Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
josien schreef:Dat ze bevriezen is niet zo heel erg, maar als ze ontdooien worden ze week en schimmelen en rotten weg. Dus direct opvoeren als het kan anders weg er mee.
Eleonoor schreef:Ijswortels lijken me een beetje koud op de maag met deze kou, brrr...
Tegen de tijd dat het fijngemalen en doorgeslikt is, is het allang geen ijsklomp meer. Diana_14 schreef:Maar de vitaminen zijn er dan toch wel uit?
Margreet schreef:Welnee, die kun je gewoon voeren, geen probleem.
Ze gaan alleen inderdaad snel rotten als ze weer ontdooien, dus daar moet je wel goed op letten want dat is niet gezond.
Ik ontdooi ze niet eens, voer ze gewoon zo, wortel-ijs, heeft 'ie wat te knagen

piggeljay schreef:je kan ze nog wel voeren maar er zit niets meer in dan alleen vezels en water. maar de voedingsstoffen zijn er uit.
dus als buikvulling doen ze nog wel dienst maar als voedingsmiddel niet meer.
Fasel schreef:Maar krijgen ze daar geen ellende van dan Margreet? Ik ben namelijk even gestopt met voeren omdat ze inderdaad bevroren zijn.
Margreet schreef:Fasel schreef:Maar krijgen ze daar geen ellende van dan Margreet? Ik ben namelijk even gestopt met voeren omdat ze inderdaad bevroren zijn.
Bij die van mij geeft het nooit problemen. Hij knaagt ze gewoon op, geen enkel probleem.
Als je nou echt een koliek-gevoelig paard hebt, dan zou ik er wel mee opletten, better safe than sorry.
.
Jetta schreef:Getver....dat wordt prut! Gooi weg die troep, wat kost een baaltje peen nou eigenlijk? Koliek heb je er toch niet voor over?