Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PingWing schreef:Daarnaast heb ik ook gemerkt dat merries in t begin even vervelend zijn, maar als ze eenmaal voor je willen werken is er niets fijners.

)
)
Mijn merrie was nooit vervelend van hengstigheid, liep als een trein, redelijk constant van karakter, was een knuffel en ging voor me door het vuur. Van de andere kant was ze buiten op straat weer niet te rijden, daar was ze ronduit gevaarlijk.esmir schreef:ik vind merries het vervelends, ze zijn tuttig, zeurderig, en vaak gemener dan hengsten of ruinen (dat is teminste ijn ervaring).
Schatjes schreef:
Jammer dat je er zo over denkt. Kennelijk net die vervelende merrie gereden, maar ruinen en hengsten kunnen ook zo zijn als wat jij omschrijft. Die zitter er altijd tussen.
esmir schreef:Schatjes schreef:
Jammer dat je er zo over denkt. Kennelijk net die vervelende merrie gereden, maar ruinen en hengsten kunnen ook zo zijn als wat jij omschrijft. Die zitter er altijd tussen.
ja precies, maar zoals ik als schreef mijn ervaring. k heb een hengst gereden, dat was echt een schatje, en rij ook nog een ruin, ook een schatje, en dat 2 merries, de grootste tuttebellen eruit.. maar je hebt gelijk, het verschilt per paard
haha, die is gelukkig wel lief. Alles wat ze fout doet doet ze zo lief en geniepig, dat ik nooit kwaad op haar kan worden. Bv als ze even los staat loopt ze stiekem en voorzichtig weg en rent ze niet haha, en als ik dan naast haar sta en haar tegenhoud stopt ze ook.
Maar ruinen kunnen ook lief zijn. rij ik op manege liever op, die hebben merries die ik moeilijker vind rijden. Meer last van hengstigheid, denk ik. Schatjes schreef:
Okey gelukkig, Dacht al dat je mijn merrie niet leuk zou vinden andershaha, die is gelukkig wel lief. Alles wat ze fout doet doet ze zo lief en geniepig, dat ik nooit kwaad op haar kan worden. Bv als ze even los staat loopt ze stiekem en voorzichtig weg en rent ze niet haha, en als ik dan naast haar sta en haar tegenhoud stopt ze ook.
Maar ruinen kunnen ook lief zijn. rij ik op manege liever op, die hebben merries die ik moeilijker vind rijden. Meer last van hengstigheid, denk ik.
Laatst nog, moest ze stilstaan want ik zou even wat oprapen, zie ik vanuit mn ooghoek wat bewegen, ik kijk haar aan, gauw weer terug op haar plekje en onschuldig kijken
. Merrie's zijn ook leuk, maar op een of andere manier botst het meestal met mij.
. Echt een super beest. Maar ik heb ook merrie's gehad waar mee het helemaal niet klikte.
Skitter schreef:Ik heb een hengst, die al 9 jaar is en toch laat ik hem castreren.
Ik denk niet er zo'n groot verschil in karakter komt.
Hij is
wel te rijden tussen de merrie, gaat nu zelfs beter, eerst ging hij er meteen mee praten...![]()
Leergierig is hij idd ook, alleen verveelt hij snel.
Minder schrikachtig? Was die dat maar. hoort letterlijk alles, en vind al gauw iets eng.
Groot nadeel met hengsten Niet te rijden buiten!!
Hinnit naar alles met benen, schrikt van alles van beweegt.
Word ik soms ZO moe van.
![]()
Dus ook dat is weer per paard verschillend, ik ken meer ruinen en merries die niet buiten te rijden zijn dan hengsten, en dat is dan weer mijn ervaring, zo is dat bij iedereen anders