Waarom ANKY spullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Waarom ANKY spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 15:55

Ik verbaas me er elke keer weer over wat mensen uit geven aan de zogenaamde ANKY-spullen, zoals de pads. Waarom? Gaat het puur om het merkje, of is het echt zoveel beter?

Eerlijk gezegd denk ik dat het niet de kwaliteit is waarvoor je betaalt, wie weet het beter?

Nic

Re: Waarom ANKY spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:58

Omdat het 'in' is?
Omdat je 'er anders niet bij hoort' ?
Omdat je het toevallig mooi vindt?
"Als er ANKY op staat zal het wel goed zijn?"

Er zijn genoeg redenen te verzinnen....Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:00

Ik vind het er gewoon mooi uit zien. Mijn portemonnee laat het echter niet iedere keer iets in die richting aan te kopen Knipoog

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:03

Ik heb ook een Anky pad en een winterdeken van Anky.

Voor de pad ben ik gegaan, omdat ik de kleur graag wilde hebben en ze toen nog niet van een ander merk te koop waren.

De deken is helemaal geweldig voor mijn paard omdat hij te verstellen is op de schouderpartij.

En ja iedereen heeft weer zijn eigen reden.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:10

Waarom anky, nou idd omdat het zoveel beter is.

Het is een lagenconcept met behoorlijk technische stoffen. En ja, het werkt nog ook.
Je shirt is niet kleddernat na een uur intensief rijden, al wat er nat is is ook zo droog. De rijbroeken zijn na een bui regen ook zo weer droog, De truien zijn warm.
En niet te vergeten, ja de kleurtjes zijn leuk, de modellen zijn fatsoenlijk.

Het is idd niet goedkoop, maar thuiszitten met bijv. een kou op je rug, daar verdien je ook niks mee.

Ik denk, dat als je trouwens de zoek functie gebruikt, dat je nog hele topics tegen komt.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:16

Waarom maken mensen zich zo druk om waar een ander z'n centen aan uitgeeft?

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:17

Margreet schreef:

Haha! Haha! Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:22

Ik vind de stof en kwaliteit erg mooi van de dekjes.
Kleding zou ik er niet snel van kopen, die zijn niet zo heel bijzonder.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:25

Ik heb er wel geen maar ik denk wel dat het idd van echt goede kwaliteit is !
Een vriendin heeft er zo'n oud en rijd daar elke dag mee; het ziet er nog echt goed en mooi uit !

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:34

Unity schreef:
Waarom anky, nou idd omdat het zoveel beter is.

Het is een lagenconcept met behoorlijk technische stoffen. En ja, het werkt nog ook.
Je shirt is niet kleddernat na een uur intensief rijden, al wat er nat is is ook zo droog. De rijbroeken zijn na een bui regen ook zo weer droog, De truien zijn warm.
En niet te vergeten, ja de kleurtjes zijn leuk, de modellen zijn fatsoenlijk.

Het is idd niet goedkoop, maar thuiszitten met bijv. een kou op je rug, daar verdien je ook niks mee.

Ik denk, dat als je trouwens de zoek functie gebruikt, dat je nog hele topics tegen komt.

Helemaal mee eens! Ja
Ik heb heel wat gebrobeerd en er is gewoon een duidelijk verschil tussen verschillende merken.
Ik weet wel hoe mijn paard eruit ziet na rijden met een normaal sjabrak of na rijden met een ANKY sjabrak, of iets van vergelijkbare kwaliteit!

Ook in de kleding zit een groot verschil.
Niet alleen qua qualiteit, maar ook wat pasvormen aangaat.
Er zijn maar twee merken waarvan de broeken mij goed zitten, dat zijn Cavallo en ANKY.
De andere broeken heb ik bijna allemaal al een keer aan gehad, maar dat zit hier te krap, daar te los, plooitjes op verkeerde plekken.

Ik geloofde eerst zelf ook niet dat er zo'n verschil in zat, dus heb ik de proef op de som genomen. Tong uitsteken
Een wit ANKY sjabrak, en een wit sjabrak van merk X. (Allebei even veel en vaak gebruikt)
Dat van merk X is groensig geworden in de wasmachine, en heeft zwarte vegen van mijn zadel en laarzen.
Ook is het ding aan de onderkant bij de singel ondertussen helemaal door.
Dat van ANKY doet het nog steeds prima! Lachen
Na het rijden met merk X was mijn paard nat onder het sjabrak.
Na het rijden met het ANKY ding, lagen er kleine vochtdruppeltjes op het sjabrak, en de rug van het paard was droog.
Het merk X ding was de dag na het rijden niet droog, maar nog steeds klef.
Het ANKY sjabrak heb ik na de training met een doek even nageveegd en na een uurtje was het bijna kurkdroog!

Dus...
Daarom rijd ik (onder anderen) met ANKY. Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:37

Tja, Pikeur of Eskadron en dat soort merken is ook geen vergelijk met een Global of Pagony. Je zult vergelijkbare prijzen moeten vergelijken wil je het eerlijk doen.

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:38

Margreet schreef:
Tja, Pikeur of Eskadron en dat soort merken is ook geen vergelijk met een Global of Pagony. Je zult vergelijkbare prijzen moeten vergelijken wil je het eerlijk doen.

Idd, Eskadron doet het ook wel lekker op het paardje Ja

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:42

Ik bedoelde dus dat als je ANKY vergelijkt met een echt goedkoop merk zoals Global of Pagony, dat het niet echt een verrassing is dat het er als beste uit komt, zou treurig zijn als het niet zo was.
Maar in vergelijking met andere dure, goede merken, kon het nog wel eens meevallen met het zogenaamde grote verschil in kwaliteit dat jij aanhaalt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:43

Margreet schreef:

Ik maak me nergens druk om, maar ik ben gewoon nogal nieuwsgierig aangelegd Haha! (zit op de kast Tong uitsteken)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:44

Unity schreef:

Valt tegen helaas... meer topics van 'welke kleur heb jij'

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:46

Ik vind het ook pittig aan de prijs. Ik heb nu 1 Anky shirtje en een halster. En als mijn financien het toe laten komt daar ongetwijfeld meer bij.

Net als dat ik een Pikeur shirtje heb, ook een heerlijk ding wat na 2 jaar nog mooi is.

We wacht ik meestal de uitverkoop af en zie dan wel wat er nog hangt Lachen.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:47

Laantje schreef:
Margreet schreef:

Ja, maar als ik zie hoe dat de eskadron shabrakjes die hier in de hoek van de kast zijn verdwenen eruit zien....
Ze zijn minder intensief gebruikt, maar zien er uit alsof er ik weet niet wat mee gebeurt is.
Bij eskadron is de prijs van de shabrakjes niet naar verhouding(imo)

Verder, Kentucky, Cavallo, Pikeur is ook allemaal goed, maar toch, mijn voorkeur gaat uit naar anky. En dat ligt deels aan de pasvorm, maar ook zoals ik al eerder heb gezegd aan de stoffen.

Citaat:

Nope, je moet wat verder zoeken. Er zijn over dit onderwerp namelijk meerdere topics geweest.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:51

Ik gebruik Anky pads, omdat ik ze mooi vind, ze blijven ook na veelvuldig wassen mooi en ze zijn ook heel snel weer droog.

Heb een trui en een paar t -shirts. Zit allemaal heerlijk. De trui is lekker warm en de t-shirs luchtig. Als ik zweet dan blijft het niet nat en vies e.d.

Heb er geen rijbroeken van, ook niet uitgeprobeert, simpelweg omdat ik nog voldoende rijbroeken heb.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 16:52

Unity schreef:
Citaat:

Nope, je moet wat verder zoeken. Er zijn over dit onderwerp namelijk meerdere topics geweest.

Als jij ze kan vinden houd ik me aanbevolen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:08

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:27

Ik gebruik de spullen van anky omdat het gewoon super fijne spullen zijn! Ik heb een trui van anky die ik al een jaar of 5 heb en hij ziet er nog super uit. De broeken, T-shirts, vesten zijn ook fijn, en het zijn altijd leuke spullen.
De pads zijn fijn, mooi en zijn nog best betaalbaar.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:32

Laantje schreef:

Daarom schroeven ze de prijs ook zo lekker op Tong uitsteken
Helaas Scheve mond

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:52

ik heb best veel spullen van anky en andere dure merken. ik merk wel heel erg veel verschil in kwaliteit met de goedkopere merken.

ik heb al heel veel dekens geprobeert en de winterdeken die ik van anky heb is ongetwijfel 1 van de weinige waarbij mij paard geen schuurplekken kreeg. daarnaast is de structuur heel fijn aan de bovenkant waardoor hij ook niet snel vies wordt, dat vind ik ook een voordeel, hij gaat ook niet plakken aan de binnenkant en heeft een zeer goede pasvorm en ademend ook goed. een echte aanrader.

ook de kleding vind ik super, ik ken maar weinig kledingmerken waarbij je kleding zolang mooi blijft, ik heb sommige spullen al 4 of 5 jaar en die zien er nog als nieuw uit echt super!

ook de dekjes zijn prima ik merk echt verschil.

het mag dan wel duur zijn maar het is kwaliteit.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:31

Ik heb redelijk veek kleding van Anky. De rijbroeken heb ik omdat dat simpelweg de enigste zijn die me echt goed zitten. Ik heb talloze merken en modellen aangehad, maar uiteindelijk bleef ik bij de Anky uitkomen. De vesten en truien vind ik ook erg fijn. Je gaat er niet zo ontzettend in zweten en de stof vind ik erg fijn en ook de kleuren spreken me aan. Je betaalt er wel wat voor, maar dat heb ik er zeker wel voor over, al m'n kleding, ook wat ik al een aantal jaren heb, ziet er nog heel mooi uit, ook al is het tientallen keren gewassen.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:41

Ik heb twee anky dekens en die heb ik omdat ze mooi liggen op mijn pony en de kwaliteit gewoon goed is Ja het zelfde met mijn anky halsters en pads Lachen