Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik denk er ook over om met haar te stoppen en dan moet ik dus weer een bijrijdtser zoeken.

nickyu schreef:ben al jaaaaren bezig een bijrijdster te vinden
de een kon nog beter rijden dan de ander , maar meestal kregen ze hem niet eens de bak rond , beetje jammer
) wendytjeG schreef:Zeg, in wat voor leeftijdscategorie zoeken jullie dan?
Of komt het volgens jullie op alle leeftijden voor?
(
hij weet niet goed waar die zijn benen neer zet
terwijl je daar eigenlijk helemaal de energie en kracht niet meer voor hebt ,... wendytjeG schreef:Ik denk dat ze denken dat ze inderdaad meer kans maken als ze liegen over ervaring. Maar ik denk dat het ook wel te maken heeft met de advertenties die soms worden geplaatst op bijvoorbeeld marktplaats... soms worden er zoveel eisen gesteld dat iemand die alleen op de manege heeft gereden en graag wat vaker wil rijden het idee krijgt dat ze niet aan de bak komt als ze niet liegt.
PriscaZ schreef:Helaas houd je dat altijd wel. Ik vind vaak de advertenties die meiden op hangen om een verzorgpony te vinden wel grappig, hele verhalen over hun poetservaring etc.
Meiden van 15 die liegen over hun ervaring is toch wel erg jammer, ze zijn dan toch al oud genoeg om te weten dat liegen niet helpt...
Ik heb gelukkig afgelopen zomer een goede bijrijdster gevonden. Ze had nog niet veel ervaring, alleen op maneges gereden, maar wil graag leren en luistert goed als je iets uitlegt. De eerste tijd ben ik er iedere keer bijgeweest en het gaat echt goed. Ze gaat hard vooruit, begint echt een ruitergevoel te krijgen. Leuk om haar bezig te zien.
Ze was in de eerste contacten per e-mail (zij had een advertentie gezet) al meteen eerlijk in haar weinige ervaring en daarom hebben we toen gewoon afgesproken het een keer te proberen. Ze wist dat er een kans was dat ik haar toch te onervaren zou vinden en heb de eerste keer Prisca aan de longeerlijn gezet. Na 20 minuten heb ik haar daar weer afgehaald, want ze reageerden goed op elkaar. Ervaring zegt niet altijd alles en dan moeten mensen toch eens leren. De klik die er is tussen paard en berijdster is minstens net zo belangrijk... misschien wel belangrijker.
, maar inderdaad als je gewoon gelijk eerlijk zegt dat je niet veel ervaring, maar het wel heel graag wilt doen, komt veel beter over dan dat je gaat liegen over je ervaring.
Douni schreef:Waar ongeveer staan je paarden nickyu, vlakbij Koewacht of tegen de belgische grens?
nickyu schreef:Douni schreef:Waar ongeveer staan je paarden nickyu, vlakbij Koewacht of tegen de belgische grens?
ze staan nu aan huis midden in zuiddorpe en per 1 april heb ik n wei aan de belgische grens , met bakje![]()
alleen nog geen loop stal maar die komt er
zoek er nog iemand bij voor op het landje , kun je de taken een beetje verdelen , als je iemand hoort / weet graag !
Douni schreef:Er worden ook vaak veel eisen gesteld, maar dit zijn ook jonge paarden en meestal kan je daar geen manege-ruiter opzetten. Een duur wedstrijdpaard waar je zelf wedstrijden mee rijd, moet je ook niet altijd een onervaren manege-ruiter opzetten, er zijn natuurlijk ook hele goede manege-ruiters. Maar het probleem is gewoon als je 1x in de week, heb je gewoon niet genoeg ervaring om een jong paard te rijden. Ik heb ook eerst veel moeten leren van de moeder van Eclips.