op vakantie: wat te doen met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo_

op vakantie: wat te doen met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 13:45

ik ga in mei 15 dagen op vakantie naar de Canarische eilanden.. heel leuk en aardig van m'n ouders maar zit dus nu met een probleem:

Met Lieneke (die haar altijd blinkend op stal laat staan) gaat ze aan de haal (dom rennend de bak door) dus dat lijkt me onverantwoord..

Bij Wietske doet ze alsof ze kreupel is Verward tja vraag me ook niet hoe of wat maar dat is zwaar apart..

Verder heb ik geen idee wie haar zou moeten rijden dus wat moet ik nou.. ik wilde graag thuisblijven om gewoon bij haar te kunnen blijven maar daar zijn m'n ouders het dus niet mee eens..

heeft iemand een idee
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-03-05 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

SplashIsLief

Re: ik weet het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:48

Ik ken het probleem maar al te goed! Niet zo zeer dat Splash het er niet mee eens is maar meer dat ik die mensen niet goed genoeg voor haar vind.

Maar hoelang ga je op vakantie? En lopen ze dan in de wei?

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:49

Je kunt hier op bokt zoeken naar iemand uit de buurt die dat zou willen doen , als tijdelijke bijrijdster...
en zijn er geen andere mensen bij jou op stal die dat zouden kunnen doen ??

PartoutZ

Re: op vakantie: wat te doen met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:58

Ik ben net 8 dagen weg geweest en toen heeft Amanda mijn paardje gedaan.. Was de bedoeling dat ze lekker ging rijden, longeren enz, maar ze moest zonodig haar hand tussen de deur doen.. En kon dus niks meer.. Ze heeft hem elke dag gelongeerd met halster of alleen losgegooid.. Ik ben er gister weer opgestapt en er was weinig van te merken dat hij zoweinig had gedaan..
Dus miss een idee om haar alleen maar door iemand te laten longeren, losgooien en verzorgen.. Je moet toch iets, want thuis blijven mag je niet begrijp ik.. Ach gut Tong uitsteken

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:03

tja lastig.... ik zou inderdaad een verzorster zoeken. Ik ga meestal in nederland op vakantie dus dan heb ik dat probleem niet omdat mijn paard dan mee gaat. Maar ja je paard mee naar het buitenland word wat lastig Haha!

Afbeelding
boris mee op vakantie in drenthe

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:13

SplashIsLief schreef:
Ik ken het probleem maar al te goed! Niet zo zeer dat Splash het er niet mee eens is maar meer dat ik die mensen niet goed genoeg voor haar vind.

Maar hoelang ga je op vakantie? En lopen ze dan in de wei?

ik ga 15 dagen op vakantie (stond overigens ook in het verhaal Knipoog ) en ze mogen alleen heel af en toe in een heel klein weitje Verward ik weet heel stom maar het is niet anders..

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 14:14

Liesjuh schreef:
Ik ben net 8 dagen weg geweest en toen heeft Amanda mijn paardje gedaan.. Was de bedoeling dat ze lekker ging rijden, longeren enz, maar ze moest zonodig haar hand tussen de deur doen.. En kon dus niks meer.. Ze heeft hem elke dag gelongeerd met halster of alleen losgegooid.. Ik ben er gister weer opgestapt en er was weinig van te merken dat hij zoweinig had gedaan..
Dus miss een idee om haar alleen maar door iemand te laten longeren, losgooien en verzorgen.. Je moet toch iets, want thuis blijven mag je niet begrijp ik.. Ach gut Tong uitsteken

longeren is ook onverantwoord.. ik moet de lijn al achter me langs doen en er tegen in hangen anders is ze niet te houden.. dus dat lijkt me ook niet alles Knipoog

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:20

calypso1989 schreef:
ik ga 15 dagen op vakantie (stond overigens ook in het verhaal Knipoog ) en ze mogen alleen heel af en toe in een heel klein weitje Verward ik weet heel stom maar het is niet anders..

Sorry overheen gelezen Bloos
Maar dan is het dus ook niks om hem 2 weken vrij te geven als ze alleen maar op een klein weitje kunnen. Kan ie wel los in een bak ofzo?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:22

Kun je Ini of Marloes niet vragen of ze iemand weten die Cleo kan verzorgen als je weg bent?????

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:50

Misschien kan je paard tijdelijk ergens anders op een weiland staan?

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 14:51

Ik kan me dat heeeel goed voorstellen. Persoonlijk heb ik mijn paardje niet zo lang en ben ik geen topruiter, maar ik wil echt niet dat iemand anders haar berijdt! Klinkt misschien stom, maar ik wil het niet hebben.

Als ik wegben verzorgt mijn stalgenootje haar. Ik verzorg haar paard als zij weg is. Ideaal geregeld dus. Haar paard is niet te houden als er niets mee wordt gedaan. Dus die longeer ik en gooi ik los. De wei ziet ie ook iedere dag.

Mijn eigen paardje gaat iedere dag naar buiten en ik wil echt dat alleen gelongeerd en losgegooid wordt. Ook al is de persoon die mijn paardje verzorgt dezelfde persoon als mijn instructrice Bloos !

Dus die van mij krijgt redelijk wat vakantie. Iedere dag longeren is ook niet goed, dus ik vakantie, zij luilekkeren! Aangezien ik geen wedstrijden rijdt en puur recreatief is het voor mij geen probleem.

Als het paard wat moeilijk is met andere personen, zou ik inderdaad misschien via Bokt op zoek gaan naar iemand in de buurt. Gewoon kijken hoe het gaat. Dan ga je met een gerust hart op vakantie.
En in het "ergste" geval heeft je paard ook vakantie als jij weg bent!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 17:31

Cyrilletje schreef:
Kun je Ini of Marloes niet vragen of ze iemand weten die Cleo kan verzorgen als je weg bent?????

ik wil die keuze anders zelf maken... ze kunnen me natuurlijk vanalles voorschotelen.. maar dat zie ik niet zo zitten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:49

Ik zou op zoek gaan naar een plekje waar hij tijdelijk dag en nacht het land op kan, in mei kan dat al best.
Zo doe ik het zelf altijd als ik op vakantie ga in de zomer, hij staat daar goed, er is toezicht en hij heeft het ook lekker.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 17:55

Ik weet wel een plekje waar je paard tijdelijk dag en nacht op het land kan lopen. Er is wel de hele dag toezicht. Het is wel een end weg van Eibergen, nl in de provincie Utrecht.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:00

Huisvrouw schreef:
Ik weet wel een plekje waar je paard tijdelijk dag en nacht op het land kan lopen. Er is wel de hele dag toezicht. Het is wel een end weg van Eibergen, nl in de provincie Utrecht.

dat is het um... ik wil dat er af en toe nog iemand anders komt kijken

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:03

calypso1989 schreef:
Cyrilletje schreef:

ik wil die keuze anders zelf maken... ze kunnen me natuurlijk vanalles voorschotelen.. maar dat zie ik niet zo zitten

ahum, iets meer respect graag voor ini en marloes. Ze weten heus wel wat verstandig is.
Maar natuurlijk mag je je eigen keus maken, niemand zegt ook dat je het MOET doen.
Het was een suggestie. Cool

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 18:06

calypso1989 schreef:
Cyrilletje schreef:

ahum, iets meer respect graag voor ini en marloes. Ze weten heus wel wat verstandig is.
Maar natuurlijk mag je je eigen keus maken, niemand zegt ook dat je het MOET doen.
Het was een suggestie. Cool
[/quote]

zo bedoelde ik het absoluut niet.. maar ik wil graag zelf voor de keuze beschikken.. en niet dat jan alleman straks aan me komt vragen van jij zocht toch een verzorgster.. en dat ik er dan een hoop moet afwijzen omdat ik ze dan of niet ken of dat ze geen ervaring genoeg hebben.. ik wil het niet banketstaaf laten overkomen voor degene die het wel wil.. snaps
[/quote]

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:19

neej okeej, dat snap ik wel.
Maar jij weet best wel dat ze niet zomaar tegen iedereen zullen zeggen: vraag eens sharon, zij gaat op vakantie, misschien kan je cleo verzorgen/rijden?
Je weet wel beter toch?
Nou goed, back ontopic!

Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:34

Ik ben zelf echt heel erg kieskeurig in de verzorging van mijn paard en het zit nu eenmaal in mijn hoofd, dat ik het (bij Ivanka) het beste doe. Dat klinkt misschien heel eigendunkerig en egoïstisch, maar ik ben nou eenmaal heel erg zuinig op haar en wil niet dat er onbekenden met haar aan het werk gaan.

In de mei ga ik 10 dagen naar Spanje, van mij krijgt ze gewoon vakantie. Mijn oom (waar ze staat) geeft haar eten en mijn zus gaat haar een paar keer poetsen. That's all.
Ik kan gewoon niet met een gerust hart op vakantie als ik weet dat anderen aan mijn paard zitten te plukken zonder dat ik erbij ben. Nu komt er ook nog eens bij dat ze drachtig is, dus echt rustig zal ik toch niet op vakantie gaan, dus dat wordt veel bellen naar het thuisfront Clown.

Ik zou dus gewoon voor iemand kiezen die je paard (een paar keer?) per dag losgooit (in een bak?). Ik zou iig niet graag achteraf van iemand horen dat het rijden helemaal niet goed was gegaan oid. Dan kun je beter zelf na je vakantie weer aan de slag gaan. En oke, dan zal hij (?) vast wel veel overtollige energie hebben misschien, maar dat toch liever dan iemand op je paard, waarvan je niet zeker weet of dat wel goedgaat...

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 18:37

calypso1989 schreef:
dat is het um... ik wil dat er af en toe nog iemand anders komt kijken

Maar wat is het um? Hoe bedoel je dat er af en toe nog iemand anders komt kijken? Iemand die je kent? Of bedoel je het toezicht wat er is?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 19:50

ik bedoel er mee dat er een bekende af en toe gaat kijke hoe het met haar is

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:39

Als ik op vakantie gaat heeft mijn paard ook vakantie Knipoog Dus lekker op de wei, ik heb het geluk dat er bij mij op stal zat mensen zijn die ik vertrouw en die mijn paardje in de gaten willen houden. Ik kan ook gewoon vragen of ze hem er elke dag even uit willen halen om te poetsen en een beetje aandacht te geven. Ik blij nooit langer dan een week weg en dan bel ik meestal halverwege de week of alles nog goed gaat. Langer dan een week hou ik niet uit, dan mis ik die beesten te erg.

Ik zou dus proberen om in je eigen omgeving iemand te vinden die de verantwoordelijkheid op zich wil nemen voor die periode, iemand die je wel kan vertrouwen. En je paard kan lekker op de wei staan, daar kan ze haar energie wel kwijt (zorg wel voor weidemaatjes) Zoek anders gewoon voor de maand mei een wei waar ze dag en nacht op kan, die zijn er heus wel. Hier bij ons in de buurt staan in de zomer alle weides hier vol met paarden en dat zijn weides waar ze echt wel een rengalopje in kunnen wagen Knipoog

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 22:46

calypso1989 schreef:

Je zoekt dus eigenlijk iets wat dicht in de buurt is?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-05 16:26

Huisvrouw schreef:
calypso1989 schreef:

Je zoekt dus eigenlijk iets wat dicht in de buurt is?

als het kan wel.. ik kan haar opzich wel hier op stal laten staan maar dat lijkt me niet alles omdat ze hier niet op wei kan (ja 1tje van een kleine 20 meter maar dat was het ook)

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:37

Ok, nou succes dan in ieder geval met zoeken en als het nou helemaal niet lukt om iets te vinden, kun je me gerust PB'en want waar ik sta hebben ze land teveel en er komen dus regelmatig paarden logeren voor een tijdje. Er wordt goed naar gekeken het is alleen een beetje ver weg voor je.