De volgende boeken heb ik al
-Werk aan de hand
-Begrijp uw paard
-Wat beweegt de ruiter?
En dan nog van doe basispaardenboeken (heleboel!)
Waar het over gaat maakt mij niets uit vind alles leuk
Kom maar op! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kom maar op!
Famke_a4pje schreef:DVD ook goed?![]()
Ik heb afgelopen week de DVD 'de geheimen van de dressuur' van Anky besteld. Leek me wel erg leuk/leerzaam en ik lees niet veel dus vond dit wel een goede oplossing
Famke_a4pje schreef:Nee ik heb hem nog niet binnen helaas.
Als ie binnenkomt zal ik het laten weten of het wat is!
GeJe schreef:Nou... dan kan ik je alvast vertellen: de geheimen van de dressuur blijven goed bewaard op deze dvd.
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik vond het meer iets voor kinderen onder de 12. Er wordt geen enkele uitleg gegeven behalve het geklets van Sjef die gewoon zegt wat je ziet.... dus: hier is Anky in stap....blablabla.... Anky beloont haar paard...... Dit is de verzamelde galop.....
Niets over het hoe en waarom en waardoor....
Hoor graag wat jullie er van vinden/vonden

andrea16 schreef:Ruiters en Rechters van Ernest van Loon.
je snapt hierdoor ook beter wat je paard heeft, en hoe hij opgebouwd is.. ik vond het allemaal leuke boeken.. (maar ja, ben niet voor niets dierenartsassitente op een paardenkliniek
) Kkkaren schreef:De aard van het paard, door (geloof ik) Budiansky. Niet echt een heel makkelijk boek om door te komen, maar je leert veel van het paard zoals die 'van nature' in elkaar zit, bv. intelligentie, sociaal gedrag, zintuigen etc. Echt een aanrader!
Citaat:Wat ik ook echt SUPER vind is : Paardrijden met gevoel.
Daar staat beschreven wat je moet doen als een oefening niet lukt,
. En op de voorkaft staa ook het tekentje van Bit dus ik vermoed dat het boek samen met Bit werkt ofzow??? Anouar15 schreef:De man die naar paarden luisterd: Monty Roberts. Ik vond het een heel mooi en leerzaam boek. Door dat boek ben ik anders naar paarden gaan kijken en heb me meer verdiept in het gedrag en ga nu anders met paarden om.
) Maar daar heb ik nog wel wat van geleerd weet ik nog wel.