In de regen rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

In de regen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 14:58

Hallo,

Stel je bent gaat rijden en het regent, je neemt de logische voorzorgsmaatregelen zoals een waterdichte jas en eventueel een wachterdichte uitrijdeken voor je paard.
Maar wat doe je om je benen droog te houden, het lijkt me namelijk niet zo comfortabel zitten om een regenbroek oid over je rijbroek heen te doen.
Nu is mijn vraag, wat doen jullie ertegen? Wel gewoon een regenbroek over je rijbroek heen?

Want zoiets als een waterdichte rijbroek heb ik nog niet voorbij zien komen Haha!

Antheman

Re: In de regen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:03

Gewoon rijden!

Mijn paard is niet van suiker en krijgt echt geen regendekentje om hoor!

Wanneer het erg regent, doe ik een regenbroek aan, of mijn leren lange chaps.

Ik draag van boven altijd een outdoor jas, zo´n waterdichte, mar wel ademende jas.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:04

Als het zo hard regent dat ik er last van krijg met rijden dan rijdt ik niet...typische aansteller! Als het gewoon regent of miezert rijdt ik gewoon want waar mijn been op het zadel komt, wordt niet nat dus schuurt ook niet...en regenbroek is te glad lijkt mij...paard dat krijgt niets tegen de regen, deken ofzo. Die wrijf ik droog, wollen deken op en even op laten drogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:12

Ik heb een lange waxjas die ook om m'n benen heenzit, met een bandje om de knie. Heerlijk warm en droog!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:13

moet je zo'n leren cowboy broek aandoen Tong uitsteken
maar ik ga gewoon rijden hoor! dan amar beetje nat!
wel met waterdichte jas en vaak even een uitrijdekentje op voor het rijden! Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:21

Ik rij zelf gewoon door. Na afloop paardje onder een warme deken en zelf aan de kachel met een tas chocomelk Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:42

ik draag dan gewoon een regenbroek, zit prima hoor. Liever dat ik eruit zie als een semi aardbei, dan dat ik natte bovenbenen krijg (bbbrrr, daar heb ik zo'n hekel aan!)
Nu heb ik de pech dat ik alleen een buitenbak heb, dus ik ben regelmatig als aarbei verkleed Clown

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:52

Ik rijd dan niet. Niet omdat ik een mooi weer ruiter ben hoor! Maar omdat bij mijn verzorgpaarden alleen een buitenbak is word je zowieso helemaal nat, big deal, de paarden en ik zijn niet van suiker. Maar het tuig wel Clown Het tuig gaat schimmelen enzo, niet fijn...

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 16:10

Ik heb nu gelukkig de keuze dat ik ook binnen kan rijden, maar anders had ik gewoon een regenbroek over mijn rijbroek aan, wel een maatje groter, zodat ie lekker ruim zit en ja, ja, elastiek onder mijn voeten, anders kroop ie steeds omhoog Bloos
Mijn pony heeft nooit een regendeken omgehad tijdens het rijden, volgens mij gaat zij daar alleen maar meer van zweten en ze is i.d.d. niet van suiker.

Het tuig kan daar echt wel tegen hoor, je paard zweet immers toch ook wel eens. Ik droogde het altijd af met een handdoek en een dag later smeerde ik er een beetje vet op.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:56

Ik rijd als het koud is en/of miezert met chaps van neopreen. Ze zijn niet waterdicht op de naad, dus je blijft niet helemaal droog, maar ze isoleren goed en ondanks dat je benen wat nat worden, worden ze niet koud.

In een stortbui ga ik sowieso niet vrijwillig naar buiten (tenzij ik een wedstrijd heb), dan wacht ik wel even tot het droog is. En word ik overvallen door de regen terwijl ik al aan het buitenrijden ben, dan heb ik pech, dan word ik gewoon nat. Haha!

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:00

gewoon met een regenbroek over je rijbroek zit bij mij lekker hoor!! Het gaat niet schuren op je been, omdat er al een strakke rijbroek omheen zit!! Lekker warm, een rijbroek onder een regenbroek Lachen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:07

lowara schreef:
ik draag dan gewoon een regenbroek, zit prima hoor. Liever dat ik eruit zie als een semi aardbei, dan dat ik natte bovenbenen krijg (bbbrrr, daar heb ik zo'n hekel aan!)
Nu heb ik de pech dat ik alleen een buitenbak heb, dus ik ben regelmatig als aarbei verkleed Clown

ik wilde net hetzelfde zeggen...... Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:17

Ik doe meestal de waxjas van me mama aan, die komt tot halverwege me bovenbenen. Cap op, waterdichte handschoenen aan en rijden maar.
Meestal rij ik toch niet zo lang, want ik vind het zelf niet lekker en je me pony loopt ook niet lekker.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 19:40

Zelf doe ik gewoon een regenjack aan, ik droog na afloop wel weer. Sinds kort heb ik voor Patos een regen-uitrijdeken, dan hoef ik haar niet met een natte vacht onder een deken te zetten na het rijden.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:08

ik ga in dikke regen niet naar buiten, dan blijft ze maar een dagje op stal staan ( ik krijg mijn paard overigens ook niet naar buiten als het hard regent; ze gaat stokstijf stil staan en ik niet meer vooruit te krijgen ghehe Knipoog ) en verder als het beetje regent gewoon rijden evt met regenbroekje maar meestal gewoon zonder! Haha!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:14

Met instappen wel een regendeken, als het echt door blijft regenen blijft die er bij San op liggen.. Maar in princiepe gaat ie af..
Zelf nat worden heb ik niet zon probleem mee. Als paardje verzorgt is dan lekker naar huis en onder een warme douche.. maar meestal ben ik wel weer redelijk droog tegen de tijd dat ik naar huis ga..
Ik heb een termobroek etc.. maar dat vind ik zelf niet prettig om mee te rijden..
Als het echt met bakken uit de lucht komt stap ik trouwens niet op en wacht ik even tot het ergste over is.. Maar meestal zijn het wat buien.. Krijg ik een plensbui tijdens het rijden dan gaan we gewoon door. Cool

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:22

vroegah! Knipoog toen k nog de luxe had van een binnenbak, maargoed ik rijd nu dus wat voorn weer het ook is buiten, mijn winterjas en mijn wrangler niks geen waxjas gewoon mijn doorsnee kleren en laarzen ook geen regenjas.

PallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:36

Iedereen zit hier te zeuren dat hun paard geen deken op krijgt als het regent, want het paard is toch niet van suiker.

Maar ondertussen hebben jullie zelf wel allemaal een regenjas en/of een regenbroek aan. Zijn jullie dan allemaal wel van suiker??

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:44

Ik trek gewoon een regenbroek en regenjas aan en ga een lekker buitenritje maken. Onder de bomen blijf je tenminste nog een klein beetje "droog". 1 nadeel is wel dat een regenbroek erg glijd, vooral als je pony van iets schrikt en zicht ineens omdraait Schijnheilig
Een regendeken oid krijgt hij tijdens het rijden niet om, daar krijgt ie het veelste warm van en vind ik zelf onhandig tijdens het buitenrijden.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:54

Haha, Pally ik ben helaas wel van suiker!!! Haha! Mijn pony heeft een heel dichte, korte wintervacht en een goede (huid)vetlaag. Zij blijft dus wel warm en droog onder de haren, ze is ook gewend buiten te staan in weer en wind.
Ik draag tijdens vreselijke buien mijn lange suede chaps, deze kan je met lichte regen een uur aan voordat hij gaat doorlekken. Bij Mr. Ed, onze paardenwinkel, verkopen ze ook waxchaps waar iknog eens voor wil sparen. Die zijn helemaal waterdicht en warm!!! Maar er zijn ook lange paardrij-regenjassen met een bandje voor om je been zodat hij goed blijft zitten, dit rijdt denk ik fijner dan nmet een regenbroek.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:59

Ik doe altijd een paar maten te grote regenbroek aan als het giet en ik wel echt moet rijden....
Zorg er wel voor dat je een elastiekje eraan hebt zitten die onder je laars/schoen door gaat anders stroopt ie constant op Bloos

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:15

regenbroek gaat makelijk hoor maar je kan ook gewoon rijden en een droge broek mee nemen als je het niet lekker vind kan je als je klaar bent droge kleren aan doen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:33

Ik doe een lange wasjas aan en cappie op en ik kan rustig uren rijden, want ik blijf droog, groot voordeel van mijn waxjas vind ik dat hij het hele zitvlak van mn zadel ook droog houd, want bij een gewone jas wordt mijn eigen zitvlak Knipoog alsnog nat.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:35

Ik doe gewoon lekker m'n regenjas aan cap op regendeken op handschoentjes aan en rijden maar. Om te voorkomen dat m'n benen bevriezen ga ik wel een eindje draven ofzo.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:42

Pally schreef:
Iedereen zit hier te zeuren dat hun paard geen deken op krijgt als het regent, want het paard is toch niet van suiker.

Maar ondertussen hebben jullie zelf wel allemaal een regenjas en/of een regenbroek aan. Zijn jullie dan allemaal wel van suiker??

Heb je je weleens verdiepd in hoe een paardenvacht werkt??