oude eigenaren komen steeds kijken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

oude eigenaren komen steeds kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:02

ik heb een pony gekocht (een jaar geleden) en die mensen komen geregelt langs om naar haar te komen kijken. ik had ook gezegt dat ze altijd langs konde komen maar had nooit verwacht dat ze zo vaak langs zouden komen en zoveel zouden mailen.
Het mailen vind ik op zich geen probleem maar dat langs komen begint mij nu echt te storen.
Ik voel me erg bezwaart dat ze steets mailen en langs komen, ik heb het gevoel dat ik elke keer vrandwoording moet afleggen.
Bij alles wat ik met haar doe denk ik van zouden hun het wel leuk vinden en hoe zouden hun er over denken als ik dit doe.
Nu de pony tijdelijk ergens anders staad mailde ze meteen nou dan wil ik hun adres hebben zodat ik haar weer eens kan op zoeken.
Die mensen willen helemaal geen vreemde over de vloer.
Ik voel me echt heel erg bezwaard door die mensen, en het is imers nu mijn pony en kan er mee doen wat ik wil, zonder dat hun er mee zouden bemoeien (doen ze wel)
Ben van plan om te zeggen dat ze me kunnen blijven mailen maar dat ik liever niet meer heb dat ze steets langs komen.
maar aan de andere kant vraag ik me af of ik dit tegen over hun kan maken??
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-02-05 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Guetta

Re: kan ik dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:04

ik denk wel dat je dit kan maken hoor..
ik bedoel mailen enzo is geen probleem.
maar als de staleigenaar waar jij nu staat er problemen mee heeft.
is dat al reden genoeg...
jouw eigen bezwaren nog niet eens mee gerekend.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:12

Voel je niet bezwaard als je gewoon op een rustige manier tegen ze zegt dat je het prettiger vind dat ze niet meer zo vaak langs komen,zoals je het zegt lijkt het wel of ze elke week voor je neus staan en ik denk dat ik zoiets ook niet leuk zou vinden.
En je hebt gelijk niet zeggen waar ie nu staat .
Ze hebben immers de pony verkocht en hij/zij is nu van jou.
Dat mag je best zeggen. Als je het eng vind om het ze alleen te zeggen ,kunnen je ouders of iemand anders je bij staan.
Opzoeken een keer ,best maar geen wekelijkse bezoeken en bemoeienissen.
Wees vriendlijk maar streng,en mochten ze dan beledigd zijn.
Sorry jammer dan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:15

Inderdaad. Verkocht is verkocht. Jij moet je er prettig en in dit geval is het Ikke, en de rest kan stikke. Pas het maar eens toe. Jij moet over je eigen pony beslissen. Dus ik zou zeggen: lekker mailen en fotos sturen en voor de rest... Doei!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:20

Als het contact belastend voor je wordt (en daar lijkt het wel op Knipoog) dan zou ik als ik jou was gewoon aangeven dat je het wat teveel van het goede vindt.
Op zich is het leuk om contacten te onderhouden, maar het moet je niet in de weg staan.
't Is nu immers jouw pony, en daarmee moet je kunnen doen wat je wilt, zonder dat je het idee hebt dat er iemand over je schouder mee staat te kijken.
Als je het op een nette manier aangeeft (je zou gerust kunnen zeggen/schrijven dat je het best moeilijk vindt om het te zeggen) dan horen ze je keuze gewoon te respecteren.
Doen hoor, want zo is het ook niet leuk voor je

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:27

Inderdaad.
Je zou gewoon tegen ze kunnen zeggen dat je het te veel vindt en dat je liever hebt dat ze niet meer zo vaak langs komen.

Ik weet niet hoe vaak ze nu komen maar eventueel dat je bepaalde datums af kan spreken.
Bv. één keer in de twee maanden of elk kwartaal.

Je moet het ook een beetje van hun oog punt zien he.
Zij verkochten met veel moeite hun paard en waren waarschijnlijk blij dat ze met jou konden afspreken dat ze hun paard gewoon konden blijven bezoeken.

Maar je moet ook aan jezelf denken. Het moet wel leuk blijven voor jou.
Succes.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:28

gewoon zeggen hoor, dat begrijpen ze vast wel, en anders maar niet hadden ze hun paard maar niet moeten verkopen toch??

Ach gut succes

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:34

Ik weet niet hoe vaak ze langs komen, maar misschien kan je afspreken dat ze maar een keer per maand of zoiets langskomen. Zodat ze niet elke keer voor je neus staan. Dus gewoon ff contact van te voren dat ze dan en dan komen. Geeft voor jou denk ik ook meer rust.
En natuurlijk uitleggen, dat je t onprettig vindt dat ze steeds maar langskomen.

nancyimka

Re: oude eigenaren komen steeds kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:02

Hoi,

Ik heb ruim ander half jaar geleden ook een paard verkocht, en zou niet weten wat ik er iedere maand moet gaan doen...
Ik weet waar ze staat en mag altijd langs om te kijken maar ga haast nooit meer ja de eerste tijd. Ik zou lekker tegen die mensen zeggen dat je het niet prettig vind dat ze zo vaak langs komen. En dat je nu op een stal staat waar je niemand mee mag nemen. Dat je ze graag op de hoogte houdt over hoe het met de pony gaat. En dat je het fijn vind dat ze zo begaan zijn met het paardje maar dat het wel goed is nou...

Dat is wat ik zou doen denk ik in jou geval...

Groetjes nancy

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:41

Ik sluit me helemaal aan! Bloos

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:41

Ik zou het wel tegen ze zeggen op een gewone normale manier. Dat je het niet leuk vind dat ze zovaak langs komen en dit daarom ook liever niet meer hebt en dat je best af en toe een mailtje wilt sturen over hoe het gaat enzo maar dan ook gewoon 1x per 1-2-3 maanden ofzo, want als je verplicht elke week of maand moet sturen heb je er ook geen plezier in.

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 15:46

Ik zou ook gewoon tegen de mensen zeggen hoor dat je liever heb dat ze niet zo vaak komen. Is nu jou paard en je moet je absoluut niet bezwaard voelen om beslissingen te nemen. Verkocht is verkocht. En je kan ook nog altijd zeggen jullie mogen best wel eens komen kijken maar niet zo vaak als nu.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 17:32

Gewoon een nette email schrijven;

Beste meneer/mevrouw Janssen,

Aangezien [naam pony] nu al een jaar in mijn bezit is, zou ik het erg prettig vinden als u niet meer zo vaak langs komt. Ik voel me er de laatste tijd niet echt lekker bij. Ook de nieuwe stal, waar [pony] nu staat, heeft liever geen vreemden over de vloer.
Ik hoop dat u mijn reactie kan begrijpen.

Gr. [jij]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:04

sjonniej: bedankt voor je voor beeldje.
Ik ga hem gebruiken in het eggie.
Ik denk dt ik inderdaad maar gewoon een net berichtje stuur datik me er erg bezwaart bij voel dat ze steets langs komen maar dta ik ze wel altijd wil laten weten hoe het met haar gaat via een mailtje met foto bv.
Hierbij stel ik me dan voor 1x in de 3 maanden ofzo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:58

maar hoe vaak komen ze dan langs ? wat vind je vaak ?
kan me voorstellen dat het irritant wordt als ze te vaak komen, maar vraag me dus af wat je 'te vaak' vind...

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:05

Hihi, dat vroeg ik me dus ook af, hoe vaak komen ze dan wel niet?
Ach, iedere keer dat ze komen terwijl jij dat niet wilt is er eentje te veel, nietwaar?
Succes met afwimpelen, het zal je opluchten!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:08

ik zou gewoon als argument gebruiken dat de nieuwe staleigenaren liever geen vreemden op het erf hebben, dan kan jij er ook niks aan doen verder dat ze niet meer mee kan, maar zeg dan bijv. wel dat je haar via email op de hoogte houdt (eens per 2 maanden, en dan afbouwend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:52

Ik vind het voorbeeldje van Sjonniej erg netjes Knipoog Zou als ik jou was die gewoon knippen en plakken...
Misschien dat je af en toe foto`s kunt mailen ofzo? Of wil je helemaal geen contact meer?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:15

Ik vind het zowiezo van die mensen erg overdreven. Ik heb sept 2003 mijn veulen verkocht, en heb af en toe telefonisch of mail contact, en ben er 2x wezen kijken (1x toen ze er een maand stond, 1x toen ze een jaar werd)
Wil er van het voorjaar wel weer gaan kijken, maar dan is het ook een jaar geleden, en ik ben gewoon heel benieuwd hoe ze uitgroeit, of ze op dr moeder gaat lijken

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 21:49

Sjonniej heeft idd gelijk. Ik zou gewoon dat mailtje sturen. Als ze er geen afstand van kunnen nemen hadden ze het maar niet moeten verkopen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 23:12

PinkyPower schreef:
Sjonniej heeft idd gelijk. Ik zou gewoon dat mailtje sturen. Als ze er geen afstand van kunnen nemen hadden ze het maar niet moeten verkopen.

dat vind ik wel heel cru gezegt, verkopen is niet altijd een keuze

ViEfJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 00:26

ik zou zeggen dat ze wel mochten kijken, maar gewoon niet zo vaak, als ze dat niet begrijpen is het weer iets anders.. maa ik denk dat ze dat wel zullen doen, zeg gewoon natuurlijk kun je mailen en een keer langs komen maar alleen niet zo vaak, de mensen waar ik nu sta met mijn pony hebben dat liever niet en het is toch ook een soort van privacy? Cool

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 00:33

Toen ik Annebel 2,5 jaar geleden heb gekocht heb ik de fokker nog een keer opgebeld van haar voor meer informatie. Hun waren erg benieuwd geworden wat er van annebel was geworden )na 4 jaar haar niet gezien te hebben). Hun zijn een keer langs gekomen en verder ook nietm ze vonden he leuk om haar weer eens te zien.

Zou er denk ik gewoon wat van zeggen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 00:49

Sjonniej schreef:
Gewoon een nette email schrijven;

Beste meneer/mevrouw Janssen,

Aangezien [naam pony] nu al een jaar in mijn bezit is, zou ik het erg prettig vinden als u niet meer zo vaak langs komt. Ik voel me er de laatste tijd niet echt lekker bij. Ook de nieuwe stal, waar [pony] nu staat, heeft liever geen vreemden over de vloer.
Ik hoop dat u mijn reactie kan begrijpen.

Gr. [jij]

Dit zou ik dus niet schrijven.... staat vol met excuses die door hun weer gezien zouden kunnen worden als excuse om wel te komen en te blijven mailen.
Je hoeft je niet te verontschudigen.
Gewoon heel simpel..
Die mensen hebben mischien zelf geheel niet in de gaten dat jij ze lastig vind of je er rot bij voelt.
Idem voor hun adviezen..
Praat er toch gewoon over... Kan zijn dat zij alleen komen omdat ze denken jou er een plezier mee te doen...
Schijnen ze hardhoors te zijn of blijken dat te zijn.. Dan heel simpel.. ajuus de groeten jullie hoeven niet meer te komen omdat jij dat niet meer wilt hebben... Het is jouw paard en klaar.. wat de reden van verkoop ook is en hoe zielig enzovoort... jij hebt er een probleem mee en dus wil jij niet dat ze nog langskomen of zo vaak mailen...

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:42

Rij je wedstrijden of les je ergens anders? Dan kan je ze om de zoveel maanden uitnodigen om daar langs te komen.
Heeft een aantal voordelen:
- Je weet zo exact wanneer ze wel en niet komen
- Zij zien de pony ook in actie, wellicht interessanter dan alleen op stal aaien
- Einde van de les of concours laad je je beestje in en ga je weg, hoef je ze niet tactisch het erf af te werken.

Mensen blij, jij (redelijk) blij.

En wat je aan ze kan uitleggen, is wat er in je eerste berichtje staat, dat je erg onzeker wordt van het vele bezoek, omdat het de indruk wekt dat ze elke keer een soort controle uitvoeren naar hoe het met het beestje gaat. Want het zou best wel eens een misverstand kunnen betreffen. Zij komen vaak op bezoek, zeggen verder niet zoveel, jij krijgt hierdoor de indruk dat ze wellicht wat aan te merken hebben op de omstandigheden of de manier waarop je met het beestje omgaat. Terwijl zij mogelijk denken dat het jij het juist belastend vind als ze teveel zeggen.

En het is uiteindelijk natuurlijk zo dat JIJ de huidige eigenaar bent en bepaalt wie wat wanneer en hoe. Je hebt immers een pony gekocht, niet pony + familie!

Sterkte!