Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Allegra schreef:Dit los je met een bit niet op.
Zorg eerst eens dat je pony het niet meer nodig vind om te hangen. Vaak is het gebrek aan balans. Dus teugels los, sturen op je zit en met je benen, de teugels kan je even aannemen ter ondersteuning mocht het nodig zijn, en lekker figuren en overgangen rijden.
En les nemen is ook verstandig.
Allegra schreef:Maar hoe wil je dit dan met een bir oplossen? Zo'n scherpe erin doen dat hij er niet op durft te hangen? Hij zal op elk bit gaan hangen, echt waar.
Maar als je met een losse teugel rijd heeft hij niks om op te hangen, en kan hij ook de teugels niet uit je handen trekken, of je moet te korte teugels hebben.
Hoe lang heb je het geprobeerd? En hoe lang heb je les (gehad)?
thijs1984 schreef:Wat bit betreft, rijd je pony lekker aan de lange teugel, gaat hij vanzelf je hand opzoeken, wel moeilijk in het begin, maar met een goede instructeur kom je er wel!
Die pony heeft lang te koop gestaan dacht ik ofnie?Mooie pony!Is hij aan jou verkocht of heb je hem toch zelf gehouden..
thijs1984 schreef:Wat bit betreft, rijd je pony lekker aan de lange teugel, gaat hij vanzelf je hand opzoeken, wel moeilijk in het begin, maar met een goede instructeur kom je er wel!
Die pony heeft lang te koop gestaan dacht ik ofnie?Mooie pony!Is hij aan jou verkocht of heb je hem toch zelf gehouden..
miesie schreef:thijs1984 schreef:Wat bit betreft, rijd je pony lekker aan de lange teugel, gaat hij vanzelf je hand opzoeken, wel moeilijk in het begin, maar met een goede instructeur kom je er wel!
Dit gaat helaas niet op voor alle pony's...
miesie schreef:Ik snap wat je bedoelt!
Mijn pony die liep ook altijd te trekken met me andere bit dan gaf ze echt constant van die kleine rukjes..
En met lange teugel rijden, dat was helemaal een ramp want dan dan viel ze op d'r voorhand en reageert dan ook niet meer op been enz. Ze steekt dan heel d'r hals vooruit zodat je er geen buiging of wat dan ook in kan krijgen... Als je dan door een hoek rijdt of een volte rijdt ga je als een plank door de bocht..
Ze is iets van 9 jaar manegepony geweest en heeft een flinke nek erop zitten dus ze heeft echt zoiets van doe het zelf maar..
De laatste tijd gaat het best goed en is ze ook lekker voorwaarts en heeft ze d'r oortjes naar voren enz. Als ze dan eenmaal nagevelijk is dan heeft ze er zelf ook veel meer plezier in, alleen uitzichzelf zou ze toch nooit gaan..
joeylover schreef:
Hij heeft geen lichamelijke klachten (als het goed is).
Allegra schreef:joeylover schreef:
Hij heeft geen lichamelijke klachten (als het goed is).
Hoe weet je dat? Door wie heb je het na laten kijken?
Allegra schreef:Ja maar de hoefsmid kan toch niet in z'n rug kijken?
Ik vraag mijn tandarts toch ook niet waar mijn hoofdpijn vandaan komt![]()
Ik zou er echt eerst naar laten kijken, en idd ook door een tandarts.
runningkawa schreef:Ga hem maar eens goed aan het been maken
En bij goed bedoel ik, zachtjes knijpen met je kuit is meteen reactie
99% van de gevallen zal het dan verbeteren
joeylover schreef:miesie schreef:Ik snap wat je bedoelt!
Mijn pony die liep ook altijd te trekken met me andere bit dan gaf ze echt constant van die kleine rukjes..
En met lange teugel rijden, dat was helemaal een ramp want dan dan viel ze op d'r voorhand en reageert dan ook niet meer op been enz. Ze steekt dan heel d'r hals vooruit zodat je er geen buiging of wat dan ook in kan krijgen... Als je dan door een hoek rijdt of een volte rijdt ga je als een plank door de bocht..
Ze is iets van 9 jaar manegepony geweest en heeft een flinke nek erop zitten dus ze heeft echt zoiets van doe het zelf maar..
De laatste tijd gaat het best goed en is ze ook lekker voorwaarts en heeft ze d'r oortjes naar voren enz. Als ze dan eenmaal nagevelijk is dan heeft ze er zelf ook veel meer plezier in, alleen uitzichzelf zou ze toch nooit gaan..
Jouw verhaal lijkt precies op de mijne! Eindelijk iemand die het begrijpt.
Joey heeft ook een brede hals en gooit die helemaal naar voren waardoor ik niets te sturen heb. Ik kreeg elke keer te horen dat het aan mij ligt etc.
Ik longeer hem nu 3x in de week met pessoa en dat helpt gelukkig al heel goed. Nu wil ik dus ook een ander bit proberen. Heb jij eentje van Sprenger?