bedankt alvast!als ie het doet.. is dit hieronder mijn mafkees.. dit was op een onderlinge wedstrijd op mijn oude stal! mijn paard heb ik sinds vorig jaar april en eh dit was in juni

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
bedankt alvast!
felicity schreef:Wat voor stal heeft hij?
Ik heb een luchtzuiger en ik ben toen verhuist van een binnenstal naar een buitenstal en hij doet het niet meer.
Misschien is een buitenstal wat voor hem? En genoeg beweging in paddock of op het land. Verder kan je van die berkentakken in de stal leggen om op te knagen. Of een skippybal, een pion, enz
moet zeker een heel raar gezicht zijn als ie dat doet hihi.
. de stalhouder werd er gek van en heeft hem dus eraf gehaald
. Maar nu neemt Randeux wraak door weer met het schot te laten schieten en met zn lepel van zn drinkbak te klepperen, en die kunnen dus niet uit stal
.
randie schreef:Hier nog zn geval! Hij maakte zn staldeur altijd open.. En het triplex wat tegen de tralies zit (zodat ze beetje rust hebben) trok hij naar achteren en liet hij weer schieten --> geluid hoorde je al van buiten af..BAM BAM. dus ik heb hem een liksteen, een losse voetbal en een harde speelbal (kan niet kapot) aan een touw gegeven (agradi). Alleen die bal maakt dus wel herrie. de stalhouder werd er gek van en heeft hem dus eraf gehaald
. Maar nu neemt Randeux wraak door weer met het schot te laten schieten en met zn lepel van zn drinkbak te klepperen, en die kunnen dus niet uit stal
.
ik heb nou waarschijnlijk wel een oplossing voor de herrie van de harde bal, haal een paar oude fietsbanden bij een fietsemaker en doe die om de tralies.
Gelukkig kunnen ze over een maand ofzo weer naar buiten!
scheelt ook een hoop.
de pvc-buizen zijn toch aardig wat sterker. Hippotha schreef:Als ik zou merken dat mijn paard zich zo zou vervelen, zou ik hem uit zijn lijden verlossen en naar een andere oplossing zoeken.
Een stal met permanente weidegang ofzo...
Hippotha schreef:
Als ik zou merken dat mijn paard zich zo zou vervelen, zou ik hem uit zijn lijden verlossen en naar een andere oplossing zoeken.
... geen 24 uur opsluiten
unamie schreef:zolang hij kreupel is een loopstal met een piepklein uitloopje naar buiten evt. met een voeder bal om zich te vermaken
of een snoepketting maken met stukjes wortels en appel
wat voor een blessure heeft hij?
mag hij helemaal niet lopen of alleen stappen?
je kan zeker zo'n intelligent paard als deze... geen 24 uur opsluiten
hij voelt zich totaal niet happy
hopelijk is hij snel weer beter![]()
hoeveel uur per dag komt ie normaal buiten?
Blue_Star schreef:voel me beetje stom![]()
maar wat is een pion?
Hippotha schreef:
Als ik zou merken dat mijn paard zich zo zou vervelen, zou ik hem uit zijn lijden verlossen en naar een andere oplossing zoeken.
Blue_Star schreef:voel me beetje stom![]()
maar wat is een pion?
Esther schreef:Hippotha schreef:
![]()
Een paard is een bewegings- en kuddedier, als je hem dan de hele dag alleen op stal opsluit gaat hij zijn energie op een andere manier gebruiken of hij verveelt zich dus te pletter.
Ik zou naar een oplossing zoeken waarbij je je paard in ieder geval iedere dag in de wei of paddock kunt zetten, het liefst met een vriendje.
Ik vind het trouwens persoonlijk nogal veel voor een 5 jarige dat hij iedere dag een uur in de stapmolen komt en dan ook nog eens een uur gereden wordt. Zorg ook in het werk voor afwisseling! Longeer hem eens een keer, of gooi hem los, laat hem los springen of maar een buitenrit! Dat helpt ook tegen verveling.