Je pony/paard een schop geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsiie

Je pony/paard een schop geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 19:14

Hallo bokkers,

ik heb een vraagje.. Als jouw pony of paard, of een manegepony of paard ofzo jou schopt, geef je dan een trap terug of alleen een mep of doe je niets? Een vriendin heeft hier nl nogal problemen door gekregen.. Mijn mening is dat je gewoon een trap terug moet geven en dat doe ik dan ook.. Ze moeten maar weten dat het nie mag en dat ik de baas ben.. Wat is jullie mening??

Bedankt, Ilse

Monster

Re: Je pony/paard een schop geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:17

gheghe, Ze krijgen een trap terug maar denk(Nouja, 2 of 3 zelfs Bloos )

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:19

Je moet ze gewoon een hele harde schop terug geven.
Toen mijn paard mij in de hoek ging duwen en schoppen naar mij heb ik een halstertouw gepakt (op advies) en iedere keer als hij dat probeerde of wou doen heel hard slaan met dat halstertouw. Nu doet hij dat niet meer Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:22

Nu ben ik nog nooit geschopt door mijn eigen, of andere paarden, maar ik zie het probleem niet zo....paarden schoppen elkaar onderling ook, en dat komt veel harder aan dan wanneer wij dat doen.

Een paar weken geleden heb ik mijn veulen ook een trap verkocht Haha! ze had geen zin haar rechter achterbeen aan mij te geven (langer dan 3 seconden) en met zoiets, wat moet je anders ? een tik tegen haar snuit geven ? nee, ik heb een trap tegen haar bil gegeven en het probleem was gelijk verholpen.

Ik krijg regelmatig complimentjes dat mijn veulen zo netjes opgevoed is, en dat is denk ik niet voor niets. Ik stel duidelijke grenzen en ze mag veel, behalve ongehoorzaam zijn naar mij toe.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:24

"Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten"

Hamer alleen als ze dit doen uit dominantie of effe bijdehand willen doen, ik ben gelukkig nog nooit geschopt door mijn paard hij ook nooit aanstalten gemaakt hiervoor, de shetland veulens/jaarlingen tja.......die hebben wel een schop gehad van mij, niet keihard, maar wel zo dat ze hem gevoelt moeten hebben, dat was blijkbaar ook wel zo want het bleef bij die ene keer. Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:24

Mijn paard schopt niet naar mij Haha! gelukkig...

Heb wel een keer een trap van haar gehad toen ik haar achterhoef stond uit te krabben en zij blijkbaar stond te neuzen met een ander paard. Ze gaf een gil en trapte met haar achterbeen (tegen mij dus) ik vloog een eind naar achter! Had echt geen tijd om haar een trap te verkopen en daar had ik ook veel te veel pijn voor!

Verder deel ik natuurlijk wel de mening dat een paard wat naar je trapt gestraft moet worden.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:25

Als mijn paard mij een schop verkoopt dan kan ze er echt wel een terug verwachten (als ik dat nog kan Knipoog )
En dat weet ze ook dondersgoed Schijnheilig

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:34

terugschoppen, zijn ze nou helemaal belazerd. M'n shetlandmerrie wil nog wel eens uithalen als zij haar zin niet krijgt. Die heeft al een paar keer een flinke trap te pakken gehad, moet ze haar benen maar bij zich houden..

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:35

jah zover ik het dan nog kan krijgen ze m terug... maar ik heb ook iemand zijn paard iets te fanatiek zien schoppen....en dat heb ik ook gezegd ook... die gast bleef maar schoppen... eikel...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:39

Nicole heeft ook wel eens een schop gehad, ik zie het probleem ook niet zo. Als een paard zou schoppen zouden ze het volgens mij toch nog veel meer voelen Haha!

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:42

Ik heb nog geen paard hoeven schoppen, maar als een paard me schopt zou ik zker wel wat terug doen. We hebben nu wel een veulen op stal die erg aggressief is en slaat altijd met zijn voorbenen. Dus misschien wordt het binnenkort nog menens. Hij valt ook aan. }:j

ALs een paard een ander paard schopt kan hij ook een schop terug verwachten of niet ? Knipoog

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:47

Mijn paard heeft mij nog nooit geschopt alleen nu loopt ze de laatste weken te donderjagen als ze in de trailer staat. Ik sta altijd voor in de trailer (om haar vast te binden) en mijn vriend doet de stang erachter en de klep dicht. Nu schopte ze laatst achteruit en raakte mijn vriend net niet.....mijn vriend schopt terug maar Prinsesslief pikt dit niet en schopt nogmaal....en nu wel raak! Ja...moet je er maar niet achter staan, terwijl je schopt....zeg ik.
Ik ben er niet een voorstander van om een paard te schoppen terwijl ie in de trailer staat maar hoe leer je dat gedrag af?
Als ze me ooit zou schoppen, denk ik dat ze er zeker eentje terug kan verwachten! Kom nou....schoppen dat is dus echt verboden als ik je eigenaar ben, dat doen we dus echt niet! Doei, doei

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:48

Ik geef vaak een klap als m'n verzorgpaard bijt of trapt (dat doet ze gelukkig bijna nooit) en dat weet ze ook, al ben ik niet altijd even consequent Bloos. Een vriendin van me is daardoor weggestuurd bij d'r verzorgpaard toen ze 'm sloeg toen het paard bleef bijten ...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:52

Als Melody me zou tarppen zou ze een trap terug krijgen.
Ze moet weten dat dat echt niet kan, en paarden trappen elkaar ook vaak zat, en dat komt nog een stuk harder aan dan als ik een trap geef.

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:54

terug trappen! kom nou zeg als je niets doet weet hij dat snel zat en dan gaat het gevaarlijk worden! maar alleen als ik het zeker weet anders snapt het paard er ook niets van.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:54

Als een paard echt gericht naar mij schopt, en dan bedoel ik niet een ongelukje als je bijv. tussen vechtende paarden verzeild raakt en per ongeluk en tik oploopt, dan zal ik met handen en voeten duidelijk maken dat dit nooit meer mag gebeuren.
Gebeurt het nog een keer dan volgt een advertentie Knipoog
Schoppende paarden zijn hier niet welkom Doei!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:57

Dancer heeft mij nog nooit geschopt, weleens gebeten (op zoek naar brokjes). Toen heeft ie wel een mep gehad(tegen de onderkant van zijn hoofd, anders wordt ie kopschuw).
Als een paard je schopt, schop je uiteraard terug. Je hoeft het niet te accepteren.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:02

we hadden eerst een hengst van 5 jaar... we waren op concours in groenekan... errug kijkerig... merrie's veulens én wagentjes...jah errug leuk vond hij... iets té leuk... we waren stiften aan het draaien op de vrachtwagen... maar hij was strontvervelend.... dus ik kreeg 3 beentjes voor elkaar... alleen de 4e... ik had pijn in mn rug... dus roxanna_z zegt... geef maar ik doe het wel ff... zij pakt zijn been.... hij geeft me toch een zwieper... ze vloog zo de klep af.... het was wel grappig, we lagen beide in een deuk ... maar wat als het raak was geweest?.... hij kreeg echt wel op zijn flikker hoor...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:03

Ik denk echter dat het wel belangrijk is om te weten waarom het paard schopt. Veel paarden schoppen of bijten omdat ze bang zijn of ergens last van hebben....kijk maar eens hoeveel manegepaarden hun benen optillen bij het aansingelen! Dan verkoop je zo'n paard niet een schop! Vind ik. Als het een schop is uit dominantie, kunnen ze van mij een rechtse verwachten! Blauw oog

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:05

die van die hengst was gericht en puur uit dominantie... deed hij namelijk wel vaker... en niet omdat hij ergens bang voor was.... hij was gewoon giga dominant... Clown

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:07

ik ben nog nooit geschopt door een pony. ja oke 1 keer maar dat was toen ik op mijn pony zat.
als mijn pony's hun kont ook maar zouden draaien zouden ze zeker wel een schop krijgen. ik sla liever niet omdat de kans er dan inzit dat je pony bang van je hand wordt.
je hoeft dit echt niet te accepteren.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:17

Ik ben twee keer geschopt door een paard. Allebei de keren was het niet naar mij gericht en ik was behoorlijk van de wereld. De eerste keer moest ik voeren in de wei, ze stonden er met z'n zevenen, ik geef een paard een zet, omdat 'ie de hele tijd in de weg liep. Blijkbaar dacht hij dat het een ander paardje was en geeft mij een schop, waardoor ik in elkaar zakte en even de wereld om me heen zag draaien. Later bleek dat ik een rib gekneusd had en daardoor kon ik bijna niet lopen. De tweede keer schrok mijn pony weg en gaf of een trap naar achter of hij deed iets met zijn hoofd en raakt mijn hoofd, ik had toen een week lang hoofdpijn (ik denk dat ik een lichte hersenschudding had )

Achteraf gezien was het wel mijn eigen schuld, want ik lette niet genoeg op, maar stond ook op de verkeerde plaats en op het verkeerde moment.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:28

Bij een trap, of een poging tot en trap, krijg het desbetreffende paard een trap terug...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:33

ik denk niet dat ik terug ga schoppen
ik ben tegen schoppen,ik heb veel mensen hun paarden zien schoppen.. en daar heb ik wel zo'n ongeloofelijke ruzie mee gehad!
die kregen zelfs een schop als ze niet stil wouden staan Nagelbijten / Gniffelen
sorry maar dat gaat echt te ver bij mij

moest mij pony ooit trappen,krijgt ze alleen een mep

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:36

GEK! nu ga ik heel veel mensen over me heen krijgen, bij dit betreffende topic denk ik Haha!

Ik zou mn paard nooit schoppen, maar echt nooit dan! Een klets geven wel ja, al doet mn hand dan pijn. Mijn paarden hebben veel respect voor mij, maar ik net evenveel voor hun! Ze hebben nog nooit naar me geschopt, en als ze dat doen naar hun baasje, zal er wel een goede reden achter zitte! Zoek het niet altijd bij je paard, kijk ook es naar jezelf he! Tuurlijk laat ik het ze weten als ze iets verkeerd doen, en daarna doen ze het dan meestal ni meer... maar schoppen, nee hoor, kan je veel te veel schade mee berokkenen, en een paard herrinert zich zoiets max.5 seconden en dat is de max al, je mag later dan die tijdspanne een paard niet straffen en als je een schop gekregen hebt denk ik niet dat je trug zo snel rechtstaat.

Schoppen???? dat vind ik volledig verkeerd. Terecht straffen niet , maar dat kan ook op andere manieren.