen aanbiedingen als je de catalogus ernaast houdt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:01

Clown Ben blij dat ik niet de enige ben, die zulke verhalen verteld. Er zijn inderdaad maar weinig echte koopjes, het is één en al nep.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 18:06

Dingen verkopen die over datum zijn mag niet. Ik zou ook nooit iets kopen waar het etiket van verscheurd is.

Maar die laarzen, als je belt, kunnnen ze dan zo nakijken of ze je maat nog hebben? Zijn het laarzen van rundleer, venetoleer, of kalfsleer? Hebben ze ze ook met ritsen? Ik weet m'n eigen maten wel, maar ga niet voor niets of voor troep zo'n eind rijden.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:23

kijk en daarom rij ik altijd effe door naar STA -RHO, is misschien een volgepropte zaak en niet zo overzichtelijk. Maar je word er wel normaal behandelt en voor leuke prijzen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:16

Ik ga ook liever naar sta-rho. Meestal goedkoper en goede service. Divoza in Zoetermeer vind ik ook goed.