Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Littleghoul schreef:Heeft er iemand ervaring met het geven van Pavo Energy Boost??
Die van mij kan namelijk wel wat extra power gebruiken, en vroeg me af of dit misschien wat was.
Maar aangezien die van mij nogal kieskeurig is met eten, hoor ik liever eerst of het wat doet voordat ik het om 2 redenen voor niks ga kopen. Haha!
Littleghoul schreef:Hmm dat is dan wel jammer. Ik was er al bang voor omdat er idd stond dat je een volwassen paard 200 gram moest geven. Dat vond ik al een beetje vreemd.
Daardoor durf ik het al niet te proberen, want bij hem werkt heel veel haver ook al niet.
Nou hopelijk bestaat er nog iets wat wel effectief is.. zucht!
Littleghoul schreef:Zucht! En ik maar denken dat ik de enige was met dat probleem!
Idd bij mijn precies hetzelfde verhaal. En ik maar hopen dat die energy boost wel zou werken.. maar dus ook niet.
Dan ga ik het niet proberen, want denk dat het zelfde zal aflopen als bij jou.
Gaan we samen hopen op iemand die ons het wonder advies kan geven!!!
Ik geef hem nu trouwens Energy Control van Pavo (brok) en dat werkt wel een klein beetje!
Hij is er wel fijner door, dus dat is wel iets wat een beetje helpt.
Ik merk in ieder geval als ik nu minder geef dat hij ook trager is.. dus... wie weet wat voor jou!
Remember schreef:Ik ben positief te spreken over MaxH. Ben het gaan geven toen ze net haar veulen had gekregen en een beetje een dipje begon te krijgen. Je moet geen wonderen verwachten, maar ik merkte dat ze weer wat meer werklust (niet meteen verwarren met conditie!) ging krijgen en ze werd wat vrolijker, beter in d'r vacht en je weet gewoon zeker dat ze alle vitaminen binnen krijgen.
felicity schreef:Remember schreef:Ik ben positief te spreken over MaxH. Ben het gaan geven toen ze net haar veulen had gekregen en een beetje een dipje begon te krijgen. Je moet geen wonderen verwachten, maar ik merkte dat ze weer wat meer werklust (niet meteen verwarren met conditie!) ging krijgen en ze werd wat vrolijker, beter in d'r vacht en je weet gewoon zeker dat ze alle vitaminen binnen krijgen.
Wat is dat voor iets?
felicity schreef:
Bij mij op stal word er basisbrok gevoerd mety luzerne. Al de paarden doen het er goed op. Maar die van mij mag nog wat extra's gebruiken. Hij is verder wel heel mooi vol enzo alleen dat frisser is er niet. Hij per dag 3 kilo biks en 1 kilo luzerne. En dan een halve sportmeusli met die energyboost. Ik zie hem alleen maar dikker worden.
monsera schreef:felicity schreef:
Bij mij op stal word er basisbrok gevoerd mety luzerne. Al de paarden doen het er goed op. Maar die van mij mag nog wat extra's gebruiken. Hij is verder wel heel mooi vol enzo alleen dat frisser is er niet. Hij per dag 3 kilo biks en 1 kilo luzerne. En dan een halve sportmeusli met die energyboost. Ik zie hem alleen maar dikker worden.
Het dikker worden komt door de 3 kilo basisbrok.Waarom geef je hem niet meer sport muslie of anders een sportbrok.Basisbrok is alleen voor de basis en het helpt niet om er maar heel veel van te geven.Van een sportbrok kun je minder geven en krijgt je pony meer energie.Ik vind het eigenlijk wel logisch met deze voeding dat je pony niet lekker fris is.
newie schreef:toen ik nog met de paarden werkte, kregen ze een sportmeusli van marstall, nou dan hoefde ik ze echt geen dagje over te slaan, misschien een tip om even bij google naar de site te zoeken..
patos schreef:Mn post was een beetje fout gegaan, nog maar een keertje![]()
Subli energie kernmix is een soort vochtig dik poeder (moeilijk te beschrijven), je voert het naast gewone sportbrok. Het werkt voor mijn paard ( is een hele koele kikker ) in de vorm van meer energie en looplust, terwijl de wat drukkere van mijn nicht er ook looplust en energie van houdt, maar beter beheersbaar blijft.
Het is dus multi functioneel.