Deken eraf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Deken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:37

Hey, ik heb een klein vraagje.
Ik heb nu een zomerdeken bij Milka erop liggen.
Het word nu eindelijk warm en vroeg ik me af of ik de deken er al af kan halen bij milka.
Ze heeft een vrij dikke vacht en is niet geschoren.

Groetjes!

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Re: Deken eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:45

euhmm..
in wat voor soort box staat je paardjee?
in ene buiten box of niet?
en s'nachts is het togh nogh wel koud..

kusjeee

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:53

Ze staat in een binnenstal.

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:59

mhh kweet t niet
bij ons hebben ze bijna allemaal nogh hun deken op
ik zou nogh evne wachte Lachen

kusje

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:19

Bij ons staan de paarden staan binnen allemaal nog met de winterdeken op, terwijl het een vrij warme stal is!
Sommige paarden die geschoren zijn hebben zelfs 2 dekens op!
Ik zou dus nog ff wachten!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:23

je zou hem overdag er wel af kunnen halen en snachts opdoen Knipoog

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:28

Ik zou nog ff wachten, snachts is t toch nog wel fris.
Die van mij staat nog met 2 winterdekens op (niet geschoren, gewoon dun vachtje,niet koud op stal, overdag in de wei), nu gaat wel eerst ff zn dikke onderdeken vervangen worden door een dunnetje. Een beetje afbouwen zeg maar.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:49

hmm er staat dat ze niet geschoren is, waarom zou je dan een deken opdoen? als het nou om een geschoren paard ging ok, maar bij een ongeschoren paard is het nu ecth niet meer nodig hoor! mijn tinker staat inmiddels al weer zonder regendeken dag en nacht in de wei! Heeft het trouwens het hele jaar, zelfs met de hele lage temperaturen niet koud gehad hoor

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 17:03

Ik weet dat ze geen deken nodig heeft, normaal krijgt ze die ook nooit. Maar dit jaar heeft ze een aanval op haar spieren gehad door iets, waardoor ik de deken erop heb gegooit. Om de spieren warm te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:09

Mijn paardje, een echte koukleum met erg weinig tot geen wintervacht staat sinds gisteren onder een o-grams regendeken. Hiervoor stond ze onder een rhino-deken (geen idee hoeveel grams).
Ze vindt het volgens mij best fijn, het wordt warmer. Maar de overgang van winterdeken naar niets lijkt me best groot. Ik zou eerst kiezen voor een ongevoerde regendeken en aan het eind van de week de deken af doen (dan wordt het echt veel warmer).

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 17:11

Er ligt een zomerdeken op Knipoog

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:15

ik zou de deken eraf halen, maar wel afbouwen, bijv. nog een paar weken snachts op laten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:20

Milkaatjuh schreef:
Er ligt een zomerdeken op Knipoog

Sorry Bloos niet goed gelezen. Hoeveel grams is die zomerdeken? Ik zou inderdaad het gaan afbouwen, bijv. naar een 0 grams regendeken. Aan het eind van de week, kan je hem inderdaad afdoen-.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 17:21

Ik zou echt niet weten hoeveel gram dattie is Bloos

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:36

een zomerdeken heeft meestal geen vulling, is gewoon en katoenen, dus dunne deken

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:39

Partout is gister van een 300grams waterdichte deken naar een 150grams onderdeken en daarboven een waterafstotende ongevoerde deken gegaan.. Hij is ongeschoren en staat binnen..

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:31

Onze richtlijn is: Als het overdag boven de 15 graden wordt dan gaat hij overdag af en als het 's-nachts boven de 10 graden komt, dan gaan ze helemaal af.

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:25

Zodra het bij ons op stal wat warmer word, gaan de dekens er ongeveer overdag af en savonds weer op, zo kunnen ze er langzaam aan wennen, gewoon een beetje rekening met de temperatuur houden.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:51

ik heb willem nog steeds met 2 dekens staan in een buitenbox. hij is op het moment flink in de rui en dat wil ik graag zo houden. willem is al wat ouder en heeft vaak een berenvacht als ik hem tussendoor niet scheer en hem niet voldoende dekens op doe. ik weet dat als ik hemnu onder 1 deken zou zetten hijo nmiddelijkw eer in de haren schiet.

pas als het snachts boven de 10 graden blijft gaat er 1 af, daarna krijgtie een tussendeken op en dan een zomerdeken. van de zomer krijgtie een boett deken op tegen zijn allergie.. dus die van mij staat nooit zonder deken.

merel heeft nu een winterdeken op in der buitenbox en als het wat warmer wordt gaat die naar een zomerdeken, die heeft altijd een glad vachtje en het niet zo snel koud

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:04

Ik heb de deken er vanmiddag af gelaten, Orien had het flink warm (maar die heeft het zowieso niet snel koud)

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:20

Ik heb vandaag mijn 350 gr deken vervangen voor een zomerdeken met regendeken erover (ong 200 gr samen). Paard had het veel te warm.
Nu keek ze een stuk gelukkig, het is hier vandaag 19 graden...

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:15

Ik heb mn deken er lekker afgehaald vandaag, vanavond gaat ie wel weer om. ( staat wel binnen)

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:20

ik ben vandaag vrij geweest, dus ben ikniet op stal, maar normaal gesproken als het warm is haal ik er sochtends 1 deken af en check ik tussen door wel of hij het warm of koud heeft(werk op stal dus best relaxt Haha!)

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:34

het was vandaag 20 graden Bloos dat vind k wel heel warm voor 2 dekens... mijn paardje krijgt geen deken op... now way ze stond vanmiddag al te zweten met deken op... maar ik benm wel vanplan een zweetdekentje te kopen... als je deken dun is en hij/zij zweet er niet mee kan die hem gerust ophouden... maar als die ermee zweet zou ik hem af doen want anders wordt je deken nat en krijg je pon het alnog koud....

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:39

Mijn paard heeft vanaf vandaag haar tussendeken op. Die is ook waterdicht, dus dat is warm genoeg met deze temperaturen. Mocht het toch weer kouder worden dan ruil ik de dekens wel weer om.