wat zouden jullie betalen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

denice

wat zouden jullie betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 12:24

ik ga volgende week mijn nieuwe pony kopen (als het zo doorgaat als het nu gaat) de DA heeft haar goedgekeurd, en ik vroeg me af, wat vinden jullie nou een redelijke prijs??
hier komt de omschrijving:
merrie
4 jaar, schimmel
moeder ster merrie & 1e premie,
vader 7 x kampioen van ierland geweest,
1.50 hoog,
verkeers & trailermak,
je kan er op rijden, maar dan loopt de pony niet de sterren van de hemel. wel is ze heel erg eerlijk, en een heel goed karakter zit erin.
stappen, draven, gallopperen, je kan het allemaal met dr, maar dan houd het op.
ik heb geen foto, maar ik kan er wel bijvertellen dat ze een plaatje is om te zien. we hebben haar nu 3 weken op proef, en over een weekje moeten we de beslissing nemen, voor mij is die al gemaakt, ik wil dr hebben!
wat is een redelijke prijs?
de vraagprijs is 2000, en ik ben het daar mee eens, als ik kijk naar de afstammingen, vind ik het zelfs nog aan de lage kant.
MAAR, wat vinden jullie????
ik ben gewoon zo benieuwd:D
bedankt alvast!!!!

Chrissetje

Re: wat zouden jullie betalen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:32

ik wil niet veel zeggen...
maar zelfs als je paard een goede afstamming heeft,wil het nog niet zeggen dat het ook een goed paard is...

en als het ophoud met stappen,draven en galloperen,heb je er mss ook niet veel aan.
ik weet niet wat je toekomstige wensen zijn? wil je op wedstrijd of dergelijke....

ik zou voor het ponytje 900 a 1000 gegeven hebben..

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:35

1500 euro lijkt me een betere prijs dan 2000

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:47

dat paps prijzen heeft gewonnen zegt niet heel veel Knipoog zitten er wel papieren bij? zo ja welke dan?
heeft de pony wedstrijden gelopen?
ik denk ook dat je met 1500 euro netjes zit... ik zou er iig niet meer voor uitgeven

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:55

Ik vind de info te beperkt om er iets zinnigs over te kunnen zeggen... kan ze alleen maar stappen/draven/galopperen omdat ze nog jong is en ze logischerwijs (imo) dus nog niet volledig beleerd is... of omdat er niet meer potentie in haar zit? Als het eerste het geval is en ze wel degelijk de potentie heeft om meer te bereiken dan vind ik 2000 euro (afhankelijk van andere zaken) denk ik wel een redelijke prijs. Het is een jonge merrie, met papier... je zou er wellicht dus nog altijd veulentjes mee kunnen fokken... en haar zelf verder (laten) beleren... Wat voor ras hebben we het eigenlijk over? Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:00

1500 euro...mooie prijs voor een jonge (voor jou verwachtingsvolle) pony. Als je het even omrekent dan zul je zien dat 2000 echt niet aan de "lage kant" is.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:11

Wat je zelf voor de pony over hebt, dat is zij waard Knipoog
Waarschijnlijk heb je niet veel aan dit antwoord...
Veel plezier met je nieuwe pony!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:19

Als ze pas 4 jaar is vind ik het niet heel erg gek dat ze nog niet verder komt dan stap, draf en galop, de rest van de knoppen moet je er waarschijnlijk zelf *even Knipoog * opzetten.

Ik zou ook proberen voor de €1500 te gaan, nee heb je en ja kan je krijgen, het is precies zo'n maatje die overal tussen valt, en ik wee tniet wat je bedoelt met meer zit er niet in.

Heeft ze geen potentie tot meer of ligt het aan haar leeftijd?
Een 4-jarige gezonde pony zou je IMO toch nog wedstrijdgericht kunnen gaan rijden toch?
Of voor de keuringen? De fok?

Weet niet wat jij er mee wilt doen, wil jij hogerop in de dressuur of springen en je dnekt dat deze pony dat niet in zich heeft zou ik sowieso of heel erg zakken emt de prijs of het over laten gaan.

Maar snap niet heelmaal wat jij bedoelt met loopt niet de sterren van de hemel...ligt het ana haar gangen of aan de *het gebrek van* vaardigheid van de vorige eigenaar.

Foto zou wel heel erg handig zijn.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:36

zou ook voor minder gaan.....
op de papieren kan je immers niet rijden en als je er niet mee wilt fokken, maakt het toch niet uit

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:40

bedankt voor de reacties!
ik heb er niet veel meer informatie bijgezet he? Bloos
nou de pony is springgefokt, en er zit heel veel talent in deze pony. (nu hopen dat ik het eruit krijg Pling )
beautylover schreef:
maar zelfs als je paard een goede afstamming heeft,wil het nog niet zeggen dat het ook een goed paard is...

en als het ophoud met stappen,draven en galloperen,heb je er mss ook niet veel aan.
ik weet niet wat je toekomstige wensen zijn? wil je op wedstrijd of dergelijke....

ponytje?
ik praat niet over een ponytje hoor. ik rijd welshjes in (a-tjes) en die woden al voor 1000 of meer verkocht...

maargoed, deze pony is dus heel erg talentvol en er zit een heleboel in....

ik ga natuurlijk wel proberen te zakken met de prijs!
Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:42

maar dan rest aqlsnog de vraag of de pony papier heeft!

welshjes zijn gewoon veel geld waard... normale Epony's met normaal papier waar niets mee gedaan is zijn gewoon geen geld waard op het moment en brengen over het algemeen niet meer op dan 1500 euro.
ik heb mijn D pony merrie (was nog groen) met goed papier en een 1epremie op zak zelfs gekocht voor 700 euro!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:45

jeetje maar goed dat ik dit topic heb geoopend!!
ik zal even kijken of ik een foto kan vinden op het internet, waar ze oplijkt...
dit zet me wel aan het nadenken!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 16:46

Afbeelding
maar dan met een compleet witte neus...

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:41

Welk ras is de pony? En de pony op de foto heeft naar mijn idee wat lichte overbouw, en dit belemmert de (dressuur)bewegingen van een paard. Je moet ze eerst helemaal los rijden voordat ze de achterbenen er meer onder krijgen en dus verzamelder en mooier lopen. Maar door de overbouw wordt het ruggebruik belemmert. Voor springen hoeft het niet echt een belemmering te vormen, maar natuurlijk ligt dat bij elk paard anders. En de pony op de foto is niet de pony die je op het oog hebt, maar misschien hebben ze wel allebei hetzelfde probleem? Een foto is gewoon super handig, misschien zie je nog de kans een foto te maken van de pony voordat je de definitieve beslissing neemt? Verder vind ik (als dit het probleem is) 2000 eurootjes een behoorlijk prijsje. 1500 lijkt me inderdaad meer op zn plek Knipoog

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:48

Misschien een ideetje om iemand erbij te halen die goed kan handelen (en die jij vertrouwt)? Het ligt helemaal aan de bewegingen en potentie van de pony of ze die 2000 euro ook waard is, want met een 4-jarige koop je in principe 'toekomst', dan moet ze die ook wel hebben, als je begrijpt wat ik bedoel.

_promiss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:52

denice zei:ik praat niet over een ponytje hoor. ik rijd welshjes in (a-tjes) en die woden al voor 1000 of meer verkocht...

ik heb mijn welshje voor 1300 gekocht van 3,5 jaar met alles erop er eraan en ze is nu al 1.50 ik heb haar gekocht toen ze 1.45 was dus dat klopt niet allteid hoor( ze heeft ook papieren) Knipoog

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 18:15

Ik vind als je het gehele plaatje bekijkt 2000 een redelijke prijs. Maar dan ook echt niet meer dan dat. Ze heeft een papier is jong maar kent wel ongeveer de basis en is verkeersmak. Ik zou het er wel voor geven. Ja

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:42

denice schreef:
bedankt voor de reacties!
ik heb er niet veel meer informatie bijgezet he? Bloos
nou de pony is springgefokt, en er zit heel veel talent in deze pony. (nu hopen dat ik het eruit krijg Pling )
beautylover schreef:

ponytje?
ik praat niet over een ponytje hoor. ik rijd welshjes in (a-tjes) en die woden al voor 1000 of meer verkocht...

maargoed, deze pony is dus heel erg talentvol en er zit een heleboel in....

ik ga natuurlijk wel proberen te zakken met de prijs!
Haha!

een a welsh voor 1000 en meer Bloos nouja
ennuh nu zijn ze ineens talentvol,en daarstraks hield het op bij de galop... Rolleyes

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 19:59

Als je zeker weet dat je wat uit de pony kan halen.. dan is denk ik 2000 wel een leuke prijs... Knipoog maar ik zou gewoon proberen de vraagprijs naar 1500 te krijgen Tong uitsteken

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:15

Ik vind 2000 ook een mooie prijs. Je kan natuurlijk altijd proberen voor 1500, wie weet Knipoog

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:19

ik vind het belangrijk dat de "klik " er is en voor jou is die klik er duidelijk.
tja wat is dan geld? zou proberen 1700 euro maar als je er zo gek op bent zijn die 2000 euro het toch ook wel waardt.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:40

ik zou 1500 proberen, maar als jij het een geweldig leuk paard vindt zou ik ook wel akkoord gaan met 2000.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:49

ik ga met alytje mee en als ze het niet doen voor minder dan 2000 en je vindt m superleuk dan gewoon doen hoor! het is echt geen hoge prijs voor zo'n pony!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:56

ik blijf het een hoop geld vinden is wel 4400 gulden hoor!

jen_iisJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:31

beautylover schreef:

zo weinig ? je kan dat beestje nog alle kanten op trainen hooor!