dierenbescherming.... pff...:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

dierenbescherming.... pff...:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:20

nou hier word ik echt niet goed van...

zinds een klein poosje staan er 2 paarden bij mij aan het einde van de staat in een weiland. in het weiland staat verder geen huisje of iets waar ze kunnen schuilen. in het weiland staat verder geen gras (noujah het is heel kort, vind het echt knap als die daar gras kunnen eten) verder staan er 2 emmers met (nu dan bevroren) water waar ze de hele dag mee moeten doen. savonds komen er mensen na de paarden toe en (heel toevallig) liep ik langs om te kijken wat ze te eten kregen.... nou allebei 1 plak hooi!!!! die paarden worden zo dun. ze zien er verder ook heel verwaarloosd uit.

ik kon het niet meer aanzien en belde de dierenberscherming op of ze daar eens wilde gaan kijken... en weetje wat dat mens aan de telefoon zei...: zolang er nog geen doden zijn gevallen kunnen wij er niks aan doen!! nou ik werd toch potje kwaad... is toch belachelijk!!! Boos! ik heb dat mens eerst eens een potje uitgescholden en toen dr hoorn erop geknaald! hier is de dierenbescherming toch voor dat hun er iets aan doen?? sorry hoor maar ik moest even mijn verhaal kwijt!

wat vinden jullie hier van??

hunter87

Re: dierenbescherming.... pff...:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:21

oepsie volgens mij staat het niet best wel verkeerd... Haha! noujah verplaats maar!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:19

De dierenbescherming is raar.
Ze doen nooit wat ze moeten doen. Of ze zeuren, terwijl er niks aan de hand is, of ze doen niks, terwijl het wel moet.

Ik zou gewoon zelf eens naar die mensen toe gaan, en ze er op aan spreken, gewoon netjes. Waarschijnlijk luisteren ze niet, maar dan heb je het wel geprobeerd Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:35

Wat ze te eten krijgen is te weinig (1 plak hooi) . Maar geen schuilstal is geen misdaad. En bevroren water is logisch, maar denk er eens aan dat als ze gras eten (of proberen) ze ook voldoende vocht binnenkrijgen. Mijn konijn (even als voorbeeld) zit de hele tijd in een buitenren en ik hoef hem niets bij te voeren of drinken te geven. (al 4 jaar niet). Ik verzet hem steeds zodat hij voldoende gras heeft en daaruit haalt hij het vocht. Nu staat die dan binnen, omdat teveel vocht (sneeuw) dodelijk is. Een dag zonder water is dus niet dodelijk voor een paard. Zeker omdat het vocht is verhard, kunnen ze door eraan te likken, ook hun vocht krijgen...

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:30

vat het niet verkeerd op, maar mensen denken al heel snel dat dieren niet goed behandeld worden.
Niet dat ik zeg dat jij het aan het verkeerde eind heb, ik ken de situatie niet en kan er dus ook niet over oordelen, dus aub geen aanval op mij! Knipoog
Zoals Hermesdeux al zei: vocht hebben ze nu juist wel genoeg in de vorm van sneeuw. Maar 1 plakkie hooi lijkt me ook wat weinig, maar weet jij de achtergrond?? Misschien mogen de diertjes niet boven een bepaald gewicht uitkomen omdat ze dan problemen kunnen krijgen o.i.d.?? Zou kunnen.

Over de dierenbescherming: ik heb er weinig mee. Ik heb ze nog nooit gebeld, maar hoor teveel slechte dingen.
Voorbeeldje wat ik me herinner: varkens die vervoert worden in vrachtwagen volgens de dierenbescherming -> chaffeur mocht niet harder rijden dan zoveel kilometer per uur, want dan konden de varkens zich niet op de been houden.
Maar de chauffeurs die de varkens vervoeren willen juist dat de dieren gaan liggen, want dan krijgen ze meer zuurstof binnen en blijven ze rustiger.
Overal zitten ogen en haken aan, maar ik persoonlijk ben ook niet zo'n fan van de dierenbescherming, terwijl dieren mijn lust en mijn leventje zijn!

Als je echt iets wilt doen voor de beesties: ga dan op de mensen af die ze komen voeren en ga een normaal gesprek aan waarin je vraagt waarom ze 1 plakje hooi krijgen en niet 2?

Groetjes en succes ermee! Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:41

Ik heb ook eens de dierenbescherming gebeld.

Er stond een mini shetlander langs de weg aan een touwtje, met een halsband, maar het was niet een touw van een paar meter, ik heb hem speciaal voor de dierenbescherming nagemeten 1,5 meter! Dus ik liet de honden uit samen met mijn broertje, zie ik die pony op de grond liggen, zat met zijn achterhoef in zijn halsband en lag er al een tijdje want had het al op gegeven. Dus mijn broertje weer naar huis rennen en kwam terug met zijn zakmes, we hadden de pony los gekregen, en zijn met de kreupele pony naar de man zijn huis toe gelopen, die man rukt het touw uit mijn handen en scheurt zo die pony mee naar de berm, en zet hem gewoon weer aan het touwtje. Dus hadden we de dierenbescherming gebeld en die zeiden gewoon dat ze misschien wel eens keer weer langs zouden rijden Boos!

En ook de buren waar we toen ruzie mee hadden, belden de dierenbescherming, en vertelden hun dat er een heel mager zwart paard in de wei stond, zonder bij voer, zonder stal, zonder water, alleen een kaal stukje land. Dus de dierenbescherming kwam kijken, en vroegen bij welk adres ze moesten zijn voor een mager zwart paard, want dit paard zag er heel mooi gezond uit, nouw echt belachelijk gewoon! Boos!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:53

En mensen van de Dierenbescherming zijn gewoon hypocriet. Net zoals dat vb van die varkens in een vrachtwagen. Dan staan ze er als eerste bij! Kippen in een legbatterij? Vooraan staan ze! Maar ze vergeten gewoon dat deze beesten gewoon dienen voor hun! Het is heel zielig, maar niet in elke legbatterij zitten ze er zo bij als in een tv-spotje. Die kippen leven een poosje, poepen een aantal eieren uit en zijn dan voor het vlees. Hun einde is vooraf al vastgesteld. Moet je dan als DB zo dom zijn om die beesten een leven te geven waar ze mogelijk nog zieker van worden? Buiten lopen? Laat ze eerst maar eens kijken naar particulieren ipv dat soort legbatterij of massabedrijven. het is daar normaal dat er 10 beesten per dag doodgaan...simpelweg omdat er miljoenen lopen! Kortom de DB is naar mijn mening met dit soort gevallen echt een irritante stichting, hoewel sommige praktijken ze wel goed oplossen, maar 9 van de 10 keer...besteden ze echt aandacht aan de verkeerde zaken!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:11

Hey marijke zijn dat die paardjes bij de puist ( het laatse huis dus?)

@Hermesdeux: Een paard heeft echt wel wat meer water nodig dan een konijn , een paard kan heus niet leven van alleen het vocht wat uit het gras komt en er staat haast geen gras dus hoe krijgen ze dat vocht dan binnen?
Water is nog veel belangrijker dan dat hooi wat ze krijgen.
En dat het bevroren is logies dat is bij mijn paarden ook zo maar je zorgt er wel voor dat ze er uit kunnen drinken ( dus sla je het kapot)
Dit is niet aan vallend bedoelt maar een paard met een konijn vergelijken is net als een olifant met een muis Clown ..

Maar goed even verder over de dierenbescherming het is toch gewoon van de zotte , er moeten maar eerst dooie vallen voor dat ze uberhaubt iets ondernemen..

En ik vind wel dat paarden die dag en nacht buiten staan iets moeten hebben waar ze kunnen schuilen en als ik denk waar het is dat het is kunnen ze dat daar absoluut niet!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:19

wow schrikt zich dood Wow! gebeurt dat hier in ugchelen? Vreselijk dat de dierenbescherming geen eens uitzoekt om de eigenaren alleen al aan te spreken!

Ben eigelijk wel stiekem benieuwd waar ze staan

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:24

Ach, stadse mensen en de dierenbescherming... ze snappen er over het algemeen weinig van.

Waar mijn bijrijdpaard staat, mogen de paarden in de winter niet op de wei, omdat ze anders alles kapot trappen. Aangezien de boerderij tegen de stad aan ligt, wandelen er nog weleens mensen uit de stad. Regelmatig dreigen die de dierenbescherming te bellen, omdat de paarden zo zielig in de modder staan Boos!

Misschien ziet het er voor die mensen zielig uit, maar onze paarden hebben altijd hooi en water, en staan 's nachts binnen. Wat willen ze dan? Dat we de paarden de hele dag op stal laten staan? Das pas zielig voor paarden die gewend zijn om naar buiten te gaan.
Of misschien moeten we al onze weilanden in de winter laten vertrappen, zodat er geen gras meer groeit? Boos!

Ik kan me hier zo boos over maken, dingen zijn vaak anders dan ze lijken. Is het echt zo erg, ga dan eens een gesprek met de eigenaar aan, maar bel alsjeblieft niet die eikels van de dierenbescherming zeg!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:02

qwinty schreef:
Hey marijke zijn dat die paardjes bij de puist ( het laatse huis dus?)

@Hermesdeux: Een paard heeft echt wel wat meer water nodig dan een konijn , een paard kan heus niet leven van alleen het vocht wat uit het gras komt en er staat haast geen gras dus hoe krijgen ze dat vocht dan binnen?
Water is nog veel belangrijker dan dat hooi wat ze krijgen.
En dat het bevroren is logies dat is bij mijn paarden ook zo maar je zorgt er wel voor dat ze er uit kunnen drinken ( dus sla je het kapot)
Dit is niet aan vallend bedoelt maar een paard met een konijn vergelijken is net als een olifant met een muis Clown ..

Maar goed even verder over de dierenbescherming het is toch gewoon van de zotte , er moeten maar eerst dooie vallen voor dat ze uberhaubt iets ondernemen..

En ik vind wel dat paarden die dag en nacht buiten staan iets moeten hebben waar ze kunnen schuilen en als ik denk waar het is dat het is kunnen ze dat daar absoluut niet!

Ja zover was ik ook nog wel! Een paard eet toch ook meer dan een konijn?! Het gaat om het idee. In deze tijd hebben ze niet zoveel vocht nodig...als ze nou in de zomer geen water hebben is dat een ander verhaal!! Echt waar, bevroren water is ook vocht ook al kunnen ze het niet vloeibaar binnenkrijgen. Ze likken eraan en nu met de sneeuw is alles vochtig genoeg...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:12

Precies. DB is dikke sh*t
Nt zoals bij ons, toen. Mijn oma had een schaap van toen 7 jaar oud. (Naar wat de dierenarts ons zei, worden schapen niet ouder dan 3-4 jaar)

Hij hoestte omdat hij iets had met de luchtwegen,e nw as te dik omdat ie gewoon een te grote wei had. Door ouderdom en omadt hij zo dik was, liep ie kreupel. Na een tijdje ging ie op de knieen lopen, omdat hij dat schijnbaar prettiger vond.
Maar het beest staat in de stad, waar veel mensen langs komen. Hebben lui de DB gebeld. ZIjn ze langs gekomen, complete preek (Oma compleet overstuur, die is heel erg gesteld op haar dieren)
Als het niet zou veranderen, zouden er maatregelen getroffen worden.
Nou zeg Boos!
Dat beest was dus gewoon te oud, we hadden de dierenarts al gebeld, zou die week langskomen. Wat bleek nou later? Hij was gewoon verkeerd bekapt. er moest veel meer van de hoef af.
En daar maken zij een probleem van

Of dat verhaal van een soort DB in Belgie, van die pony's (Is een tijd terug gepost door xKatleenx)
Frusty

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:19

Serendipity1 schreef:
Precies. DB is dikke sh*t
Nt zoals bij ons, toen. Mijn oma had een schaap van toen 7 jaar oud. (Naar wat de dierenarts ons zei, worden schapen niet ouder dan 3-4 jaar)

Hij hoestte omdat hij iets had met de luchtwegen,e nw as te dik omdat ie gewoon een te grote wei had. Door ouderdom en omadt hij zo dik was, liep ie kreupel. Na een tijdje ging ie op de knieen lopen, omdat hij dat schijnbaar prettiger vond.
Maar het beest staat in de stad, waar veel mensen langs komen. Hebben lui de DB gebeld. ZIjn ze langs gekomen, complete preek (Oma compleet overstuur, die is heel erg gesteld op haar dieren)
Als het niet zou veranderen, zouden er maatregelen getroffen worden.
Nou zeg Boos!
Dat beest was dus gewoon te oud, we hadden de dierenarts al gebeld, zou die week langskomen. Wat bleek nou later? Hij was gewoon verkeerd bekapt. er moest veel meer van de hoef af.
En daar maken zij een probleem van

Of dat verhaal van een soort DB in Belgie, van die pony's (Is een tijd terug gepost door xKatleenx)
Frusty

Precies... wat een onzin zeg. Laten die mensen eerst eens kijken hoe ze zelf met hun dieren omgaan (honden op een flat, e.d. moet allemaal maar kunnen) en dan naar een ander!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:50

Mijn schaap is gisteren 6 geworden.. ik dacht dat schapen rond de 13 werden Verward Mijne heeft het wel eens wat benauwd gehad, maar dat kwam door een ongeluk, daar is ze nu van hersteld. De DB doet het werk op verkeerde plaatsen Ja

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:51

wendytjeG schreef:
Ach, stadse mensen en de dierenbescherming... ze snappen er over het algemeen weinig van.

Waar mijn bijrijdpaard staat, mogen de paarden in de winter niet op de wei, omdat ze anders alles kapot trappen. Aangezien de boerderij tegen de stad aan ligt, wandelen er nog weleens mensen uit de stad. Regelmatig dreigen die de dierenbescherming te bellen, omdat de paarden zo zielig in de modder staan Boos!

Misschien ziet het er voor die mensen zielig uit, maar onze paarden hebben altijd hooi en water, en staan 's nachts binnen. Wat willen ze dan? Dat we de paarden de hele dag op stal laten staan? Das pas zielig voor paarden die gewend zijn om naar buiten te gaan.
Of misschien moeten we al onze weilanden in de winter laten vertrappen, zodat er geen gras meer groeit? Boos!

Ik kan me hier zo boos over maken, dingen zijn vaak anders dan ze lijken. Is het echt zo erg, ga dan eens een gesprek met de eigenaar aan, maar bel alsjeblieft niet die eikels van de dierenbescherming zeg!

Hier will ik dus even op regeageren!!!
Wat nou stadse mensen?
De TS weet precies waar ze het over heeft want ik ( denk te weten wat ze bedoelt)..
Mijn paarden staan ook dag en nacht buiten in een vertrapt weiland maar iedereen weet dat elke dag iemand komt om te voeren en het water te verfrissen!
Het heeft dus helemaal niets te maken met "stadse mensen"zoals jij van achter je pc kan zien dat wij dat zijn!!
Ja sorry hoor maar hier kan ik me boos overmaken.
En de TS belt heus niet meteen de dierenberscherming op..

Als wij naar buiten gaan met onze paarden komen we langs een fries en een kleine shet en die staan op miss op een paar m2 grond en zien er niet echt heel erg goed uit maar daar aan kun je je zien dat ze in iedregeval wel verzorgt worden, en de paarden waar het nu over gaat dus absoluut niet!

Sorry marijke somige mensen weten het altijd beter Bloos maar moest gewoon even me ei kwijt over dit stukje Clown

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:58

Diana_14 schreef:
Mijn schaap is gisteren 6 geworden.. ik dacht dat schapen rond de 13 werden Verward Mijne heeft het wel eens wat benauwd gehad, maar dat kwam door een ongeluk, daar is ze nu van hersteld. De DB doet het werk op verkeerde plaatsen Ja

Schapen worden geen 13...dat is wat zeker is. Normaal bij iemand die ze fokt blijven schapen tot een leeftijd of 3/4 en daarna gaan ze de handel in.

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:07

zal wel per provincie verschillend zijn. de dierebescherming/ dierenambulance is heel goed hier. had x opgebelt voor pony, en binnen paar dag zijn ze heen geweest. ze hebben mij ook terug gebelt om te vertellen wat er ging gebeuren. heb veel meer verhalen gehoord over slecht behandelde dieren/mishandelde dieren en ze komen altijd redelijk snel. dierenambulance ook. hebben x midden in de nacht gebelt voor een haas die was aangereden en afgemaakt moest worden. maar wij durfde het niet zelf. ze waren er binnen een uur.en zo hebben we wel veel vaker gebelt, en ze kwamen behoorlijk snel. ze zijn zelfs snel voor het ophalen van doodgereden dieren.

dus het kan ook anders!!!
Laatst bijgewerkt door nicole1985 op 04-03-05 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:11

qwinty schreef:

Hier will ik dus even op regeageren!!!
Wat nou stadse mensen?
De TS weet precies waar ze het over heeft want ik ( denk te weten wat ze bedoelt)..
Mijn paarden staan ook dag en nacht buiten in een vertrapt weiland maar iedereen weet dat elke dag iemand komt om te voeren en het water te verfrissen!
Het heeft dus helemaal niets te maken met "stadse mensen"zoals jij van achter je pc kan zien dat wij dat zijn!!
Ja sorry hoor maar hier kan ik me boos overmaken.
En de TS belt heus niet meteen de dierenberscherming op..

Als wij naar buiten gaan met onze paarden komen we langs een fries en een kleine shet en die staan op miss op een paar m2 grond en zien er niet echt heel erg goed uit maar daar aan kun je je zien dat ze in iedregeval wel verzorgt worden, en de paarden waar het nu over gaat dus absoluut niet!

Sorry marijke somige mensen weten het altijd beter Bloos maar moest gewoon even me ei kwijt over dit stukje Clown

Juist, sommige mensen menen het altijd beter te weten! Bemoei je toch met je eigen zaken als het om dieren van een ander gaat, dat bedoel ik te zeggen!

Het kan best zijn dat waar jullie het over hebben erg is, maar waar bemoei je je in hemelsnaam mee? Jullie oordelen blijkbaar naar het uiterlijk van de paarden dat ze niet verzorgd worden? Als je vragen daar over hebt, vraag je dat toch aan de eigenaar?

Trouwens, ik zeg nergens dat jullie stads zijn, maar mijn eigen, persoonlijke ervaring is, dat mensen die afkomstig zijn uit de stad meteen aan de lijn hangen met de dierenbescherming.
Excuses daarvoor.

Probeer het ook eens van de andere kant te zien, heel veel mensen bellen over niks de dierenbescherming. Ik zeg niet dat jullie dat doen, ik kan er van hier uit echt niet over oordelen, maar doe het niet te snel.

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 17:36

mensen hou toch op met dat kankerren op de db. wees blij dat ze bestaan.bedenk wel dat er per provincie ongeveer 2 inspecteurs zijn. en een handje vol vrijwilligers die weinig mogen doen.in nl mogen de eigenaren nou eenmaal doen met hun beest wat ze willen.aleen als het uit de klauwen loopt en lijdt!!

een kudde paarden die broodmager en kreupel in de wei lopen.een schaap dat op de knieen loopt.een hoefbevangen paard.
dit zijn aantal voorbeelden waar db wat aan kan doen.
ook aan vrachtwagen vervoer en huisvesting van slachtvee.omdat hier nou eenmaal wettelijke regels voor zijn. de db kan/mag niet meer doen dan dat ze nou doen.

nog ff over dat water drinken. een paard in het wild drinkt maar een paar x per week. een paard op stal drinkt veel meer dan een paard in het wild/wei. waarom? omdat hij in een stoffige stal staat(ga zelf maar een hele dag in het stro slapen, verga je van de dorst) en moet werken. een paard in het wild/wei rent alleen als het moet. dus verbranden minder energie en worden minder dorstig, ook staan ze niet in een stoffige wei. daar komt bij dat de lucht al aardig vochtig is, en er liggen waterplassen in wei. want waar modder is is water. tenzij het vriest maar dan likken ze eraan. dan helpt emmers water ook niet. wat moet je dan doen?elke half uur 24 uur per dag met emmers water heen lopen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:10

nicole1985 schreef:
mensen hou toch op met dat kankerren op de db. wees blij dat ze bestaan.bedenk wel dat er per provincie ongeveer 2 inspecteurs zijn. en een handje vol vrijwilligers die weinig mogen doen.in nl mogen de eigenaren nou eenmaal doen met hun beest wat ze willen.aleen als het uit de klauwen loopt en lijdt!!

Ik heb mijn kritiek op de dierenbescherming. Mag dat niet omdat ze ook goede dingen doen?
Natuurlijk is het soms nodig dat ze bestaan.
Maar ik heb nog meer kritiek op mensen die geen verstand hebben van zaken en om het minste of geringste de dierenbescherming maar bellen! Boos!
Als jij dat er niet uit kunt halen is dat niet mijn probleem.

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:20

vindt het onterrecht dat mensen lopen kankerren om stichtingen die niet meer MOGEN doen dan dat ze al doen!ga lopen kankerren op de regering die ze niet meer rechten geeft.

ik heb ook hekel aan mensen die om het minste geringste de dierenbescherming bellen, zonder er eerst bij na te denken waarom het zo is?of er al wat aan gedaan kan wordt.

zo heb ik nog wel mooi voorbeeld.
shetlandertje stond aan kort lijntje met touw om zijn nek(gewoon touw) hoefbevangen,lange hoeven.
fietsen mensen langs, gaan staan kijken, bellen direct dierenbescherming, zonder eerst naar de eigenaren te gaan. hup db erheen(omdat de pony pijn lijdt bij hoefbevangenheid, mogen ze wat doen)bellen aan, doet oud opaatje open. ja uw pony is hoefbevangen en heeft te lange hoeven en hij staat aan een te kort lijntje.
wat bleek, pony stond al lang onder behandeling bij da, kon niet bekapt worden i.v.m langdurige hoefbevangenheid. stond aan kort lijntje om teveel te snel grasopname tegen te gaan.
db stond met mond vol tanden, opaatje stond bijna te huilen omdat ie juist alles deed om de pony gezond te krijgen. db alle papieren gecontroleerd da gebelt, was dus idd te waarheid, maar hij moest wel de pony op andere manier vastzetten.
als die mensen op e fiets nou even de moeite hadden genomen om verhaal te halen dan het het de db een hoop tijd gescheelt.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:39

WIL JE GVD NIE SPOTTEN MET KANK** WANT TWEE NAASTE VAN MIJ HEBBEN HET ZOWEL EEN BUURMAN ALS EEN VRIEND EN DIE KUNNEN HUN DAGEN GAAN AFTELLEN DUS DIT VIND IK ZEER OMBESCHOFT OM DAT WOORD TE GEBRUIKEN!!!!

BEDANKT

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:02

nicole1985 schreef:
vindt het onterrecht dat mensen lopen kankerren om stichtingen die niet meer MOGEN doen dan dat ze al doen!ga lopen kankerren op de regering die ze niet meer rechten geeft.

Waarom zouden ze volgens jou meer rechten moeten hebben?
Ik denk eerlijk gezegd dat de DB weleens wat zou mogen doen aan selectie van klachten waar ze wat mee doen, goede voorlichting zodat mensen ook geinformeerd worden wat daadwerkelijk dierenmishandeling is, en wat niet etc. En dat ze stichtingen die alles als dierenmishandeling betitelen eens aanpakken. De db heeft niet te weinig mogelijkheden, maar maakt te weinig gebruik van de mogelijkheden die ze heeft!

Waar ik van baal is dat bijvoorbeeld sex met dieren niet illegaal is, zoals dierenmishandeling wel is. Dat op het moment dat er iemand wordt gepakt die paarden vreselijk mishandelt, die man meteen weer vrij wordt gelaten met 'nooit meer doen he' en hem gelijk op zijn woord geloven als hij zegt dat hij het nog niet eerder gedaan heeft. Dat is geen probleem van beperkte rechten van de dierenbescherming, maar van ons rechtssysteem.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:49

qwinty schreef:
WIL JE GVD NIE SPOTTEN MET KANK** WANT TWEE NAASTE VAN MIJ HEBBEN HET ZOWEL EEN BUURMAN ALS EEN VRIEND EN DIE KUNNEN HUN DAGEN GAAN AFTELLEN DUS DIT VIND IK ZEER OMBESCHOFT OM DAT WOORD TE GEBRUIKEN!!!!

BEDANKT

ten eerste: niemand spot hier met kank**
ten tweede: sorry dat uw vrienden dat hebben, daar kunnen wij niks aan doen
ten derde: u gaat hier offtopic
ten vierde: dit niet persoonlijk oppakken

ontopic: ik zou ook eens een gesprekje aanknopen met de eigenaars

nicole1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:54

dank je wel dutske.

zijn jullie lid van db???