Nou zadel dr op en weg. Het begon al goed: Het hek was eng... (Terwijl we eergisteren nog een hele wandeling hadden gemaakt) Nou tot aan de spoorlijn heel braaf. Maar daarna ging ie opeens alleen achteruit!! richting de sloot.. En het was heel glad want er lag sneeuw. Weer op de weg gekregen, ging ie wéér achteruit. grr
Ik er maar afgesprongen, en een stukje verder weer proberen op te stappen... ging ie weer!!
Niet leuk. Terwijl hij aan de hand heeel braaf is!! Weer een stukje verder, weer opgestapt. Hij wilde weer achteruit! Nou toen moest de zweep maar even serieus te pas komen
. Ik ondertussen woest
!! Hij heeft maar te doen wat ik wil zeg!! (Ben ik helemaal niet van hem gewend.. Maarjah, ik heb hem ook nog maar een halfjaar. Hiervoor 1 keer buiten gereden maar dat was met iemand ernaast op de fiets)Maar toen ging het wel goed, eerst heel opgefokt maar na een tijdje ontspannen. Dus nog wel even lekker gereden.Dus dit dacht ik: hij is heel braaf als er iemand naast hem loopt, maar zodra hij niemand meer "ziet" doet ie heel raar, wil hij zo snel mogelijk terug naar stal. Ik snap dat het een kuddedier is en het is begrijpelijk. Maar jullie rijden toch ook weleens buiten zonder iemand anders erbij!!
Hij probeert me vreselijk uit ik weet het.. Maar wat moet ik nou doen. hij loopt expres heel dicht langs de sloot, hij weet dat ik dat niet op prijs stel. Maar moet ik hem dan expres een keer in de sloot dwingen? dat hij er mee ophoud..? Of is er een minder woeste oplossing?
Help!!!
en toen heeft hij het een tijdje niet gedaan maar nu heeft hij het weer...
. In de bak is hij goed aan de hulpen.
) Ik probeer het gewoon nog een keer en als het dan niet lukt, dan haal ik er iemand bij. Bedankt voor de tip. 

er zit idd een stuur op maar die werkt gewoon niet! hij wil niet meer en stopt en loopt achteruit en ik heb gewoon niets meer te vertellen! en midden op de weg gaan rijden gaat moeilijk met het verkeer he! kijk jullie kunnen dat makkelijk zeggen maar als je het zelf mee maak zie je wel dat het allemaal niet zo makkelijk is... ik heb echt vanalles geprobeerd maar het gaat gewoon niet
helaas, en wat ik er tegen moet doen zucht....ben de oplossing nog niet tegen gekomen