wat doen jullie met dit weer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banja

wat doen jullie met dit weer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 22:35

Zoals vandaag, als het dan heeft gevroren.. wat doen jullie dan met jullie paard, rijden jullie er dan gewoon mee? Ik ga dan in de wei rondjes stappen, maar ik wou weten of jullie nog andere opties weten, naast er mee wandelen..

en vinden jullie het fijn om in de sneeuw te rijden, omdat er altijd sneeuw in de hoeven gaat zitten..?

En hoe gaan jullie om met gladde wegen? Bij ons voor de stal is het namelijk glad en als ik onze paarden naar buiten moet doen, glijden ze nog wel eens opzij.. niet overdreven, maar niet fijn! Strooien jullie dan zand oid??

Doen jullie de paarden ook gewoon naar buiten als er zoveel sneeuw ligt, als ze normaal gesproken wel een groot deel van de dag naar buiten gaan? Ik zet ze namelijk in de wei, met heel veel! extra voer.

Als je verder nog wat slecht weer tips hebt.. graag!

marina

Re: wat doen jullie met dit weer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:03

Met deze sneeuw staat mijn paard al de hele week stil. Wandelen durf ik niet, ivm gladde bermen. de bak is harstikke bevroren, dus niet rijdbaar. In de wei durf ik ook niet te rijden ivm gladheid.
Helaas, hopelijk gaatt snel dooien Haha!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:10

Ik rij met dit weer niet. Ten 1e omdat de bak bevroren is, en ten 2e omdat ik het niet aandurfde om via een spekglad weggetje naar het bos te rijden. Anders ging ik denk ik wel ff buitenritje maken.
En nu, ja, nu doe ik wat grondwerk (NH) en veel losgooien voor leuke sneeuwfoto's. Maar al met al heeft m'n paard gewoon sneeuwvakantie, ze staat nl de hele dag lekker in de wei. Haha!

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 01:54

ik heb een binnenbak en het pad daarnaar toe is gelukkig nu ook sneeuwvrij. Andere keren dat het erg had gevroren of had gesneewd lwas het wel een beetje glad en af en toe glijd mijn paard een beetje weg, maar meestal kijkt ie wel uit en loopt hij extra voorzichtig.. Die van mij kan op deze stal niet zo vaak naar buiten, zij zetten ze in de stapmolen, maar nu niet want alles is te glad en ik gooi hem af en toe de wei in, heb vandaag overgeslagen maar als het eind van de week nog sneewachtig is dan gaat ie er gewoon in..

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 06:31

ik had ook nog en vraagje,
mijn paard staat door de sneeuw al 3 dagen op stal omdat ze door de ijzer ijsklompen krijg hebben jullie tips hoe jullie je paarden toch uit stal kunnen halen met de sneeuw
ik hoorde dat je dan uiezalf of iets vettigs er op moet doen maar ok dat helpt niet

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 09:27

bij bekenden van ons hadden de paarden altijd een leren stuk tussen de hoefijzers geklemd, die de hoef afsloot van de grond. Dat was volgens mij omdat er grote stukken hoef waren afgebrokkeld, maar het was wel heel fijn met sneeuw want dan kreeg ze geen "klompen"en ze kreeg ook nooit iets in de hoeven, dus uitkrabben was ook niet echt nodig...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:34

rijden, heb zondag wedstrijd, maar wij hebben dan ook 2 binnenbakken, dus kan altijd rijden Lachen

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 10:39

Rijden en losgooien.. We hebben een hele fijne buitenbak die niet bevriesd en aangezien Partout en Jordy geen ijzers kunnen wij gewoon rijden.. De paddock bevriesd wel, maar ze gaan er gewoon in los.. En ze kunnen er nog lekker in rennen ook.. Galopje op sommige stukken is ook geen probleem.. Clown

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:31

We hebben een binnenbak dus ik rijd gewoon..
Maar gister had me pony vrij en toen ben ik met longeerlijn beetje in de buitenbak gaan stappen en een beetje draven en gek doen Tong uitsteken

Maar het is wel rot dit weer je kan verder weinig doen.. Ik rijd ook best veel buiten normaal voor ik ga dressuren stap ik vaak lang in het park in en uit en dat kan nu niet Huilen

Op me vorige stal zou ik ook niets kunnen doen met dit weer, ben wel blij dat ik nu op een andere stal sta Haha!

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:48

Op de stal waar ik rij, worden de paarden gewoon gelongeerd met dit weer. Wij hebben daar een appart plekje voor, die de eigenaar glad houdt. Gisteren was het toch te hard, en zijn we naar en binnenmanege in de buurt gegaan om te rijden. Over de gladde stukken voor stal e.d Eerst schoonvegen en ZOUT strooien. Werkt altijd! Geen paard die bij ons uitglijd, bij de stallen, met in en uithalen. Losgooien vind ik zeker niet verstandig met sneeuw, aangezien de paarden allemaal veel bloed voeren, en dus als een dolle te keer gaan. En dan bedoel ik echt extreem! Bokken wegrennen, omdraaien en flats daar heb je ze liggen! Ik hou het maar bij een binnenmanege!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:50

Niks... alles is bevroren en ligt onder een pak sneeuw.

De bak is binnen de kortste keren bevroren. Het schijnt dat dat pas gebeurt sinds een andere pensionklant de bak bijna dagelijks aansleept.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:27

Mijn paard heeft geen hoefijzers kan ik hem dan wel los zetten als er sneeuw in de bak ligt?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:33

barreltjuh schreef:
Mijn paard heeft geen hoefijzers kan ik hem dan wel los zetten als er sneeuw in de bak ligt?

Ja hoor!

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:47

Heb gelukkig de luxe dat ik een binnenbak tot mijn beschikking heb, maar evengoed probeer ik mijn paardjes nog zoveel mogelijk eventjes in de paddock te zetten (sokken over hun hoeven en het gaat wel eventjes goed)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:00

Prisca wordt gewoon gereden, maar wij hebben dan ook een binnenbak op stal... dus wij kunnen altijd doorrijden.

Ze komt wel nog gewoon elke dag een tijd buiten, ookal heeft ze 4 ijzers, eigenlijk nog nooit last van gehad... behalve dan natuurlijk als er ijs ligt.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:20

Foto's maken!

Nee serieus, ik laat mijn paard tijdens het mesten even in de bak. Die is keihard maar hij doet er wel voorzichtig in. Stapt een beetje langs de heining, verder durft die niet. Behalve als ik in de bak kom, dan is het een patser (denkt die) en loopt die waar ik loop....mafkees Clown

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 17:44

Hetja schreef:
Heb gelukkig de luxe dat ik een binnenbak tot mijn beschikking heb, maar evengoed probeer ik mijn paardjes nog zoveel mogelijk eventjes in de paddock te zetten (sokken over hun hoeven en het gaat wel eventjes goed)

sokken?? Die wij aanhebben??

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:26

ik zet mijn shet voor de slee met dit weer, zo krijgt ze beweging en het is ook nog heel erg leuk! Haha!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:31

Ik gooi Michaela in de paddock, verder kan ik eigenlijk niet met haar doen, maar dat vind ze zelf niet zo erg......
Longeren is gewoon te gevaarlijk, te glad en wandelen is hier ook niet echt een optie. In de paddock is het goed te lopen voor de paarden, alleen Michaela maakte dus eergisteren wel een enorme schuiver....ze is nu wel een stukkie voorzichtiger Haha!
Het moet niet te lang meer duren, ze heeft zowieso dit weekend vrij door omstandigheden en zal wel in de paddock lopen denk ik....maar maandag of dinsdag zou ik graag weer wat met haar doen!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:27

Bas staat sinds de sneeuw lekker met zn vrienden in het grote land, helemaal geweldig!
Gewoonlijk mochten ze daar niet meer op vanwege dat ze de boel kapot trappen en staan ze in een blubber-weitje, maar nu met de sneeuw en vorst is de bodem zodanig dat ze er wel in mochten.
Wat ik hoorde van mn vriendin is dat ze elke dag helemaal gek zijn en niets anders doen dan spelen met elkaar ( ik ben al paar dagen niet geweest, moeilijk bereikbaar vanwege de sneeuw en het is me vanmorgen in mn rug geschoten )

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:41

Lekker naar buiten in de sneeuw.
Vanmiddag hebben de meiden in een redelijk ontdooide bak rustig wat gereden.
Enne veulens doen toch waar ze zin in hebben,ze stuiteren gewoon rond Haha! Haha! Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:46

Mijn haffies hebben geen hoefijzers...

En voelen zich helemaal thuis in winter winter wonderland Haha!

Ik rij met ze door de sneeuw alleen stap en heel langzaam draven zonder zadel en gooi de slee erachter en veel foto's maken Haha!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:48

Ik gooi hem los. Rijden vind ik niet echt want hij heeft ijzers..

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:55

In de binnenbak rijden Lachen

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:23

vraagje aan Liesjhu. Je zei dat jullie buitenbak niet bevriest wat ligt er dan in?
Natuurlijk mag ook iemand anders antwoorden als je het weet.