Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

soko schreef:mischien kan je een bit kopen met een rubber laagje erom heen, dan hoor je niks meer!!
eefjuh112 schreef:soko schreef:mischien kan je een bit kopen met een rubber laagje erom heen, dan hoor je niks meer!!
rubber is helemaal niet vriendelijker! ga maar eens met een rubber bit over je arm heen.. voelt dit fijn? nee, van rubber kun je zelfs brandwonden krijgen, dus ga maar na.
je paard zal dus ook wel niet erg blij worden met zon bit in zijn mond.
Vajramani schreef:Als je paard er goed op loopt, waarom zou je dan een ander bit nemen, met het risico dat je paard hier mischien minder op gaat lopen.
Als ik het goed begrijp wil je je paard iets anders aansmeren omdat je instructeur er gek van wordt, ten nadele van je paard.
Ik rij ook met een piepend bit, zelf hoor ik het niet, maar ik zou niet een ander bit nemen omdat iemand anders er last van heeft.
Vajramani schreef:Als je paard er goed op loopt, waarom zou je dan een ander bit nemen, met het risico dat je paard hier mischien minder op gaat lopen.
Als ik het goed begrijp wil je je paard iets anders aansmeren omdat je instructeur er gek van wordt, ten nadele van je paard.
Ik rij ook met een piepend bit, zelf hoor ik het niet, maar ik zou niet een ander bit nemen omdat iemand anders er last van heeft.
eefjuh112 schreef:soko schreef:mischien kan je een bit kopen met een rubber laagje erom heen, dan hoor je niks meer!!
rubber is helemaal niet vriendelijker! ga maar eens met een rubber bit over je arm heen.. voelt dit fijn? nee, van rubber kun je zelfs brandwonden krijgen, dus ga maar na.
maar een rubber bit is niet vriendelijker! als de zoekfuctie het deed kon je het wel vaker vinden..eefjuh112 schreef:
maar een rubber bit is niet vriendelijker! als de zoekfuctie het deed kon je het wel vaker vinden..SANEX schreef:Een dubbelgebroken bit is niet altijd zachter, hoewel veel mensen dat wel denken. Het ligt aan de olijf ( tussenstukje ) of het zachter is, je hebt ook van die platte stukjes, die zijn scherper dan een enkelgebroken dikke trens.
Lous schreef:In paard en co van deze maand, dat blaadje wat je gratis krijgt als je lid bent van de KNHS of als je een ruiterpasport hebt (weet ik niet meer), staat een artikeltje over bitten door een deskundige geschreven. En daar staat in dat een dubbelgebroken bit het zachtst is voor een paardenmond omdat er dan minder tongweerstand is.
Dus dat geeft meteen ongelijk aan degenen die zeggen dat een dubbelgebroken bit ook slecht is. Daarnaast word er gezegd dat een dik bit altijd het vriendelijkst is. Hoe kleiner het bit hoe onvriendelijker.