Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en als het iets langer licht wordt, komt ze doordeweeks ook nog een keertje rijden.
mizsz_g_en_a schreef:nieuwe sjabrakken enzo koop ik zelf, maar zijn dan ook gewoon van mij
Citaat:ik krijg er pracktisch een eigen paard voor terug en ben hier hardstikke blij mee![]()
Citaat:zomaar iets kopen is meer eigen initiatief dan een eis

en ik vind dat opzich ook een reele eis. Zeker voor het dier waar het om zou kunnen gaan. Deze heeft stabiliteit nodig. Maar de lessen zijn wel 18 euro per half uur.
sjakie schreef:
Wat zou dan een leuke bijdrage zijn??? of hebben jullie meer zoiets van waarom een bijdrage als het niet gaat om de deling van de kosten?
maroes schreef:Als je het zekere voor het onzekere wilt weten,kan je evt een klein contrachtje opstellen(doen er wel meerdere bij ons op stal
welke punten worden er ongeveer bij jullie in een contractje vermeld? Citaat:Ik heb deze constructie zo opgezet omdat wij dan allebei "een eigen paard" hebben (en het voor mij ook betaalbaar blijft): ik in het echt en zij symbolisch.
ik zou een eventuele bijdrage ook niet echt kunnen onderbouwen waarom
(slecht
) het is meer gevoelsmatig. Een bijrijder helpt mij nu eenmaal bij het zo goed mogelijk houden van een paard, maar de eindverantwoording ligt simpelweg gewoon bij mij. Ik ben ook degene die de eind beslissing neemt. Maar dat wil niet zeggen dat een bijrijder geen inbreng heeft.
) om een eigen paard te onderhouden, dus ik vind het echt super om op deze manier toch lekker te kunnen rijden etc.ditchie schreef:Ik vind absoluut niet dat je een bijrijder moet laten betalen. Diegene helpt je tenslotte met het verzorgen/trainen van je paard!
. maar ergens kan ik me ook voorstellen dat als je ergens aan bijdraagt in de kosten dat je dan ook het gevoel hebt dat je inspraak hebt. Of zeg ik dan iets heel raars

), als hij vakantie heeft mag hij haar zowieso ieder dag doen en 1 x in de maand rijdt hij FNRS wedstrijdjes met haar, vaak koopt hij nog een halster, sjabrak o.i.d. en daar ben ik heel bij mee.sjakie schreef:ditchie schreef:Ik vind absoluut niet dat je een bijrijder moet laten betalen. Diegene helpt je tenslotte met het verzorgen/trainen van je paard!
dit is ook altijd mijn idee geweest. maar ergens kan ik me ook voorstellen dat als je ergens aan bijdraagt in de kosten dat je dan ook het gevoel hebt dat je inspraak hebt. Of zeg ik dan iets heel raars
en ik denk ook dat je bijrijder niet moet laten betalen, want je helpt diegene toch? Ik ben het ook met jou, sjakie, eens dat als je iemand laat bijdragen in de kosten dat ze dan het gevoel van inspraak hebben. Maar is dat wat je wil? Ik kan me goed voorstellen dat als iemand betaald om te rijden dat diegene dan zich ook wil bemoeien met het paard, en dan is de vraag of jij dit wilt!Danielle01 schreef:Ik ben zelf ook bijrijderen ik denk ook dat je bijrijder niet moet laten betalen, want je helpt diegene toch? Ik ben het ook met jou, sjakie, eens dat als je iemand laat bijdragen in de kosten dat ze dan het gevoel van inspraak hebben. Maar is dat wat je wil? Ik kan me goed voorstellen dat als iemand betaald om te rijden dat diegene dan zich ook wil bemoeien met het paard, en dan is de vraag of jij dit wilt!
Ik vind het lessen zelf een uitstekende optie! Je bijrijder en paard worden hiermee geholpen. Laat je bijrijder anders 1x in de twee weken lessen, dan zijn de kosten toch te overzien?
waarvan ik en mijn vriend de grootste gebruikers zijn omdat wij de meeste paarden hebben staan (stalletje van maar 6 paarden hoor
). Maar we zitten wel aan de veluwezoom.
. Mij maakt het niet uit of iemand 1 x pw komt of 7 x pw. Zelf ben ik er gewoon dagelijks dus echt veel tijd zou het me niet schelen. Het is echt extra aandacht voor het paard. Als iemand fatsoenlijk met het paard om kan gaan, dondert het mij echt niet of iemand op de zaterdag 5 uur de veluwe opgaat en een lekker rengalopje pakt
.
sjakie schreef:om iemand te vinden misschien niet, maar ik ben tot op zekere hoogte wel een ongelovelijke zeikerd hoor
en een verdere bijdrage zie ik meer als een spaarpotje voor dat paard als wat anders. Ik zal nooit tegen een bijrijder zeggen dat ze een pot egyptische zalf mot halen
of tussen neus en lippen door laten schemeren dat hij wel een nieuwe deken kan gebruiken. Dat zijn gewoon zaken die onder mijn verantwoording vallen en als een bijrijder zich geroepen voelt bij te dragen dan mag dat. Maar spullen die ik uit mijn initiatief koop en waar aan bijgedragen is blijven wel van mij. Koopt een bijrijder zelf spullen dan mag hij/ zij dat ten alle tijden mee nemen als er voor gekozen wordt om te stoppen.
}>