ik heb een hengste veulen en hij kan nogal wild
zijn en ik vroeg me af wanneer hij een hoofdstel mag want ik denk dat hij dan minder vervelend gaat doen omdat hij dan een bit in zijn mond heeftgroetjes nikita
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zijn en ik vroeg me af wanneer hij een hoofdstel mag want ik denk dat hij dan minder vervelend gaat doen omdat hij dan een bit in zijn mond heeft

runningkawa schreef:Zo ongeveer met de 2,5 of later
En dan geen apart bit, maar een gewone trens van normale dikte.
Dus nee, niet bij een veulen. Hoe kom je erop?!
En het wild zijn is gewoon gebrek aan ervaring aan jou kant.
Verveling door te veel op stal, of geen maatjes hebben om mee te spelen.
,ik vind het ook raar om een pony op een leeftijd van 1 al een dubbelgebroken bit in te doen...
dat kun je beter niet doen,het beestje moet nog volgroeien met de tanden,dus wacht er liever mee tot het een jaar of 2,5 is!!!!
nikietjuhh schreef:alvast bedank ik kijk het nog ff aan of hij rustiger word en anders koop ik gewoon een hoofdstelletje
nikietjuhh schreef:ik koop nu ook nog geen hoofdstel maar ik zie wel hoe hij is als hij gecastreerd is misschien is hij dan al rustiger ik hoop het wel in ieder geval

gewoon rustig de tijd nemen,of laat'm eerst castreren!!!

karoliena schreef:Mijn pony had een bitje in buiten toen hij 1 was. Hij is nu drie en werkt nog steeds op hetzelfde bitje hoor dus het is niet zo dat je er dan niets meer aan hebt als hij drie jaar is.
Jus_dOrange schreef:karoliena schreef:Mijn pony had een bitje in buiten toen hij 1 was. Hij is nu drie en werkt nog steeds op hetzelfde bitje hoor dus het is niet zo dat je er dan niets meer aan hebt als hij drie jaar is.
Maar waarom is het nodig om zo'n jonkie een bit in te doen? Harry is 3,5 en die heeft nog nooit een bit gezien... En ja ik red het makkelijk zonder bitje.
nikietjuhh schreef:alvast bedank dan wacht ik maar tot hij ongeveer 3 is met een bitje dan maar gewoon met een halstertje en dank dat hij al veel rustiger wordt als hij gecastreerd is
nienke07 schreef:..ik denk dat een jonkie het best op zijn plek is in de opfok, met leeftijds/soortgenoten...het is een jong paard, geen hondje... *daar moet je mee wandelen*
Debo schreef:op de foto van je ava zie ik een shetlanderveulen gaat het daarom?? Zoja dan vind ik dat je wel eens een lesje paardenopvoeden mag leren want als je nog niet eens een shetlanderveulen aan een halstertje mee kan nemen
nikietjuhh schreef:nienke07 schreef:..ik denk dat een jonkie het best op zijn plek is in de opfok, met leeftijds/soortgenoten...het is een jong paard, geen hondje... *daar moet je mee wandelen*
wrom zou ik hem naar een opfok, met leeftijds/soortgenoten hij staat nu op een grond stuk grond met allemaal andere paarden en pony's ook veulens volgens mij heeft hij het daar ook naar zijn zin de veearst zij als hij gecastreerd wordt dat hij dan heel rustig waarscheinlijk wordt er is niks mis mee om hen niet naar een veulenopfok te doen