Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

maar vaak hebben gehandicapten ook een probleem met contact maken, mijn zoontje is er bijvoorbeeld ook autistisch bij.. dat zie je vaak. en met het contact met dieren komen ze een beetje los zegmaar.Citaat:en ook lopen hebben ze met vallen en opstaan moeten leren.
piggeljay schreef:mijn volgende vraag is hoe oud is het kind dat er op moet gaan rijden.
bedenk wel zet nooit een te jong kind ( onder de 8jaar) te lang in een zadel het is slecht voor de heupjes en vooral meisjes kunnen op latere leeftijd er o benen aan overhouden ( bron: huisartsen)
maar dat is de vraag ook niet van TS ze vraagt om adviezen/tips/foto's om haar kindje zo veilig mogelijk en prettig mogelijk te paard te zetten en zal zeer zeker wel nagedacht hebben over de gevaren consequenties.
piggeljay schreef:ik zou persoonlijk liever kiezen voor een zadel waar mijn kind wel uit kan vallen.
stel het paard struikeld en valt je kind zit vast in het zadel: paard valt op kind.
het paard staat weer op en gaat er in volle galop vandoor vliegt onder laag hangende takken door: kind krijgt alles in het gezicht en tegen hoofd.
alle makke paarden kunnen immers ook schrikken.
aan de hand of een lonche is een mogelijkheid maar ook een shet kan een kracht van 150kg produceren en probeer dat maar eens vast te houden.
en als een kind valt dat loopt vaak minder erg af als wanneer wij volwassenen vallen een kind is flexibel, en ook lopen hebben ze met vallen en opstaan moeten leren.
mijn volgende vraag is hoe oud is het kind dat er op moet gaan rijden.
bedenk wel zet nooit een te jong kind ( onder de 8jaar) te lang in een zadel het is slecht voor de heupjes en vooral meisjes kunnen op latere leeftijd er o benen aan overhouden ( bron: huisartsen)
Anouar15 schreef:Is het niet een idee om bij een manege voor gehandicapten langs te gaan. Daar hebben ze verschillende zadels die je dan kan bekijken en ze kunnen jou ook helpen een goed zadel te vinden omdat ze er ervaring mee hebben.
) piggeljay schreef:vooral meisjes kunnen op latere leeftijd er o benen aan overhouden ( bron: huisartsen)