Zijn jullie Thermoboots Basic van Divoza ook zo slecht.....?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Zijn jullie Thermoboots Basic van Divoza ook zo slecht.....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 12:56

Ik heb dus een paaar maanden terug deze thermo laarzen gekocht,
maar heb er niks als gelooi mee Boos!

Ten eerste laat de voering onder in mijn laars helemaal los, waardoor als ik ze uit trek een deel mee komt.
En als ik ze dan de volgende dag weer aan trek moet ik ze eerst helemaal goed doen met mijn hand, omdat er anders allemaal ribbels zitten.
Ten tweede laten de naden nu al los.

Mijn vraag was dus hebben julie met deze thermo laarzen ook zulke problemen Verdrietig
Ik koop deze dingen dus nooit meer.......

femskie

Re: Zijn jullie Thermoboots Basic van Divoza ook zo slecht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 14:32

Ik heb de basic dingen van BR maar die zijn ook niet geweldig hoor! Daar laat de voering aan de binnenkant bij eentje ook helemaal los en moet ik dus ook eerst goed doen voordat ik mijn edele pootje erin steek....

Ik weet ook niet welke thermoboots het beste zijn. Dacht misschien de Mountain Horse laarzen maar ik ken niemand die ze heeft..

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:03

ik heb bij Divoza de thermo's in de aanbieding gekocht. Was echt rommel! Doe ik niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:47

Alleen datzelfde met de voering heb ik maar dat vind ik geen probleem. Met de naden enzo heb ik allemaal gelukkig geen last van. Ze zijn best warm maar stellen de kou alleen maar uit, als je met -4c buitenrijdt houdt geen enkele thermolaars je goed warm volgens mij.

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 15:56

Wij hebben dat met de thermo's van Hyporama, ook de naden los, niet meer waterdicht daardoor, en voering die heel erg pluist.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:07

Ik rijd zelf met legerkisten...
Je betaald voor nieuwe 80 euro, maar daar kan je dan ook echt lang mee.
Ze zijn echt geweldig..als je ze eens in de 2/3 maand invet, blijven ze super waterdicht en ze zijn lekker warm..
Je kan er sowieso 3 jaar op lopen als je er netjes voor zorgt.
Ze zijn ideaal met chaps en ze lopen ook nog eens lekker!
Het enige waar je om moet denken is.. Koop niet een breedtemaat L, want dan kun je vast blijven zitten in je beugels!
Ik heb zelf breedtemaat M en Die zitten prima.. Haha!
Afbeelding

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:14

M'n vriendin heeft ze, en die heeft er niks geen problemen mee.
Ik heb ze ook, alleen dan niet de Basic, maar 1 slag duurder. (I.v.m. maat) Heb er ook geen last mee.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 16:18

Vriendin van mij heeft ze trouwens..
Ik heb ze wel eens aangehad, maar vind het rotdingen..je voeten blijven er niet echt warm in, ze lopen niet lekker, ze zijn niet waterdicht en ermee rijden vind ik een ramp.. Knipoog

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 19:17

Zamero schreef:
Ik heb dus een paaar maanden terug deze thermo laarzen gekocht,
maar heb er niks als gelooi mee Boos!

Ten eerste laat de voering onder in mijn laars helemaal los, waardoor als ik ze uit trek een deel mee komt.
En als ik ze dan de volgende dag weer aan trek moet ik ze eerst helemaal goed doen met mijn hand, omdat er anders allemaal ribbels zitten.
Ten tweede laten de naden nu al los.

Mijn vraag was dus hebben julie met deze thermo laarzen ook zulke problemen Verdrietig
Ik koop deze dingen dus nooit meer.......

Ik heb ze ook vanaf december geloof ik.

qua kouwe tenen vind ik het wel goed, veel minder kauwe tenen Haha!
Maar mijn zool komt ook mee hij zit nog wel vast, maar moet hem ook weer goed doen met mijn handen enzo andeers zit het zo raar Boos!

en de onderste 2 flapjes (die klittebandjes) gaan ook vaak los , en een van de bovenste zit nu geloof ik los. Verdrietig

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:22

Daarom heb ik gekozen voor de mountain horse, ook van Divoza. Waren wat aan de dure kant, maar ze zitten heerlijk. Moet er wel dikke sokken in aan doen, anders sloffen ze een beetje, maar koude voeten heb ik niet. Natuurlijk wel als het -4 is zoals er net al werd gezegt. Dan heb ik wel koude voeten maar niet meer van die pijnlijke voeten. Dat als je afstapt je op zn minst denkt dat je voet gbroken is haha, herken je dit? Ze zitten verder als gegoten. HEb geen last van loslatende naden, of klittenband. Zijn sterk en goed! Ben er erg blij mee... (maar nog blijer als het weer zomer is!!)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 20:52

Ik heb 2 keer thermoboots gehad, van BR en van een onbekend merk ( of nouja, ik kan het me niet meer herrinneren )
Wat een rommel, idd ook bij mij de voering die meekomt, de naden die loslaten en ook het stofgedeelte wat van het rubbergedeelte loslaat, dus zeg maar de 'kuit' die van de 'voet' afgaat.
Ik vond ze zolang ze goed waren ( dat was kort ) heerlijk lopen, lekker warm.
Heb het er dit jaar maar niet meer op gegokt, durf er yes op te zeggen dat ze weer kapot gaan.
Die duurderen van MH heeft een vriendin van mij, maar die vind ik wel zo lomp en pijnlijk lopen, daar begin ik dus helemaal niet aan

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 00:12

Ik heb ook de mountain horse. Super laarzen. Maar zijn nu helaas wel aan vervanging toe (na 3 jaar zeer intensief gebruik). Ik kan die anderen ook niet aan omdat mijn benen daar veel te smal voor zijn en ze dus steeds gaan afzakken volgens mij.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:47

Ik heb gewoon stalschoenen van MH met stalen neus.
Ze zitten heerlijk en ik heb zelden kouden tenen,door de ruimte bij de neus OK dan!
En dan chaps erbij met rijden. Knipoog

Ik heb die thermoboots wel een keer gepast,maar ik vond ze meteen al niet lekker zitten en erg slap
Niet gekocht dus.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 10:59

ik heb de thermoboots van DAG, en echt nooit problemen.. zijn superfijn, de voering komt niet mee en ze zien er na 2 wnters nog super uit!

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 11:07

twee jaar terug heb ik ze gekocht ben er zeer te vreden over maar dit jaar blijven mijn voeten niet meer warm Verdrietig en hab ik zo weer koude voeten
heb ze toen bij tentenkamp gekocht en bij mij zijn ze voor de rest nog super goed

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:18

ik heb nu zo'n 3 jaar de thermoboots van aigle
Echt geweldige dingen, draag ze elke dag van de winter ( dus al 1.5 jaar constant in totaal) en ze zijn nog helemaal perfect, niets kapot, terwijl ik toch gewoon door de modder hobbel, ze nooit schoonmaak etc.
wel merk ik dit jaar voor het eerst dat ze minder warm blijven,en er is wel 1 nadeel, de bovenkant vanaf ongeveer de hak is niet meer waterdicht, dus stel ik sta in de modder of in een plas ( wat regelmatig gebeurt) dan loopt het water wel in je laars, en duurt het zo'n 3 dagen eer deze weer droog is van binnen.
Maar voor de rest? ideaal hoor, koop volgende winter gewoon weer de aigle versie!

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:51

ik heb vorige winter ook die dure mountainhorse laarzen gekocht en na 2 winters(wel intensief maar rij er niet mee,op stal enz)zijn ze zo lek als een mandje aan de binnenkant van de voet,ken nog 3 mensen met precies zelfde probleem Boos!

Heb ze hierover gemaild maar krijg niks te horen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:59

Ik heb van Aigle thermo-schoenen, tot net onder je kuit. Ze zijn met wol gevoerd en tot je enkel zijn ze wachterdicht.

Ideaal en lekker warm (y)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:04

ik loop zelf op school als hette schoenen met kisten ... ik vind ze als gegoten zitten maar voor paardrijden is het niks .. het profiel in de zool is te grof dus daar blijf je achter hangen .. Clown

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 22:46

paulanda schreef:
ik heb vorige winter ook die dure mountainhorse laarzen gekocht en na 2 winters(wel intensief maar rij er niet mee,op stal enz)zijn ze zo lek als een mandje aan de binnenkant van de voet,ken nog 3 mensen met precies zelfde probleem Boos!

dat heb ik nu dus ook na 3 jaar zeer intensief gebruik (rij er nog wel wat langer mee dan alleen de winter Clown ). Maar bij mij komt het omdat ze ook echt opzijn. Het is net of het materiaal is uitgedroogd ofzo waardoor er scheurtjes ontstaan.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 23:21

Carolien007 schreef:
paulanda schreef:

dat heb ik nu dus ook na 3 jaar zeer intensief gebruik (rij er nog wel wat langer mee dan alleen de winter Clown ). Maar bij mij komt het omdat ze ook echt opzijn. Het is net of het materiaal is uitgedroogd ofzo waardoor er scheurtjes ontstaan.

Heb op aanraden van mijn opa eens seconden yel (zelfde als de lijm maar beter voor dit soort materiaal omdat het wat dikker/minder vloeibaar is) geprobeerd. En ze zijn weer waterdicht. Zal niet te hard roepen, maar tot nu toe werkt het.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 09:19

shadowflower schreef:
ik loop zelf op school als hette schoenen met kisten ... ik vind ze als gegoten zitten maar voor paardrijden is het niks .. het profiel in de zool is te grof dus daar blijf je achter hangen .. Clown

Ik loop in het dagelijks leven ook op kisten. Hievoor liep ik op stevige lerenbergschoenen, en die doen nu dienst als paardenschoenen. Als over een jaar ofzo de bergschoenen aan vervanging toe zijn haal ik weer nieuwe legerkisten voor het dgelijks gebruik en gaan mijn huidige kisten voor de paarden gebruikt woren.
Overigens is het profiel van de kisten minder als van mijn bergschoenen, ik heb totaal geen last mee dat ik achter het profiel blijf hangen ofzo.
Idd hoge kousen eronder en chaps, da's warmer als gewone laarsen vind ik. Bovendien kwam ik afgelopen winter niet meer in mijn rijlaarzen doordat ik meer vocht vasthield vanwege de zwangerschap...
Ik heb nog nooit met thermoboots gereden, maar vlogens mij zitten die veel te ik om de kuit heen, zodat je veel minder contact hebt met je paard, lijkt mij persoonlijk niet echt prettig...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:39

Ik heb ze ook, al tijden niet meer aangehad overigens, maar ik ben van plan ze vandaag weer te gebruiken.

Met rijden is het een drama, maar verder heb ik er geen problemen mee. De mijne zijn toch waterdicht genoeg (ik heb ze met een volledig kunststof voet), en ze houden m'n voeten enigszins warm (beter dan ongevoerde rubberlaarzen). Ze lopen niet lekker, maar dat doen snowboots ook niet. En de voering is nog steeds prima, heb ze al enige jaren, en heb ze toch redelijk veel gebruikt (met mesten e.d.)

MissF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 00:19

Ik heb de thermolaarzen van BR (met groen bij klittenband).
Heb ze nu een paar mnd, vind ze super.
Voeten blijven lekker warm, kan er fijn op lopen en kan er mee rijden.
Nog niet te zien dat ze gebruikt zijn.

Als thermolaarzen van sommigen zo snel kapot gaan, gewoon mee teruggaan als het snel gebeurd.
Soms krijgt een winkelier wel meerdere klachten en/of ze kunnen teruggestuurd worden naar het merk waar ze vandaan komen.

Je kunt het altijd proberen.

Groetjes

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 12:25

Ik hbe ook van Mountain horse... niet die elegante, maar die "oudere" dikke dingen. 4 jaar intensief gebruik en eigenlijk zijn ze nog steeds redelijk goed. Hier en daar laat de buitenste laag los en scheurt een beetje, maar daar is prima mee te leven zolang ik niet in de drek ga staan Knipoog. Ik ben supertevreden over die dingen, ga volgend jaar op zoek naar hetzelfde model Haha!