stef schreef:dat kan je daar ook vast wel vinden waar je het reining stukje vandaan hebt gehaald.
Western is niet we gooien er een westernzadel op en we knopen lange teugels aan het hoofdstel en gaan rondjes sukkelen. Western is een manier van rijden die gewoon getraind moet worden, net als dressuur, springen, etc.
Wil jij een westernzadel omdat het zo lekker zit? Be my guest, maar voor buitenritten een paard western aanleren en dan door de weeks in de bak dresuren heeft IMO geen toegevoegde waarde.
Dus in het kort: PASSEND western zadel halen, paard zadelen, erf af, en veel plezier!
Ik snap ook wel dat je Western niet zomaar even doet. Ik heb een paar maanden westernlessen gevolgd 2 jaar terug ofzo. En ik dacht in het begin dat het helemaal niet zo moeilijk zou zijn. Maar integendeel.
Ik vond het wel superleuk.. Zeker als we Trails en Rollback gingen oefenen. Die Rollback was overigens niks bijzonder or..
Het stelde nog niks voor.. Gewoon omdraaien en wegscheuren was het eigenlijk..
Maar je moet ergens beginnen.. 
De Trail vond ik ook superleuk om te doen.. 
Maar je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat ik gewoon lekker moet gaan buitenrijden met een Westernzadel..