man op stal loopt achter mijn paard aan, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

man op stal loopt achter mijn paard aan, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 09:31

Ik heb Ian nou al ruim 3,5 jaar en ben nog steeds helemaal gek op dat beest. Hij is groot 1.75, en superkarakter, kan heel netjes lopen en is een superspringer. Ook buitenrijden is geen probleem. Kortom een ideaal veelzijdig paard (tja ben iets subjectief ja Bloos )
Omdat hij zo groot is wordt hij vaak als mannenpaard gezien. Maar dit is hij niet. Hij is bang voor mannen en zwepen en wordt ook helemaal gestresst als er bepaalde mannen in zijn buurt komen.

Nu hebben we een man op stal die al ruim een jaar achter Ian aanloopt. In het begin bij mijn vader, maar die reageerde niet omdat Ian toch mijn paard is. Toen moest hij bij mij zijn.
Zijn 1e eigen paard is met rugproblemen gestopt met dressuurwerk en rijdt hij ook niet meer op. In die tijd was hij op zoek naar een ander paard. Heeft hel lang geduurd. In die 4 maanden heeft hij wl 100x gezegd dat hij Ian wilde hebben en dat Ian zijn ideale paard is blablabla. Ik reageerde niet want ik doe hem gewoon niet weg. Vervolgens hebben we zelfs ruzie gehad omdat ik hem gewoon niet op hem liet rijden 'even proberen' zo noemde de man in kwestie het.
Nu heeft hij al een half jaar een ander paard, ik blij dacht dat ik er eindelijk vanaf was. Maar goed met dat paardje klikt het niet heel goed en hij laat ook echt iedereen erop rijden. Prima, niet mijn probleem. Maar hij is weer begonnen om Ian voor zich te zeiken (sorry geen andere woorden)
weer eindeloos vragen wanneer hij mag rijden. Ik blijf ontwijken want wil het gewoon niet maar op 1 of andere manier komt het niet over.

Ik vraag me echt af of hij nou nog steeds achter Ian aanloopt. En wat denken jullie
* hem erop zetten en Ian volledig over de zeik laten gaan. Is hij wel meteen klaar met zeiken maar goed ik zit met een paard die daarna 2 weken over de zeik is.
* gewoon stug blijven weigeren.

Ik word er namelijk echt helemaal knettergek van.........
Laatst bijgewerkt door Karin op 15-03-05 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

belinnie

Re: wat wil hij nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:42

Als ik jou was zou ik eens flink boos worden!Het is jouw paard en het blijft jouw paard,en je wilt hem er niet op hebben klaar!Hij bekijkt het maar en zoekt maar lekker een ander paard,hij heeft mooi pech!Geniet van je paard,en negeer die hele kerel!Eens is de lol eraf!Succes!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:45

belinnie schreef:
Als ik jou was zou ik eens flink boos worden!Het is jouw paard en het blijft jouw paard,en je wilt hem er niet op hebben klaar!Hij bekijkt het maar en zoekt maar lekker een ander paard,hij heeft mooi pech!Geniet van je paard,en negeer die hele kerel!Eens is de lol eraf!Succes!

helemaal mee eens!!
irritante vent zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:48

Gewoon hem een keer duidelijk zeggen dat je de boodschap snapt maar dat je paard niet te koop is, en of hij je verder met rust wil laten.

Riëtte

Re: man op stal loopt achter mijn paard aan, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:50

Idd niet erop laten maar nog duidelijker zeggen dat je paard niet te koop is.
Kun je anders niet aan de stalhouder vragen of die het die man beter aan zijn verstand kan brengen?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:57

Wat een kl00tzak zeg!
Ik zou hem eens flink de waarheid vertellen!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:00

Hem niet op je paard laten rijden, hij heeft niets te willen!
Het is jouw paard en hij moet ophouden met zijn vervelende gedrag.

Vraag desnoods de stalhouder om hulp, het gedrag van die man vind ik niet helemaal normaal Scheve mond

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:05

mijn god wat is dat voor lijperd?
ik zo echt zo boos worde
gwn blyve volhoude zoiemand laat je togh niet op je paard
hij moet gewoon oprotte

haha sorry voor sommige woorde:P

kusjee

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:14

Gewoon netjes blijven maar heel duidelijk maken dat Ian NIET te koop is en dat JIJ niet gedient bent met herhaaldelijke aandringen achter Ian hetzij rijden/proberen of te koop staan. Als hij dan toch door blijft zeuren, waarschuw hem dat je de stalhouder ga verwittigen dat hij jou lastig valt en dan doe juist dat!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:24

Maak je niet druk! Het is jou paard en dat blijft het zolang jij wilt.
Ga de confrontatie aan en vertel heel duidelijk dat je je paard pertinent niet verkoopt, klaar!
En als jij die man niet wilt laten rijden dan lijkt dat mij meer dan duidelijk, hij komt er gewoon niet op....

Blijf netjes, maar wees wel duidelijk Knipoog !

schaapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:33

hallo

Wat vervelend wat die man doet, als ik jou was zou ik het nog 1x proberen hem duidelijk te maken dat het jouw paard is en blijft, en hij dus uit de buurt moet blijven. En ga anders naar de stalhouder. Ik wens je heel veel succes!

groetjes schaapie

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:20

stug weigeren. JIJ wil dat niet, het is JOU paard dus het gebeurd NIET!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:33

Kaja schreef:
Maak je niet druk! Het is jou paard en dat blijft het zolang jij wilt.
Ga de confrontatie aan en vertel heel duidelijk dat je je paard pertinent niet verkoopt, klaar!
En als jij die man niet wilt laten rijden dan lijkt dat mij meer dan duidelijk, hij komt er gewoon niet op....

Blijf netjes, maar wees wel duidelijk Knipoog !

Helemaal mee eens... en ik zou denk ik ook zeggen dat je het dusdanig vervelend vindt dat hij er zo over door blijft gaan dat je melding gaat maken bij de stalhouder (kan je gelijk vragen of ze een oogje in zeil willen houden... je weet immers maar nooit wat zo'n doordrammer doet als jij er niet bent... Rolleyes ) Daarbij; als jij zegt dat jij alleen zelf op je paard rijdt dan heeft hij dat maar te accepteren.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:39

Misschien nog 1 keer proberen het vriendelijk te brengen dat je er niet van gediend bent dat ie als een leipo achter jouw paard aan loopt te kwijlen. Hem duidelijk maken dat het echt nooit gaat gebeuren, hoe lang ie ook zeurt dus dat ie er maar beter mee op kan houden!

Als ie t dan nog niet snapt zou ik idd samen met iemand gaan praten want ik kon mezelf dan niet meer inhouden denk ik!!
Of mss je stalhouder er bij halen?

Echt, die kerel moet kappen! Wat een mafkees! Het is jouw paard!

P.s. Wel bewondering voor je dat je er nog zo rustig onder bent.
Ik had echt mn geduld niet kunnen bewaren denk ik Hamer <- nee, dat is ook geen oplossing)

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:43

Jemig hoe hou je het vol? Ik was allang helemaal doorgedraaid Gestoord Wat een gigantisch irritante kerel zeg!
Ik zou hem, desnoods in bijzijn van je vader vriendelijk maar toch zeer nadrukkelijk duidelijk maken dat je niet gedient bent van zijn gedrag en dat dit zeer snel moet stoppen. Maak hem heel heel goed duidelijk dat Ian niet te koop is en duidelijk angst heeft voor bepaalde mannen en vraag hem om uit respect voor het paard niet bij hem in de buurt te komen om hem niet nog meer overstuur te maken ofzo?? Misschien heeft hij het wel voor het paard over en niet voor jou ofzo.. Vork

oei wat strijdlustig weer Bloos

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:48

Zulke hardleerse mensen moeten gewoon hardleers aangepakt worden. Als iemand perse op mijn paard wilde rijden en ik wist dat mijn paard er alles aan zal doen om hem eraf te pleuren, laat ik hem vooraf een contract tekenen en zegen hem met mijn paard... sjonge jonge... wat een gedoe zeg... je hebt al maanden last van die kerel... nou je paard leert hem wel een lesje. Het is dan wel niet bevorderlijk voor het vertrouwen, maar wat moet je anders? je hebt er al wat van gezegd enzo, wat moet je nog meer?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:59

maar voor hetzelfde geld laat die man zich niet doen door je paard, en begint hij hem grof aan te pakken oid, dan heb je n,og meer problemen.
niet op laten rijden!
nog een keer vriendelijk zeggen dat hij niet te koop is.
Als dat niet helpt eens je mond opentrekken en dreigen met politie,wegens stalken.(daarom hoef je niet te bellen naar de politie Haha! )

spike_trudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:22

ik zou naar een hem lopen en rustig zeggen :
het is mijn paard en ik doe hem niet weg en nu wil ik graag met rust gelaten worden zo niet moet ik andere maatregelen nemen miss dat het helpt Haha!
hoop dat je eruit komt maar zou hem er egt niet op laten !!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:26

Ik zou nooit voor de bovenste optie gaan en proberen of die man mogelijk van je paard afpleurd. Dat is vragen om ongelukken.
Probeer netjes, maar heel duidelijk te zeggen dat je m vriendelijk bedankt voor zijn positieve opmerkingen over je paard maar dat je toch echt niet denkt om m te gaan verkopen en dat je het vervelend vind dat hij daar naar blijft vragen. (Probeer dus te zeggen wat het met jou doet)

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:58

Ik was allang volledig uit mijn slof geschoten. Volgens mij moet je gewoon een keer precies zeggen hoe je erover denkt. Dat je je paard niet verkoopt: nu niet, dan niet en nooit niet! Ik zou toch echt zeggen dat je zo onderhand helemaal gestoord wordt van het feit dat ie achter jullie aan blijft hobbelen en dat hij daar toch echt mee op moet houden. Waah.. ik zit me achter de computer al druk te maken. Ik zou bij zo'n type op stal moeten staan. Lips are sealed

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:26

Ik heb niet alle reactie's gelezen, puur omdat ik echt even moet reageren Knipoog

Natuurlijk mag hij niet op jouw paard!
Hij heeft niks te willen, op deze manier heeft hij je precies waar hij je hebben wil... en dat is denk ik niet de bedoeling> straks wordt het dan alleen maar erger.

Als ik jouw was dan zou ik naar de stal eigenaar stappen, jij en jouw paard worden gestalkt }> , dat terwijl je enkel en alleen voor je plezier wilt komen. Tong uitsteken
Je kan misschien vragen aan de stal eigenaar of deze een waarschuwing aan die man kan geven... ik neem aan dat meerdere stalgenoten hiervan af weten en die kunnen misschien helpen.
Nou, succes ermee... ik hoop voor je dat dit probleem snel wordt opgelost ene, laat je het nog even weten Knipoog

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:38

Ik zal die man echt niet op je paard laten rijden Hoe dan ook, die man zal daarna misschien stoppen met zeuren, maar als je weet dat je paard ervan over de zeik gaat, is je paard er de dupe van en dat vind ik best onredelijk. Dus blijf bij je punt en maak die man goed duidelijk dat het jouw paard is, je hem niet wilt verkopen en dat ie moet stoppen moet zeuren! Wat denkt ie wel niet! Whoosh!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:39

ik zou hem ook zeker niet op je paard laten rijden
en ff flink boos worden en zeggen dat hij jou en je paard met rust moet laten

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:47

Gewoon heel duidelijk zeggen dan Ian niet, nooit, never te koop is, punt uit, heeft hij gewoon te accepteren Clown

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:51

Nou zeg...
ik zou hem zeker niet op je paard zetten , want zelfs al was het zo geen ***** Bloos , als je paard helemaal tilt slaat van mannen sowieso geen goed idee...

Ken je niet iemand die misschien nog overtuigender overkomt als jij? Iemand die hem eens zeer goed zegt waar het op staat? Ik zou voor zo'n zaken bij onze staleigenaar terrecht kunnen... misschien moet jij ook eens zoeken naar zo iemand... Ik ben nogal klein en ik weet dat ik niet zo overtuigend zou overkomen zelfs al sta ik daar voor z'n neus te koken van woede Stoom uit je oren