Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

esperance schreef:dan zit er lucht in de koker!!
esperance schreef:dan zit er lucht in de koker!!
( omdat het klinkt als chomp,chomp,chomp 

beautylover schreef:esperance schreef:dan zit er lucht in de koker!!
woon jij in budel??
. hahahaha, bij die van mij komt er ook een gek gluid uit. vooral vandaag tijdens de rijles. maar gelukkig zijn dat gewoon schetjes hahaha. Dadelijk dacht ze nog dat ik zo scheten was aan het laten hahaha

Schatjes schreef:Denk ook idd dat het gewoon lucht is. Merries hebben ook last van lucht. hahahaha, bij die van mij komt er ook een gek gluid uit. vooral vandaag tijdens de rijles. maar gelukkig zijn dat gewoon schetjes hahaha. Dadelijk dacht ze nog dat ik zo scheten was aan het laten hahaha
esperance schreef:Schatjes schreef:Denk ook idd dat het gewoon lucht is. Merries hebben ook last van lucht. hahahaha, bij die van mij komt er ook een gek gluid uit. vooral vandaag tijdens de rijles. maar gelukkig zijn dat gewoon schetjes hahaha. Dadelijk dacht ze nog dat ik zo scheten was aan het laten hahaha
whahaha ja idd, of ben jij dat gewoon niet
. Angeliek schreef:Laatst deed Torro dat geluid maken, en toen tandenknarste hij ook. En toen kwam er een stalgenoot voorbij:'Heey, wil je alstjeblieft een andere keer je kür op muziek rijden?'
Mijn vp heeft het ook wel is, idd door lucht in de koker.
). Marshaha schreef:ik heb idd ook gehoord dat dit veroorzaakt wordt door lucht in de koker.
volgens mijn oude instructise komt het voor wanneer een paard nog gespannen is.
maar volgens mijn stalhoudster komt het juist bij ontspannen fasen voor.
zelf merk ik aan mijn paard dat hij het meestal alleen in het begin van het trainen doet, en denk ik eerder dat hij dan nog ietwat gespannen is.
weet iemand wie hier boven gelijk heeft?
Citaat:Dat geluid heet kokeren, ik noem het altijd "chompchompgeluid"
Citaat:zelf merk ik aan mijn paard dat hij het meestal alleen in het begin van het trainen doet,
Citaat:Als hengstje had hij dat niet. Hij is vorig jaar november gecastreerd, op 1 1/2 jarige leeftijd (dus verre van laat ).
Brendahorseslover schreef:Ik heb gelezen dat dus door testosteron de koker en penis wat uitgroeien maar bij castratie krimpt de penis weer iets en zo ontstaat er speling tussen penis en koker en kan er lucht tussen en kan dat geluid ontstaan![]()
Toch vraag ik me wel af hoe het kan dat je het op het ene moment wel hoort en later weer niet