Want het moet een brave pony worden.Maar stap je weleens aan de andere kant op of altijd aan de begruikelijke kant? ben wel benieuwd eigenlijk..
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Want het moet een brave pony worden.
Zilly schreef:Aan de verkeerde kant opstappen??¿¿
Nee dat doe ik niet, ik stap gewoon altijd op de goede manier op. Maar ik wil er nog wel eens op een aparte manier van afstappen
Omdat er altijd aan dezelfde kant opgestapt wordt. Zij compenseert dit door af te wisselen..
Vanaf een opstapje is het ook gemakkelijker om van de rechterkant op te stappen. PeruaansePas schreef:Ik wissel het ook wel eens af. Maar wat nog belangrijker is: gebruik een opstapje. Dat is nog beter voor het paard.Vanaf een opstapje is het ook gemakkelijker om van de rechterkant op te stappen.
En dat wij een van de weinig landen zijn die nog *zelf* opstappen, zonder opstapje. Het schijnt in andere landen heel normaal te zijn een opstapje te gebruiken.. PeruaansePas schreef:Ik wissel het ook wel eens af. Maar wat nog belangrijker is: gebruik een opstapje. Dat is nog beter voor het paard.Vanaf een opstapje is het ook gemakkelijker om van de rechterkant op te stappen.
Ik weet zeker dat mijn paard niet stil blijft staan, als ik er een opstapje naast zet.
Mexx schreef:PeruaansePas schreef:Ik wissel het ook wel eens af. Maar wat nog belangrijker is: gebruik een opstapje. Dat is nog beter voor het paard.Vanaf een opstapje is het ook gemakkelijker om van de rechterkant op te stappen.
Leuk idee, maar dan moet je wel een paard hebben wat blijft staanIk weet zeker dat mijn paard niet stil blijft staan, als ik er een opstapje naast zet.
Dat is een kwestie van trainen. Een paard leren stilstaan is een koud kunstje en meestal is het een kwestie van er een (half) uurtje aan besteden. Het paard heeft vrij snel door dat stilstaan voor hem ook prettiger is.
Citaat:Het paard heeft vrij snel door dat stilstaan voor hem ook prettiger is.
Gelukkig was het een brave pony.. Mexx schreef:Citaat:Het paard heeft vrij snel door dat stilstaan voor hem ook prettiger is.
Geef mij dan eens de gouden tip om dat te leren, die kan ik wel gebruiken. Mijn paard vind het namelijk altijd nodig om weg te lopen als ik opstijg...
Al is het maar 10 minuten per dag..oefening baart kunst
rechts gaat echt niet werken.. Vroeger sprong ik er van alle kanten op t liefst van achteren :p (had gelukkig een erg brave pony) maardat gaat me nu niet meer lukken