Streekbos bij Stedebroek (Noord-holland).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Omegamedo

Streekbos bij Stedebroek (Noord-holland).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 22:02

Hoi Stedebroekers en Enkhuizenaren !! Lachen
Vanaf 1 Mei verhuis ik met enkele stalgenoten met onze paarden/pony's naar een stal in Stedebroek (eigenlijk Enkhuizen Lachen ).
Wij hebben het idee dat je hier in deze omgeving wel heel fijn kan paardrijden (veel fietspaden en brede bermen enz).
Maar we hebben ook het Streekbos gezien (een paar kilometer verderop) en nu vragen we ons af, of je daar ook paden hebt, waar je met je paard mag rijden ?
Ik snap dat dat niet kan bij de recreatieplas Haha! , maar zag ook andere paden verderop waarvan ik dacht Vingers aflikken daar zou ik wel willen rijden met mijn paardje !! Mag dat eigenlijk ?
En weet iemand misschien andere leuke gebieden in die omgeving wat ook leuk (en rustig qua verkeer-> brede bermen zijn al goed) is om (naartoe) te rijden ?
Alvast bedankt en misschien tot ziens !! Doei!

kiana

Re: Streekbos bij Stedebroek (Noord-holland).

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:47

Dan zou je in de "hulk" bij Berkhout kunnen rijden.
Moet je wel even je trailer meenemen..........

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 23:01

Haha! Ik heb geen trailer, en anders zou ik niet naar De Hulk gaan, maar gewoon naar Bergen, Schoorl enz.
IK ben juist aan het kijken of er mensen zijn die leuke tips voor deze omgeving hebben.

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 08:38

Jammer, dat ik geen reacties krijg, had het idee dat er nog behoorlijk wat bokkers in die omgeving wonen.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:49

Ja rustig joh!
Het egboetswater is ook leuk en de vooroever.
In de Wieringermeer nog het dijkgatsbos etc.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 08:51

Het egboetswater is zeker leuk om te rijden..Lachen

Er zijn inderdaad veel bermen en fietspaden en alles, je kan ook mooi over de dijk heen rijden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:58

Die dijken heb ik wat mindere ervaringe mee. Bijna eraf gekletterd bij Andijk en daar is de dijk heeeeel hoog Bloos .

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 11:25

heey !!

Welke stal ga je heen??

In het streekbos mag je wel rijden,er is een gedeelte wat speciaal voor paarden is,in de rest van het streekbos mag je eigenlijk neit komen,maar iedereen rijdt er eigenlijk wel in...
Bij de plas mag je eigenlijk neit komen,maar goed.. Stiekem komt er nog wel is wat volk,behalve als de snackbar open is.. Dan niet nl.
Verder kun je leuk rijden.. Je kunt ook richting het strandje van Enkhuizen rijden,daar kun je het water in..

Verder idd langds de dijk en veel bermen.. Vooral lekker gaan rijden,je vindt vanzelf wel weggetjes die andere ook rijden..

Ben wel benieuwd naar welke stal je gaat trouwens Knipoog

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 12:55

Echt superleuk , jullie reacties !! OK dan!

Heel gaaf dat er in het streekbos gereden mag worden !! Dacht dat het wel mocht, maar wist het dus niet zeker. En om daar dan heen te rijden en constant op je hoede te moeten zijn, lijkt me ook niet fijn Haha!

Dat (streekbos) is een stukje reden waarvoor ik daar heen wil, eindelijk een stuk recreatiegebied waar je dus mag rijden. Plus de fietspaden en brede bermen. En het ijsselmeer !!
Plus een binnenbak , dus weer of geen weer.....kan eindelijk altijd wel wat met mijn paardje doen.
Obelix , ik ga met 2 stalgenotes naar Cor Baas op de Rikkert. Ken je die stal ? Maar ik kom er pas per 1 mei, maar heb er heel veel zin in !!
(Is dat nou Enkhuizen of Andijk ?).
Kan je vanaf daar ook naar het ijsselmeer ?
En op die dijk met fietspad mag je dus ook rijden ?

Arabesk ; Het egboedswater is toch bij Medemblik, is dat niet heel ver weg ?
Ja ! De Vooroever, lijkt me ook leuk, dat is bij het ijsselmeer toch ?
Geen idee hoe je er komt (ja, te paard, maar hoe Haha! ).
Ik sta nu nog bij Jeaninne (van Zhivago) op stal in Wognum , daar kwam je toch ook wel eens ? En jij bij Nancy, hoe bevalt het ? Doe haar maar de groetjes Lachen

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:04

Als je naar het Vooroever gaat kom je langs mij, kom je dan wel even gedag zeggen Haha! (ik zit in Onderdijk)

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 14:43

Oh, leuk, maar het duurt nog effe....per 1 mei.
Kan gerust wel een keer eerder komen hoor, maar dan met de auto Knipoog
Is de vooroever daar ook niet ver vandaan dan ?

Zelf vind ik dit meteen ook een leuk topic, kom veel bekende boktnamen tegen, wel jammer dat de profiels niet meer te lezen zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:33

He Carlijn,

Long long geleden!

Waarom ga je weg waar je nu staat? Lachen

En je gaat ook ineens een stuk verder weg hoor!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:01

Omegamedo schreef:
Obelix , ik ga met 2 stalgenotes naar Cor Baas op de Rikkert. Ken je die stal ? Maar ik kom er pas per 1 mei, maar heb er heel veel zin in !!
(Is dat nou Enkhuizen of Andijk ?).
Kan je vanaf daar ook naar het ijsselmeer ?
En op die dijk met fietspad mag je dus ook rijden ?

Ja ik ken Cor Baars wel.. Heb nog getwijfeld of ik er ook op stal wilde,maar ik wil savonds niet meer langs het streekbos fietsen alleen.. Dus nu ga ik naar Venhuizen toe.

Dat is andijk Knipoog
Ligt precies halverwege de grens..

Ja je kunt vanaf daar ook naar het ijsselmeer toe.. Je stapt dan via cor links het erf af.. rechts de dijk volgen en dan voor de koekfabriek de dijk op.. En dan het graspad volgen en dan kom je bij het strandje..

Op die dijk mag je ook rijden ja Lachen
Daar op stal staan trouwens ook wat bokkers.. 2 die ik weet... en vast nog wel wat...

Hoezo ga je van stal veranderen dan??
Is dit niet een stuk verder??

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:48

Hee *****, zeker lang geleden, ik Pb je ! ;)

Obelix (en ***** :D ), ik ga verhuizen omdat ik op die stal bij een ex-stalgenote ging kijken en toen erg enthousiast was over de stal en zeker ook over de omgeving !
Ik wil al een hele tijd echt gaan buitenrijden, maar de wegen bij ons gaan allemaal naar drukkere woongebieden, bovendien heb je bijna geen bermen (ja, af en toe een stukje dat het breed is).
Dus de auto's vliegen dan langs je heen, en mijn paard is wel verkeersmak, maar ik nog niet helemaal (een klein stukje nog niet), ik wil graag lekker lange ritten gaan maken daar, met mijn stalmaatje (en wie weet, met nog meer mensen uit de buurt/van stal ?)
Wat ook zeer aantrekkelijk is, is de boxprijs en dat je dan zo'n super binnenbak erbij hebt !
Eigen landjes, dus geen verplicht gevoel meer om andere paarden binnen te halen (zoals bij ons verwacht wordt).
Niet dat dat erg is, je kan elkaar best helpen, maar dat het van je verwacht wordt, is af en toe "lastig".

Naar welke stal ga jij in Venhuizen ?
Jammer dat je niet hierheen komt.
Laatst bijgewerkt door Firelight op 28-01-21 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen op verzoek verwijderd

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:34

Ik ga naar Cor Kriek..

Ja is idd jammer,maar we kunnen wel boktmeeten hoor Lachen
Is altijd leuk ,goed en gezellig en anders doen we vd zomer weer een boktmeeting Knipoog met paarden

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 19:40

Cor Kriek ben ik weleens geweest (ook bij een ex-stalgenote wezen kijken), daarnaast (op die weg)zit toch ook een pensionstal ?
Zelf ben ik bij hem een keer wezen kijken, toen was hij nog van alles aan het opbouwen, de binnenbak werd gebruikt, maar er was nog geen woonhuis.
Ik had begrepen dat hij was verhuisd ? Maar misschien is dat wel helemaal niet zo ? Maakt ook allemaal niet uit, hopelijk krijg je het daar ook naar je zin !!!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:54

Omegamedo schreef:
Cor Kriek ben ik weleens geweest (ook bij een ex-stalgenote wezen kijken), daarnaast (op die weg)zit toch ook een pensionstal ?
Zelf ben ik bij hem een keer wezen kijken, toen was hij nog van alles aan het opbouwen, de binnenbak werd gebruikt, maar er was nog geen woonhuis.
Ik had begrepen dat hij was verhuisd ? Maar misschien is dat wel helemaal niet zo ? Maakt ook allemaal niet uit, hopelijk krijg je het daar ook naar je zin !!!

Woonhuis heeft hij inmiddels.. Binnenbak staat,stallen en stapmolen.. Haha!
Of hij verhuisd is geen idee.. Ik ken m nog neit zo lang..
Op dezelfde weg zit nog een pensionstal idd...

Ja ik hoop het ook,maar ik denk het wel.. Haha!
Ik hoop jij ook bij Cor.. Staan veel oude pensionklanten vanaf de stal waar ik nu sta Knipoog
Er is veel vraag naar stalling bij Cor dus Knipoog

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 20:06

Ja, dan is Cor Kriek nog niet verhuisd.
Waar sta jij nu dan ? Toevallig bij een man die zijn stal moet stoppen ivm het bouwen van boxen waar hij geen toestemming voor heeft gekregen ?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:05

Ik sta nu bij Manege Bria... 2 straten voor Cor Baars Knipoog

PS: Wie is diegene dan die zn bouw moet stoppen Haha!

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 09:53

Ik weet niet hoe diegene heet (boer met stalling aan de doorgaande weg van Bovenkarspel niet zover bij die dierenarts, Anema, vandaan, mag geloof ik wel wat stallen houden maar enkele mensen daar , zijn al verhuisd naar Cor.
Stal Bria....is dat niet een manege ? Ben er volgens mij enkele jaren geleden geweest toen er aangespannen rijden was....
Is dat zo dichtbij allemaal ?
Is dat vanaf het tuincentrum en streekbos , eerder of later dan de Rikkert, naar rechts ?

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:02

Omegamedo schreef:
Ik weet niet hoe diegene heet (boer met stalling aan de doorgaande weg van Bovenkarspel niet zover bij die dierenarts, Anema, vandaan, mag geloof ik wel wat stallen houden maar enkele mensen daar , zijn al verhuisd naar Cor.
Stal Bria....is dat niet een manege ? Ben er volgens mij enkele jaren geleden geweest toen er aangespannen rijden was....
Is dat zo dichtbij allemaal ?
Is dat vanaf het tuincentrum en streekbos , eerder of later dan de Rikkert, naar rechts ?

Ranzijn.. rotonde rechtdoor.. langs streekbos en dan bij de splitsing rechtsaf ,dan is het onder de windmolen aande rechter kant van de weg.. Knipoog

Vanaf Cor,rechts en dan de 2e rechts en dan links onder de windmolen Lachen

Weet zo 1 2 3 niet wie je bedoelt,maar goed.. hoor het vanzelf wel weer.. Haha!

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 10:18

Heb je een PB gestuurd Knipoog

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 12:32

heb ik gezien Knipoog

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:33

Hey carlijn!
Wat leuk om jou hier ook weer eens te zien! (ik heb je iig al een tijdje niet meer gezien hier, maar ik bok ook niet zo heel veel meer Knipoog)
Toch maar verhuizen? Daar waar je naar toe gaat is het idd erg mooi rijden lijkt mij. En het klinkt ook erg leuk naar wat ik hier lees Haha!
Omegamedo schreef:

Jepz... daar staan ik en vanes Haha!
Iig heel veel plezier op je nieuwe stal straks en misschien kom ik wel weer een keer kijken hoe het met jou en omega gaat!
(zou nog steeds een keer foto's van haar komen maken, weet je nog...... Bloos )

obelix schreef:
Ik ga naar Cor Kriek..

Ik hoorde dat al van vanes ja. Vanaf wanneer ga je daar heen? dan zal je mij daar ook af en toe wel tegen komen. Ik rijd daar af en toe in de binnenbak en ga op de dinsdagavond daar groepslessen volgen

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-05 17:25

Hoi Susan, wat leuk dat je ook reageert !
Ik heb meteen even op je site gekeken, wat een leuke site joh !
Wilde wat in het gastenboek schrijven, maar ben dat even vergeten Bloos
Ik kom wel (gauw) weer een keer kijken okee ?
Maar beter via PB Knipoog