ANKY pad= aanrader?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

ANKY pad= aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:35

Ik wil een Ankypad aanschaffen maar nu lees ik negatieve verhalen over schuiven.... Wat zijn jullie ervaringen? Oud model/ nieuw model, wat is het verschil?

Sharmila

Re: ANKY pad= aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:40

Als je zadel perfect ligt schuift hij niet. Ik denk dat dat de grootste boosdoender is. Bij een normaal dekje zie je dat natuurlijk niet omdat daar lusjes aanzitten.

Ik heb er ook een en ik zweer erbij. Ze nemen goed vocht op en zijn snel droog.
Zwart aan de onderkant dus je ziet de viezigheid niet snel.
Makkelijk te wassen in de wasmachine.
Als ze viezig zijn aan de bovenkant kan je ze ook makkelijk even snel afdoen met een doekje
Bovendien vind ik ze er harstikke mooi uitzien onder het zadel.

Jammer dat ze zo duur zijn, maar ja ze zijn van Anky he. Je betaalt voor de naam. Bij commercieel staan er 'ankypads' te koop zonder het naampje erop. Scheelt zo'n 20 euro!! Ik heb er al eentje besteld.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:44

Okay, maar is er nog verschil tussen het oude en nieuwe model?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:45

Ik heb een oud model, ligt ook goed, schuift niet, neemt super vocht op enz.
Bij hypo zijn die look a like's 27,50 Knipoog

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:54

Ik heb alleen maar de nieuwe. De oude heb ik nooit gebruikt.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:54

Maar zijn de look-a-likes even goed?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:54

miesie schreef:
Ik heb een oud model, ligt ook goed, schuift niet, neemt super vocht op enz.
Bij hypo zijn die look a like's 27,50 Knipoog

ECHT??? Ohw dan ga ik daar kijken natuurlijk! Kan je pb-en?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:55

Look a like is precies hetzelfde. Mist alleen een logo met Anky. Logo van 20 euro Vork

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:59

Kitty1 schreef:
Maar zijn de look-a-likes even goed?

Ik zou het niet weten... Ze zijn er ook pas, dus ik denk dat bijna niemand die nog heeft..

@ sharmila ik stuur je wel ff een pb Tong uitsteken

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:01

Ik heb helaas geen goede ervaringen met de Anky pad's (zowel oud als nieuw model) Huilen

Bij mij verschoven deze pad's meteen!!!! En eerst twijfelde ik inderdaad dat het aan mijn slecht passende zadel kon liggen, maar ondertussen had ik een nieuw Passier dressuurzadel aangemeten gekregen door de zadelmaker, dus aan het zadel kon het dus niet (meer) liggen....MAAR helaas bleven de pad's verschuiven! En heb ik deze ondertussen weer verkocht!
Waar het aan lag weet ik niet, maar de pad's verschoven naar achteren/ onder het zadel en naar beneden/ strak op de schoft!

Maar een vriendin van mij (Bianca22 hier op Bokt) zweert bij de ANKY pad's! Zij heeft geen problemen met vershuiven...?!?

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:26

ik zweer er ook bij(heb er nog maar 1 omdat ze zo duur zijn, maar gaan er meer komen Haha! )

willem heeft al heel vaak een slecht passend zadel gehad, heb ook veel zadels al gehad, aangemeten en al door zadelmakers maar dan toch nog niet goed Boos!

maar nu heb ik een zadel die wel goed past en hij schuift dus absoluut niet, hij zakt wel een beetje naar beneden, maar strak op de schoft komtie niet. maar al mijn dekjes zitten na een uur rijden dichter op de schoft, met almijn zadels die ik gehad heb trouwens.

bij mij op stal zijn er ook 2 waarvan ze schuiven, 1 daarvan heeft wel een goed passend zadel en die andere is door blessures in bespiering afgenomen, dus zadel zit niet meer lekker en schuift er dus onderuit, daarvoor toen hij vol in het werk stond had ze er nooit last van.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:40

Mijn zadel ligt perfect, en toch schuiven de Ankypads.
Daarbij komt dat ik de pasvorm niet geweldig vind, ze trekken toch vaak strak over de schoft. Geef mij maar de dekjes van Eurostar, deze hebben een mooie pasvorm wat de schoft betreft.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:46

Ik heb er ook een en vind 'm ook super! Ja Het nadeel is idd de prijs, anders had ik er ook al wel meer Knipoog.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:53

Ik zie dat veel mensen de ankydekjes ook niet goed neerleggen, je moet ze echt een stuk meer naar voren leggen dan een normaal dekje. Bij mij zijn ze nog nooit gaan schuiven, zelfs met een niet-passend zadel, inmiddels met mijn nieuwe zadel schuiven ze ook niet.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:23

Ik heb er nu 2 een oud en een nieuw model, heb er nog niet mee gereden (m'n paard staat tijdelijk ergens anders) ik had van iemand gehoord dat de stiksels snel los gingen zitten....

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:54

Voor mensen waarbij de Anky-pad verschuift lijkt mij dit de oplossing.. (ik heb hem zelf niet ofsow)
van Harry's Horse met lusjes...
Afbeelding
Dik gevuld pad, vooral geschikt voor intensief gereden paarden. Met voorgevoormde rugnaad en handige lusjes om aan de ringetjes onder het zadelrokje te bevestigen. Buitenzijde van suèdine, onderzijde van 100% katoen met dikke polyfill vulling. Kleuren Seagrass, wit, zwart, navy en beige. 3200561 Maat veelzijdigheid (100 x 70 cm). 3200562 Maat dressuur (120 x 70 cm).

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar bij 2 vriendinnen van mij schuiven de Anky-pad's ook...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:10

Quidou schreef:
Voor mensen waarbij de Anky-pad verschuift lijkt mij dit de oplossing.. (ik heb hem zelf niet ofsow)
van Harry's Horse met lusjes...
Afbeelding
Dik gevuld pad, vooral geschikt voor intensief gereden paarden. Met voorgevoormde rugnaad en handige lusjes om aan de ringetjes onder het zadelrokje te bevestigen. Buitenzijde van suèdine, onderzijde van 100% katoen met dikke polyfill vulling. Kleuren Seagrass, wit, zwart, navy en beige. 3200561 Maat veelzijdigheid (100 x 70 cm). 3200562 Maat dressuur (120 x 70 cm).

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar bij 2 vriendinnen van mij schuiven de Anky-pad's ook...

Echt een super pad, k heb um zelf. is ook niet zo duur als een ankypad Knipoog alleen die dingetjes die je om je singelstoten kunt doen zijn te kort.....

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:12

ik heb er inmiddels 5 Bloos
vind ze super, ze schuiven juist niet bij mij, vind ze echt erg fijn!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:19

Ach, koop gewoon wat jij wilt.

Wil je een Anky-pad, kopen! Trek je niets aan van anderen.

Jij hebt te beslissen over je eigen geld en wat je er met koopt.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:24

Citaat:
Bij hypo zijn die look a like's 27,50

Die wil ik ook hebben!!! Hoe zien ze eruit? Gewoon het hetzelfde?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:47

Ik heb er 4 van het nieuwe model en er is een vijfde van het oude model opkomst. Ik zweer er bij en wil geen andere dekjes meer! Ik vind de ankypads hun geld zeker waard! Ze blijven mooi. Met van die dekjes van BV HH had ik altijd dat ze zwart werden aan de onderkant, haren die eraan blijven zitten, bij de singel versleten enz. De ankypads blijven gewoon super!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:36

Ik wil er ook 1 aanschaffen enkel weet dus niet of ze goed blijven liggen...

Ik heb enkel een zadel met lange zweetbladen is heeft iemand een idee of ze dan nog passen die pads???

Ennuh nog een vraag van welk merk komen de bandages kleuren overeen met de ankypads?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:39

Liekjuh schreef:
Ik wil er ook 1 aanschaffen enkel weet dus niet of ze goed blijven liggen...

Ik heb enkel een zadel met lange zweetbladen is heeft iemand een idee of ze dan nog passen die pads???

Ennuh nog een vraag van welk merk komen de bandages kleuren overeen met de ankypads?

Volgens mij heb je ook bandages van het merk Anky
die kleuren zullen dan wel hetzelfde zijn Knipoog

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:47

Heel fijn dekje. Droogt snel en verschuift niet bij mij hoor. Ook vind ik dat het dekje er nog erg mooi uitziet vergeleken met andere dekjes die vaak snel er minder mooi uit gaan zien. Maar k vind mijn schapenbonddekje nog het beste;), maar is in de zomer weer te warm.

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:49

[quote="Liekjuh"]Ik wil er ook 1 aanschaffen enkel weet dus niet of ze goed blijven liggen...

denk het niet eigenlijk. De dekjes namelijk zijn korter dan andere dresuurdekjes