Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En aan de galop moet natuurlijk wel gewerkt worden, maar ze galoppeert zelf heel graag dus dat komt nog wel goed denk ik 
Lusitana schreef:Dressuur is africhting. Dat kun je met elk paard doen.
Citaat:Dresuuur komt van het Franse woord "dresser" wat africhten betekent. Dressuur beoogt het gymnastiseren van het paard aan de hand van een reeks oefeningen. Dressuur moet als doel hebben het versoepelen van het lichaam van het paard en het algemeen verbeteren van de drie basisgangen.

)fransje23 schreef:
Leuke vraag. Het valt mij mee dat de gebruikelijke draver-afkrakers nog niet gereageerd hebben.

nicole1985 schreef:[ik heb zelf een draver/engels volbloed.die een stront hekel aan dressuur heeft. en als een draver iets niet wil dan doet hij het ook niet. mijn paard is 9 en nooit echt goed beleerd.komt niet van de baan maar slecht opgevoed.hij mocht alles, altijd met lange teugel gereden en kreeg altijd zijn zin. bij mij werkt het iets anders en dat vindt meneer niet altijd leuk.ze leren snel maar "vergeten"ook snel.meneer weet de hulpen voor wijken, maar als meneer geen zin heeft gaat ie gewoon draven. ja weet niet wat je bedoelt hoor (ahum)!zo doet hij wel vaker.
ze zijn echt behoorlijk koppig en stronteigenwijs.
mijn paard wil altijd alles zien alles horen moet overal bij zijn. en door dat kijkerige vergeet hij nog wel eens dat hij 4 benen heeft en dat zijn begeleider ook 2 benen heeft(als je er naast loopt).
ze lopen vaak over van enthousiasme, wat aan de ene kant leuk is maar ook zijn nadelen kan hebben.ik ga vaak met een vriendin van mij wandelen aan de hand, zij voorop omdat hij anders helemaal niet meer te houden is. en haar paard vindt een hapje gras best lekker en wil daardoor wel eens op de rem staan om een hapje te nemen, en omdat mijn paard zo kijkerig is en alles wil zien heeft ie niet door dat het paard voor hem op de rem staat en klapt erboven op.(ook best grappig trouwens). verder zijn het leuke trouwe dieren, maar je moet zo soms wel een lange adem hebben want ze geven niet snel toe.
[/quote]
Lusitana schreef:Eh, de meeste problemen komen wel door de ruiter en niet door het paard.
Als een draver dus eigenwijs is of weet ik het wat, dan vraag je misschien iets waar hij nog niet aan toe is , niet goed voorbereid is. Of je hulpen zijn gewoon onduidelijk. Lekker makkelijk om dan te zeggen, tja, hij doet het niet want het is een draver....
Je moet uitkijken met dat soort uitspraken.
Zijn er echt mensen die dravers afkraken en dat dan zo graag doen op bokt? Tjôh. Zielige mensen, hebben vast nog nooit het plezier gehad om met dravers om te gaan....
jullie horen het morgen..
en ga er gewoon wedstrijden mee rijden:D Tussen de paarden!!!!!
Mariek87 schreef:Of de mensen houden niet van dravers en willen niet met dravers omgaan![]()
Lichtpuntje op de andere kant van de zaak

Frank schreef:Ik zou niet weten waarom je het niet met een draver zou kunnen!
Ik heb het wel gekker gezien, Fjorden, Tinkers....