Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wizz schreef:ik vraag me af of er vraag is naar een kleine manege in westzaan?
voor de western, dressuur en springen met binnenbak, buitenbak en weiland.
Geen maneges voor mij

wizz schreef:ik wil dus niet zo groot worden zoals de delft en wil vooral niet op stal mulder gaan lijken.
+/- 20 a 25 boxen, binnenbak, buitenbak, dagelijks buiten en
natuurlijk ook betaalbaar voor iedereen.
)Jasper schreef:Het klinkt als een te ambitieus plan. Dressuur, western en springen in 1 manege. Dat moeten wel heel veelzijdige manegepaarden zijn om dat allemaal waar te maken.
Een binnenbak, met buitenbak en weiland. Dus je hebt ook nog eens een grote investering voordat je maar begonnen bent.
Maar dan moet de pensionprijs ook nog betaalbaar zijn, dus niet te hoog, en hoe haal je dan je investeringen eruit? Om nog maar niet te praten van alle dagelijkse kosten en vaste lasten.
Ik heb in de omgeving van hier al heel wat paarden/ponypension's en maneges zien komen en gaan omdat de opbrengsten te minimaal zijn om de zelfs de kosten maar te dekken.
wizz schreef:waar haal jij vandaan dat ik dezelfde paarden voor de dressuur , springen en de western wil gaan gebruiken?
en ben jij wel eens op de kalverhoek geweest?
is dat dan ook z'n te ambitieus plan ik denk dat je te weg mag laten.
daar gaat het zelfs in grotere vormen goed.
en op dit moment heb ik zelf al een pension stal in assendelft en dat is ook springen, dressuur, western en recreatie en ik wil nu gewoon gaan proberen om een mengeling van daar en kalverhoek maken in westzaan.
en deels een stichting teworden om het voor iedereen betaalbaar te maken.
ik ben er druk mee bezig dus wacht maar af ik bedank alle mensen voor de berichtjes tot nu toe en ik laat jullie meer weten zodra ik meer weet.
groetjes wizz

en dat is denk ik ook wel de reden dat jij er zo mee komt 

wizz schreef:wizz schreef:ik vraag me af of er vraag is naar een kleine manege in westzaan?
voor de western, dressuur en springen met binnenbak, buitenbak en weiland.
en natuurlijk ook voor pension stalling, training van uw paard of pony en het beleren van uw paard of pony.
waar zowel dressuur , springen maar ook western lessen worden gegeven op eigen paarden maar ook op les paarden.
geen grote groepen.
tevens ook prive lessen.
even vergeten erbij te zetten.
wizz schreef:oke de meerder heid zegt graag oke ik ben belaagd met mailtjes maar nou nog antwoord op de rest van mijn vraag.