Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niemandweet schreef:het is verschrikkelijk koud, de paarden hebben al hun energie nodig om warm te blijven. die energie halen ze uit hun eten..
en dan ga jij m minder voeren?
Met dit koude weer voer ik juist meer.
Leg gewoon de situatie uit, vraag wat je moet doen, en handel daarna. Niet zelf beslissen
t is jouw paard niet...
> energie in iedergeval zat! Maya schreef:Ik kom ook van Zeeland. Maar, als het je verzorgpaard is, dan heb jij gewoon helemaal niet dat voerschema te veranderen. Ik zou zelf als eigenaresse daar bloedlink om worden, is niet jouw verantwoording... Je zou wel wat ideetjes kunnen aangeven, maar niet zomaar veranderen...Leg gewoon de situatie uit, vraag wat je moet doen, en handel daarna. Niet zelf beslissen
t is jouw paard niet...
dat ziet er zo lekker uit
).shadowflower schreef:ik zou gewoon de normale portie geven en haar tenminste buiten zetten want het is niet fair om een paard zolang binnen te zetten .. ze verdienen zeker een uurtje per dag naar buiten desnoods in de bak ...
verona schreef:Heb haar voerschema verder niet veranderd,maar gewoon ietsje minder biks gegeven,heb dit netjes aangegeven.
Hallo ben een volwassen vrouw hoor,en doe alles altijd in overleg.
Maya schreef:verona schreef:Heb haar voerschema verder niet veranderd,maar gewoon ietsje minder biks gegeven,heb dit netjes aangegeven.
Hallo ben een volwassen vrouw hoor,en doe alles altijd in overleg.
Ze krijgt minder dan normaal, dus is voerschema veranderd. Bovendien heb je het eerst veranderd, dus minder gegeven, en daarna pas verteld. Blijkbaar verschillen wij fundamenteel hierover qua mening/gedachtes. Als verzorger/bijrijder heb je gewoon echt niks te veranderen/aanpassen zonder dat de eigenaar daar vooraf vanaf weet. Hoe goed bedoeld het ook is, je zou bij mij de deur uit vliegen, kan pertinent niet
shadowflower schreef:rare eigenaar dan..... ik zou opbellen en zeggen dat haar paard net een bommetje is en dat ze dus echt naar buiten moet.....
waarom mag ze eig niet naar buiten ... ?
shadowflower schreef:t is niet zo heel glad op de meeste plekken ... dondelo gaat ook gewoon naar buiten met een bevroren bak en je weet zelf wel dat die bak niet word bijgehouden .. het is nog ranziger dan eerst en het is een puinbende
ellepel schreef:mijn pony staat gelukkig wel gewoon overdag in de bak, maar ik voer iets minder krachtvoer, en een beetje meer hooi.
iets olie erbij voor de darmen en hoef ik niet bang te zijn voor koliek of spierverzuring.