Wat is dit paardje waard voor verkoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Wat is dit paardje waard voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 21:01

Het valt ons heel erg zwaar maar we gaan Candy waarschijnlijk verkopen Verdrietig . We hebben Candy van 6maand ze is nu 3jaar en 10maand. Ze is de pony van mijn nichtje. We hebben Candy zopas laten zadelmak maken en voor een groot deel ingereden maar Candy is een hevige pony en mijn nichtje durft niet te rijden op der. Bokken ofzo doet ze tot nu toe niet maar het is een turbo beestje. Maar nu hebben wij dus nog nooit een paard verkocht dus ik heb geen idee wat we ervoor kunnen vragen? Kunnen jullie wat richtlijnen geven?
Candy is dus een Tinker kruising. Vader is goedgekeurde dekhengst Swieber en haar moeder was een HaflingerxArabier ongeveer 1.43m-1.45m
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel erg bedankt

xMarieke

Re: Wat is dit paardje waard voor verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:02

Wat een mooi beestje. Van prijzen heb ik helaas geen verstand.

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:03

ik denk ongevee 1100 euro!! en met zadel en alles erbij 1300 euro ongeveer Haha!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 21:06

Citaat:
zadel en alles erbij 1300 euro ongeveer

Haha! Dat zadel is van de lesgeefster en ik dacht dat het zadel 2500 euro gekost heeft Knipoog Was iets met speciale gel gevuld ofzo. Maar Candy heeft nog geen eigen rijspulletjes.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:42

wow wat een leukerd als ie groter was had ik interesse gehad. Ik weet het karakter niet en weet nniet hoe zn gangen zijn maar ik denk dat je er wel 1500 voor kan vragen beter iets te hoog en er weer wat van af dan te laag en er niks bij Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:31

pony's vind ik moeilijker. Je kan beter eerst hoger gaan zitten. je kan immers altijd omlaag, maar nooit meer vragen. Persoonlijk zou ik er een 1100 voor willen hebben dus ik zou 1400 vragen, adn kan er 300 af en das een boel wat je omlaag gaat.

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:43

Ik denk om eerlijk te zijn dat ze wel meer waard is hoor mensen..
Ze heeft een erg leuk koppie en erg mooie bewegingen..
En zoals ze al verteld..het is een turbo-pony..1 met temperament dus..misschien wat leuks voor de wedstrijdruiter!
Ik zou exclusief toebehoren toch wel een 1750 euro vragen hoor..dat is ze volgens mij wel waard. Knipoog

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:52

Ik denk dat dit paardje toch wel wat waard is. Het is een sterke pony en niet te zwaar qua bouw. Ze is nog jong, ingereden en gezond. Ik zou maar eens beginnen met 2000 euro. Je kunt altijd nog omlaag met de prijs.,

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 22:53

Dat kan ze wel waard zijn, maar de markt is niet de best en de mensen zullen het er waarschijnlijk niet voor geven, omdat ze voor dat geld ook een leuke new-forster ofzo kunnen kopen. En dat is voor de wedstrijden net wat interesanter. Maar zoals ik al zei kan je beter eerst te hoog zitten dat telaag

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:02

wow jongens 2000 euro voor een pony die niks kent ?

nee sorry kan best een leuk dier zijn..maar voor een pony gaat het geld al snel omlaag als ie niet geschikt is voor jonge ruiters

denk dat je met 1000 euro het wel gehad hebt..maar goed heb wel eerder gezien dat mensen 2x de waarde betalen als ze gek genoeg van zijn..je kunt altijd een kans wagen

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 23:07

Tja zelf weet ik het echt niet. En het probleem is dat als je zegt bieden mensen echt wel belachelijk lage prijzen zeggen of dat zie je toch vaak.
Over de gangen kan ik idd wel zeggen dat die super zijn en zalig om te rijden en springen doet ze ook wel nog niet onder de ruiter tja ik denk dat het ook zeker geen kinderpony is dat hoeft ook niet ze kan gerust een wvolwassene dragen he TinkerXHaflinger en een snuifje arabier. Eerder een ruitertje die houd van een uitdaging en nadien een vriend voor het leven.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:11

Candy is dus zelf zo'n 1.43m-1.45m?

Ik blijf het een plaatje vinden, echt een leuke mooie merrie Lachen

Denk ook zo rond de 1250 euro

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:22

Quinzy schreef:
Eerder een ruitertje die houd van een uitdaging en nadien een vriend voor het leven.

Dat denk ik dus ook! Het beestje heeft geen superpapieren natuurlijk maar het is een beestje waar je ws lang, veel plezier mee kunt hebben. Hij bokt niet en dat is ook belangrijk. Ja...als ik in zo'n positie zou zitten dat ik zo'n paard zou willen hebben, kan je het er best voor bieden denk ik. Je kunt het altijd proberen. Lager kun je altijd nog uitkomen met de prijs.
Er staan ook paarden op Marktplaats voor 15.000 euro die ik geeneens kado zou willen krijgen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:31

wat een leuke pony om te zien zeg!

is zou minimaal 1500,- vragen, zakken kan altijd nog Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:41

ik ga met siegje mee.. leuk/ mooi hoofdje, mooie bewegingen... ik vind de bouw van de pony ook niet verkeerd, ook zoals de vlekken.

ik zou ook gaan voor 1750 euro

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 23:47

Huisvrouw schreef:
Quinzy schreef:
Eerder een ruitertje die houd van een uitdaging en nadien een vriend voor het leven.

Dat denk ik dus ook! Het beestje heeft geen superpapieren natuurlijk maar het is een beestje waar je ws lang, veel plezier mee kunt hebben. Hij bokt niet en dat is ook belangrijk. Ja...als ik in zo'n positie zou zitten dat ik zo'n paard zou willen hebben, kan je het er best voor bieden denk ik. Je kunt het altijd proberen. Lager kun je altijd nog uitkomen met de prijs.
Er staan ook paarden op Marktplaats voor 15.000 euro die ik geeneens kado zou willen krijgen.

Ja, maar dat komt omdat er helaas teveel idioten rondlopen, die denken dat ze voor een muildier met papieren nog 4500 euro kunnen vragen.

Of ze het ervoor krijgen is een tweede...

Maar wat betreft dit ponytje...

Leuk ding om te zien. voor zover ik het kan beoordelen is ze netjes gebouwd en staat ze redelijk goed op de benen. Ze heeft ook mooie aftekeningen en voor haar leeftijd een mooie schofthoogte.

Maar, het blijft een pony. Ik las dat iemand over 1750 euro sprak. Dat is echt veel teveel.

Ten eerste praat je dan over bijna 4000 gulden voor een pony.

Ten tweede heeft ze waarschijnlijk geen papier, omdat het een mixje is.

Ten derde is het geen rij-typisch gebouwde pony, dus voor de sport in eerste instantie niet interessant. EN NEE, ik zeg niet dat ze de sport niet in kan, voordat ik de Penny-brigade over mij heen krijg Boos! ik zeg alleen dat ze daar in eerste instantie nog niet interessant voor is. De meeste ouders van fanatieke ponyruitertjes kopen toch new forresters, NRPS-ers en noem maar op. Dus, gezien haar afstamming heeft ze een goede kans bij iemand terecht komt die voor de liefde een paardje wilt om lekker mee te kunnen troetelen. (En daar mag je blij mee zijn, hoor!!! Ipv een klein verwend nest, bij wie je pony nooit goed genoeg is)

Ten vierde kent ze nog vrijwel niets, dus is ze gewoon nog niet veel waard.

Ik zou haar lekker te koop zetten voor 1450 euro (ook nog een hoop geld), dan denk ik dat ze qua prijsnog wel iets afzakken, maar met een beetje geluk gaat ze dan rond de 1100 a 1200 euro weg.

Succes in ieder geval en hou ons op de hoogte!

Gaan jullie nu eigenlijk voor je nichtje op zoek naar een andere pony?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:00

Ze mag dan misschien een ponymaat zijn, maar zo te zien is ze prima geschikt voor een volwassene, dus dat hoef je denk ik niet uit te sluiten. Ik vind dat ze mooie oprichting en mooie gangen heeft. Zou het niet iets zijn voor een endurance ruiter, met de pit die ze heeft ?

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:03

Nado schreef:
Ze mag dan misschien een ponymaat zijn, maar zo te zien is ze prima geschikt voor een volwassene, dus dat hoef je denk ik niet uit te sluiten. Ik vind dat ze mooie oprichting en mooie gangen heeft. Zou het niet iets zijn voor een endurance ruiter, met de pit die ze heeft ?

Ik heb ook niet gezegd dat ze niet geschikt zouzijn voor een volwassene, of heb ik iets gemist Clown

Waar het om gaat is dat het wel een pony is en blijft en dat pony's, hoe onrechtvaardig het ook is, gewoon minder waard zijn dan een paard.

En ik denk dat 1450 euro een hele mooie vraagprijs is voor dat beestje.

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 08:28

siegje zegt: Ik denk om eerlijk te zijn dat ze wel meer waard is hoor mensen..
Ze heeft een erg leuk koppie en erg mooie bewegingen..
En zoals ze al verteld..het is een turbo-pony..1 met temperament dus..misschien wat leuks voor de wedstrijdruiter!
Ik zou exclusief toebehoren toch wel een 1750 euro vragen hoor..dat is ze volgens mij wel waard.

hier ben ik het half mee eens maar 1750 euro voor een 3jaarig paard is wel heel erg veel en dat zonder spullen ik heb mijn 3 jaarige met papieren gekocht voor 1300 euro met zadel,hoofdstel,en poets spullen ik denk dus dat 1100 egt wel het minimun is Knipoog zeg ik het zo goed Haha!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 10:57

Citaat:
Dus, gezien haar afstamming heeft ze een goede kans bij iemand terecht komt die voor de liefde een paardje wilt om lekker mee te kunnen troetelen. (En daar mag je blij mee zijn, hoor!!! Ipv een klein verwend nest, bij wie je pony nooit goed genoeg is)

zo iemand zoeken we ook maar waar vind je die. Ze zal zeker niet zomaar met de 1ste de beste meegaan. Ze staat al meer dan 3 jaar bij ons en hou lang ze nog blijft voor ze een goede thuis vind maakt ons echt niet uit.
Het enige dat jammer is is dat ze net erg netjes is ingereden stelingen, wijken gaat ook al aardig netjes aan de teugel lopen ed.. En dat gaat ze dan ben ik bang snel verleren. Mijn nichtje durft der dus niet te rijden en ik heb er de tijd niet voor ik heb een full-time job mijn eigen tinker die in juni gedekt word en nog veel andere huisdieren.
Citaat:
Gaan jullie nu eigenlijk voor je nichtje op zoek naar een andere pony?

Nee dat zit er niet in dit gaat ons ls de tijd daar is zo ontzettend zwaar vallen dat ze echt geen andere meer wilt. Maar ze mag altijd op mijn tinker komen rijden das een superbraaf beestje.
Ik denk niet dat het er ergens bijstond en het maakt ook niet echt uit maar mijn nichtje is 18jaar tja ikzelf ben 23 dus dan zeg je uit gewoontje nichtje maar zo jong is ze dus niet alé ik bedoel geen 12jarige ofzo Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:06

Ik denk dat je voor deze pony nog maar zo 2500 euro kan beuren.
Er is een run op Tinkers.
(Misschien aanbieden bij het stamboek?)

Ik vind dit een echt leuk ding om te zien Ja

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:21

Ik vind het een leuk paardje om te zien lief koppie heeft ze
En het feit dat ze jong is en nog niet veel kan kan ook in het voordeel zijn.
je kan het dan nog helemaal naar je eigen hand zetten.
Ik heb liever een jonge pony die weinig kan als een verderen paard die verkocht wordt van hij is M en dan tegen je zeggen als het niet gaat hij moet nog aan je wennen.

ik zou als vraagprijs beginnen 2250 euro.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:24

Geldt dat ook voor een kruising Sjuimpje? Een kruising lijkt mij toch minder waard dan een volbloed tinker met papier... of zeg ik nou iets geks? Ik kan me trouwens echt volledig vinden in het bericht van Suel.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 11:34

Alles wat bont is met sokken wordt Tinker genoemd Knipoog
Er zijn maar weinig Tinkers die meer dan 3 generaties op papier hebben staan, het stamboek is nog zo pril.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:26

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat je voor deze pony nog maar zo 2500 euro kan beuren.
Er is een run op Tinkers.
(Misschien aanbieden bij het stamboek?)

Ik vind dit een echt leuk ding om te zien Ja

Die run wordt al wat minder hoor Knipoog