fatsoenlijk wit dekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzy

fatsoenlijk wit dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 19:13

Het witte dekje van concours wordt erg vaak gewassen etc, en ik heb al een aantal dekjes gehad die na een aantal keren wassen er niet meer uitzien. gekrompen etc. Vooral bijd e dekjes met zo'n kabel zie je dat al veel dat het dekje in de was krimpt en het koord, waardoor het er echt zo gekreukt uti gaan zien.
Dus de vraag met welk (wit) dekje jullie goede ervaringen hebben, op langere termijn

Anoniem

Re: fatsoenlijk wit dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:22

Ik heb een vrij simpel wit shabrak van Harry Horse.
Ik heb hem al een aantal jaar maar hij ziet er nog steeds prima uit.
Dit komt ook wel gedeeltelijk door mijn moeder die er reuze zuinig mee omgaat wat wassen betreft etc....

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:42

Ik heb een wit dekje van kieffer. Echt een super fijn dekje, hele goede pasvorm en hij is lekker stevig waardoor hij mooi ligt. Ook na het wassen is hij nog mooi.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:22

Mijn witte dekjes zijn van Imerial Riding. Ben er erg tevreden over, zien er goed uit en krimpen niet. Sommige merken dekjes zie je ook heel vaal worden, maar daar heb ik gelukkig ook geen last van.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:24

PriscaZ schreef:
Mijn witte dekjes zijn van Imerial Riding. Ben er erg tevreden over, zien er goed uit en krimpen niet. Sommige merken dekjes zie je ook heel vaal worden, maar daar heb ik gelukkig ook geen last van.

Die heb ik ook alweer zo'n 5 jaar. Ziet er nog als nieuw uit Haha!

mylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:45

PriscaZ schreef:
Sommige merken dekjes zie je ook heel vaal worden, maar daar heb ik gelukkig ook geen last van.

Witte dekjes die vaal worden??? Verward Verward

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:50

Ik heb ook die van Harry's Horse, een vrij goedkope. Bevalt reuze goed, hij ziet er na zo'n 50 keer wassen nog mooi uit. Ik was em gewoon op 30 graden, dan krimpen ze het minst heb ik gemerkt.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:52

Ik heb ook een harry's horse, en die heb ik nu ongeveer 3 a 4 jaar. Het dekje ziet er nog super uit, en is niet "vergeeld".

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:59

ik had met wedstrijden ook altijd dekjes van hh mijn broer ook bij zijn paard, blijven erg mooi!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:01

Die van Harry's Horse blijven idd mooi. Bij ons op stal zijn ze te koop met het logo van de stal. Er zijn pensionklanten die het gewoon als 'doordeweeks dekje' gebruiken en dat zie je er bijna niet aan af.

Witte dekjes kunnen trouwens wel degelijk vaal worden. Of misschien is 'groezelig' een beter woord. Mijn zusje had er ooit eentje die na een jaar een grijze waas had gekregen. Mooi wit en bruikbaar voor wedstrijden was-ie iig niet meer. En dat terwijl hij altijd gewoon met de witte was meeging.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:34

Ik heb ook een HH wedstrijdshabrak. Die ziet er ook nog prima uit. Ze zijn niet asociaal duur en toch van een goede kwaliteit.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:46

Ook ik heb een Harry's Horse sekje die er nog prima uitziet.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:11

[quote="Karin"]Die van Harry's Horse blijven idd mooi. Bij ons op stal zijn ze te koop met het logo van de stal. Er zijn pensionklanten die het gewoon als 'doordeweeks dekje' gebruiken en dat zie je er bijna niet aan af.

Ook ik heb heel goede ervaringen met deze dekjes!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:20

Ik heb een Stubben dekje, superkwaliteit.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:10

Ik heb er een van Eurostar (met een zwart met goud randje) en die wordt echt lelijk... Boos!. Hij was €40 en het zwart wordt helemaal grijs en het gouden biesje krimpt helemaal.
Dus heb ik een HH erbij genomen, en die vind ik super. Vind ik ook niet zo erg voor dat geld als mijn laarzen eraan afgeven, dan koop ik gewoon een nieuwe Lachen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:16

Ik heb de ervaring dat witte dekjes wat randjes in kleuren e.d. sneller minder mooi blijven, dan een gewoon 'simpel' wit dekje van welk merk dan ook. Die koorden verkleuren en je dekje verkleurt mee en de kooren gaan 'krimpen' waardoor alles raar gaat zitten (wel na veel wassen dan)
Over HH ben ik zelf ook heel tevreden, blijven mooi en liggen ook nog steeds mooi Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:39

Ik had ook een wit dekje met een rood randje. Na een tijd zat er een hele rode waas over het dekje en was het randje roze. Geen gezicht. En hij was ook heel slap geworden, echt kwaliteit van niks.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:24

Ik verkoop dekjes van Imperial Riding. wit kost 12,50 euro verkoop.
Ik rijd er zelf al jaren mee, heerlijk ding, krimp niet of wat dan ook!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:34

Ik heb een wit dekje van de rabobank, het nieuwe model ( ook met een oranje bies). Rij er nu al twee jaar mee, elke zondag, en nog zo goed als nieuw !
Het scheelt ook veel als je er, in de wasmachine, een steradenttablet bij gooit!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:39

ik heb er 4 van equiline laten maken met reclame, en die vind ik super Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:12

ik heb eskadron, enige dekje dat goed ligt op allebei mn paarden! En hij blijft mooi. Is alleen van zichzelf al niet 100% wit (klein beetje creme achtig, maar ik vind dat mooi) en prijzig. Maar ik ben er super tevreden mee!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:16

ik heb ook gewoon van die simpele witte dekjes (HH en imperial riding) en blijven allemaal mooi (ok gebruik ze ook niet super vaak). Heb er ook een met een koord, was super goedkoop, maar blijft ook erg mooi.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:32

ik heb er ook 1tje van Harry's Horse en 1tje van Mr Ed en die bevallen alle 2 erg goed Ja
Slijten bijna niet,en die dekjes heb ik toch zeker al een aantal jaren Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:43

Ik heb er 1 van Imperial Riding en die is nog hartstikke goed na 1 jaar. Qua vaal worden zal het er ook wel aan liggen hoe je hem wast en hoe vaak.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:02

Natuurlijk moet je ze niet zomaar in de kookwas gooien. Maar je mag toch aannemen dat een fatsoenlijk wit dekje meerdere eenvoudige wasbeurten op 40 graden overleeft zonder grauw te worden. Knipoog