d pony aanschaffen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessie1985

d pony aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 19:59

hallo allemaal
ik wil graag een d pony van 1,48
maar ik heb wel wat vraagjes ik weeg 48 kg en ben 1,68 lang kan ik er dan nog goed op rijden??
en mag ik er dan wel wedstrijden op doen ben 19 jr Verward
ik val wel op de wat stevigere pony's maar niet de lompe om het zo maar te zeggen Haha!
nou ik hoop op wat reacties

groetjes van mij
Laatst bijgewerkt door Oscar op 17-02-05 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overdosis vraagtekens uit titel verwijderd

Paulusjuh

Re: d pony aanschaffen????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:02

Ja hoor, daar kan jij nog wel op rijden denk ik.
Ik ben zelf ook 1.67 en heb een tijd lang een C-pony gereden met veel plezier. Die pony was 1.35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:06

kan goed hoor Luck is 1.45 en ik ben 1.63

*gaat op zoek naar foto*

inmiddels gevonden

Afbeelding
Let niet om mijn houding het gaat om het plaatje (hoewel mijn beugels hier nog wel iets langer mogen Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:09

ik rij op een pony van 1.39 en ben ongeveer 1.66 ook rijik veel op een pony van ong.1.48 maar als je 19 ben moet je dan niet bij de volwassenen starten ik weet niet of dat kan met een pony

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:11

Met een d-pony mag je dacht ik wel bij de paarden starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:13

Paulusjuh schreef:

ja dat mag volgens mij ook, stond in het bit van een heeeele tijd geleden. Alleen is het voor pony`s wel zwaarder omdat die niet zo ruim kunnen draven net als paarden en dat soort dingen. En natuurlijk het commentaar van de PAARdrijdende dressuuruiters, dat houd vaak veel mensen tegen..

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:13

owh dan kan ik dus ( ben 45 kg en 1,58 M ong. ben 14 jaar ) op een pony van 1,48 makkelijk of nie ?

groetjes jennifer

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:14

Kan makkelijk idd.
Ik heb een D-pony (stevig gebouwde New Forest) gereden van 1.43 en ben zelf 1.68.
Paste echt makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:15

Tr3z3l_l0v3r schreef:
owh dan kan ik dus ( ben 45 kg en 1,58 M ong. ben 14 jaar ) op een pony van 1,48 makkelijk of nie ?

groetjes jennifer
ja hoor dat kan makkelijk

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:53

nog beter voorbeeld? ik ben 20, ben 1m78 en rij op een C pony! zoals je ziet pas ik er nog prima op. het hangt er vooral vanaf hoe dik je bent (ehm gezet Knipoog ) hoe slanker je bent, hoe minder het opvalt dat je er te groot voor zou zijn, hoewel dat bij jou absoluut niet het geval is als je een D pony kiest.

Afbeelding

Dit ben ik 3 maanden geleden op concours met die C pony.

Kwanyin

Re: d pony aanschaffen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:01

ik zie er ook geen probleem in. Te zwaar ben je zeker niet en je bent bijna zo groot als mij, misschien niet ideaal voor het perfecte plaatje maar dat maakt imo niet uit zolang jullie beide maar plezier hebben, en je bent volwassen dus de kans dat je nog groeit en te groot wordt lijkt me vrij miniem Haha! en ik dacht ook dat je op je 19de wel mag starten, maar verplicht bij de paarden als ik het goed heb, maar je laat die grote reuzen maar zien hoe het moet dan Knipoog

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:22

Haha je bent precies mij ik ben ook 1.68 alleen ben ik wat zwaarder!(55kg)
Ik heb een d pony van 1.42 en ik heb er echt geen problemen mee! Maar als je 19 bent mag je niet meer bij de pony's starten maar wel bij de paarden. Met een pony mag je wel bij de paarden starten maar met een paard niet bij de pony's. (ja er is een kleine uitzondering maar datis moeilijk uit te leggen)
Alleen als je met een pony bij de paarden start heb je er niet echt profijt van want je springt er niet uit. Bij de paarden zien de jurys al snel van die lekkere paarden met ruime gangen enzo. Als je dan een pony hebt met ruime gangen die een beetje als een paard loopt heb je geen probleem maar als je dat niet hebt scoor je minder snel.
Eigelijk mogen de jury's dat niet doen maarja dressuur blijft een jury sprort zeg ik dan maar weer....
Oh en als je wat langere benen hebt en ze steken onder je pony uit daar heb je ook speciale sporen voor waar je ook mee op wedstrijden mag rijden ga maar eens vragen in de ruitersport winkel. Zijn van die gekronkelde lange die naar boven wijzen...

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:22

Oh en ik rijd ook nog regelmatig op een wat stevige pony van mn oma en dat rijd heerlijk met deze lengte hoor!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:40

Ik ben 1.67 en rij op een haflinger van 1.40
Nou heb ik wel vrij korte pootjes en ben ook nog eens vrij gezet maar heb er nog nooit commentaar op gehad.

En wij gaan ook starten tussen de paarden dus laat dat commentaar maar stromen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:25

Paulusjuh schreef:

Sterker nog: je mag met iedere pony bij de paarden starten. Er zijn 'zelfs' mensen die met een Shetlander bij de paarden starten, Ukkiepuk hier op Bokt rijdt L-dressuur bij de paarden met haar Shet. Lachen

Anyway, ook bij de endurance stikt het van de volwassenen op D- en E-pony's: Arabieren die vaak niet hoger zijn dan 1.55 m en dat gaat prima.

Als jij lekker rijdt met die pony, dan is er IMO niets aan de hand. Gewoon genieten! Lachen

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:33

Die van mij is nu 1.47 maar moet nog 3 worden dus zal zo rond de 1.50 uitgroeien. Ik ben zelf 1.68 en 52 kilo en dat past prima hoor. Hij is ook heel fors gebouwd. Ik rijd ook regelmatig op een c pony van 1,34, een smal type en dat gaat ook nog wel. Ik rij western dus voor de wedstrijden maakt het niet uit, dan heb ik juist de ideale maat uitgekozen Knipoog

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:25

Mijn stalgenoot Hanneke, zij is 18, heeft vanavond nog een wedstrijd gereden met haar Haflinger bij de paarden en ze is 2e geworden Lachen

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 08:54

Karin schreef:
Paulusjuh schreef:

Sterker nog: je mag met iedere pony bij de paarden starten. Er zijn 'zelfs' mensen die met een Shetlander bij de paarden starten, Ukkiepuk hier op Bokt rijdt L-dressuur bij de paarden met haar Shet. Lachen

Anyway, ook bij de endurance stikt het van de volwassenen op D- en E-pony's: Arabieren die vaak niet hoger zijn dan 1.55 m en dat gaat prima.

Als jij lekker rijdt met die pony, dan is er IMO niets aan de hand. Gewoon genieten! Lachen

Met een shet L bij de paarden ???? Dat is gaaf !!!! Foto's ???

By the weg ik ben 26 jr, 1.57 m (zonder schoenen) en mn meissie is rond de 1.50 m en daar ga ik ook gewoon mee starten tussen de grote reuzen Clown Haha! . Krijg er nooit iets over te horen nou is het wel weer zo dat ze onder mij op een paard lijkt Knipoog haha

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:25

Ik heb tot mijn 19e ook altijd op D-pony's gereden. Mijn pony's waren 1.46 en 1.47 ik was toen (en nu nog steeds) 1.70 en iets van 65 kilo, ik vond dat dat nog prima kon!!

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:37

Eeey

Het zou allemaal heel goed kunnen maar voor het plaatje en als je er echt fanatiek mee wil gaan rijden zou ik toch kiezen voor de E pony's of paarden.

Maar als je graag een D pony wil kan dat ook makkelijk!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 09:59

Ik heb alleen nog maar pony's Haha!
Ik heb ze idd van C tot E gereden, allemaal new foresters. Op Bokt staan er meerdere foto's van mij met de pony's.
Op dit moment heb ik een D pony van 1.47 staan.
I kben zlef 1.62 en weeg 58 kg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:29

Serval schreef:
Met een shet L bij de paarden ???? Dat is gaaf !!!! Foto's ???

Als de zoekfunctie zou werken, zocht ik ze zo voor je op. Anders ff een PB sturen aan Ukkiepuk? Lachen

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 18:42

heej thanx voor de reacties!
ik ga kijken voor een grote d pony en als ik wedstrijden wil rijden dus gewoon bij de paarden haha Vingers aflikken
ik rij nu op een paard van 1,65 dus ik zal denk ik wel ff moeten wennen
maar ik hoef niet gelijk een pony ik ga rustig opzoek naar mijn droompaardje Haha!
ik hou jullie wel op de hoogte

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:09

Ik ben 1.80cm en rij al 20 jaar op Mist, die 1.52cm is , dit zijn beide recente foto's, zoals je ziet is haar rug kaarsrecht en heeft ie niets te lijden gehad Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:10

tessie1985 schreef:
heej thanx voor de reacties!
ik ga kijken voor een grote d pony en als ik wedstrijden wil rijden dus gewoon bij de paarden haha Vingers aflikken
ik rij nu op een paard van 1,65 dus ik zal denk ik wel ff moeten wennen
maar ik hoef niet gelijk een pony ik ga rustig opzoek naar mijn droompaardje Haha!
ik hou jullie wel op de hoogte

Vraag ik me af waarom je een pony wilt meestal ga je van pony naar paard en niet van paard naar pony. Niet aanvallend bedoel hoor maar ben gewoon nieuwsgierig Haha!