materiaal zweetdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordiezzz

materiaal zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:27

Ik heb een vraag, uhmm meerdere

Wat voor zweetdeken hebben jullie:
* van wat voor materiaal;
* van welk merk;
* hoe neemt deze zweet op -->wordt het zweet van je paard naar boven getransporteerd en gaat het vocht op de deken liggen of niet???

Waar gaan jullie voor: voor fleece / wol / iets anders..

En wat is jullie mening over de HH teddyfleece??? denken jullie dat deze het vocht naar boven transporteerd en dat het daar op de deken gaat liggen zodat je paard dus mooi droog wordt en de deken nat

Ik hoop dat iedereen mij tips etc. kan geven en jullie mening en ervaringen!!!

Heel erg bedankt alvast en kom maar op met de info!!

(HH Teddyfleece:Zeer geschikt voor gebruik als zweetdeken, transportdeken, uitstapdeken en onderdeken. Zware kwaliteit fleece, extra dik. Uitgevoerd met halve hals, makkelijk terug te slaan en voorzien van klittenband. Dubbele borstsluiting, elastische afneembare singels en elastische afneembare bilkoorden.
zie foto op www.harryshorse.nl)

carlijn83

Re: materiaal zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:28

Die hh, die ken ik niet.
Ik heb zelf altijd wolle zweetdekens. Bevallen mij het beste.
Vocht word snel opgenomen en komt er boven op te liggen, onder de deken zijn ze dus lekker droog.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:31

Ik gebruik ook een wollen zweetdeken, neemt het vocht goed op en het komt op het deken te liggen, onderkant blijft dus droog. En het is wat warmer en dikker dan een fleecedeken wat ik ook fijn vind.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:32

Nog vergeten:

Van die HH teddy heb ik wel eens gehoord, heb er geen ervaring mee ik weet dus ook niet of hij ook écht geschikt is als zweetdeken.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:34

Ik vind fleece erg fijn.
Vooral als je twee lagen hebt.
Het zweet gaat bovenop liggen, en de onderste laag is droog, net als je paard, na een tijdje.
Ik heb twee dekens, eentje zonder hals van Lamicell (heel fijn!) en eentje met hals van een merk dat ik nu even niet weet of wellicht merkloos.

fjordiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:37

@ kiara.. wat is jouw mening over die HH teddy fleece

Ulyssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:41

Ik heb een wat dikkere wollen zweetdeken met hals voor in de winter als het wat kouder is, deze werkt perfect, wol neemt prima zweet op.
Verder heb ik een fleecedeken voor als het warmer is, deze werkt ook uitstekend al vind ik persoonlijk wol toch iets fijner.
Maar een meisje bij mij op de stalling heeft een zweetdeken van een soort fleece gecombineerd met wol, ook ideale stof.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:46

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:54

Ik heb er 3 Haha! 1 wollen 1 dun fleece van harryshorse.. en nog een dikke deken tussen wol en fleece in.. Ik ben met alledrie eigenlijk wel tevrede en het vocht komt bij alle 3 op de deken te liggen Pling

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:06

Hilary schreef:
Ik heb geen zweetdeken. Op www.paardnatuurlijk.nl kun je lezen waarom.

Wat zij daar schrijven geld voor paarden met wintervacht, maar paarden die altijd een deken dragen hebben er wel een nodig.

fjordiezzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 11:02

maar als ik een superkleddernatte fjord met wintervacht op de trailer zet (ook al is hij supergoed uitgestapt als je hem wilt droogstappen ben je paar uur bezig) dan lijkt het mij dat hij daar behoorlijk verkouden / ziek van kan worden. Dan maar ietsje armer en lekker een dekentje om en niet ziek worden. En daarentegen hij draagt alleen maar zweetdek als hij gewerkt heeft en verder ook niet!!!

Maar die HH teddyfleece lijkt me niet een extreem dun dekentje toch??? En het vocht komt er boven op te liggen maak ik op uit ervaringen met andere fleece dekens?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:53

ik heb een fleece zweetdeken van Premiere.
hij neemt het zweet op en dat gaat boven op de deken liggen.
De deken is alleen niet zo dik, maar zo'n deken heb ik nou net nodig Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:04

In de winter wol, in het late voorjaar en vroeger herfst een soort 'dolan', in de zomer coolers van jersey of badstof.
Fleece vind ik persoonlijk niet fijn, ik heb het idee dat de paarden dan eerder gaan nazweten.

Bij mijn dekens wordt het zweet naar boven getransporteerd waar het verdampt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:06

Een Bucas Shamrock Power. Waarom? Omdat je paard onder dit deken in een mum van tijd droog is én de deken blijft (in tegenstelling tot wol en fleece) zelf ook droog.

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:09

Een Bucas heb ik ook ja, ik heb zo'n dunne met hals.
Echt een super fijne deken! Die gebruik ik altijd als ik ze op de wei zet na het rijden.
Ik ben niet zo'n fan van Bucas, maar de zweetdekens van Bucas vind ik echt goed.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:13

Ik heb er eentje van Eskadron en twee van Rambo, ik heb géén idee wat voor stof het is (zoek wel even een foto als ik straks thuis ben) maar ik ben er super tevreden over. Halsdeken en uitrijdeken zijn van wol, daar ben ik ook over te spreken!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 12:35

Amo heeft een zweetdekentje van fleece, werkt goed Ja Ik weet niet meer welk merk het is Bloos maar het was een dure Scheve mond

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:01

IK heb eer een van wol en dat bevalt me prima, ik gebruik eigenlijk alleen in de winder een zweetdeken en dan is wol lekker warm.

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:23

ik vind fleece het fijnst, heb zelf een fleece waarvan ik het merk even vergeten ben Bloos
heb ook nog nooit van HH teddyfleece gehoort dus ookgeen ervaring mee

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:26

Ik heb er een van badstof, deze gebruik ik vaak in de zomer, fijn ding, merk weet ik niet, zal ik thuis eens moeten kijken.
En eentje van wol, deze gebruik ik als het wat kouder is, neemt heel goed vocht op, vocht blijft als het ware als een damp op de deken liggen, nadeel is wel weer dat de deken erg langzaam droogt.

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:00

heey,
Ik heb zelf een fleecezweetdeken van Pagony.

Afbeelding
zie hem hier... Tong uitsteken (geshowt door mijn twee prachtige modellen..)

Ik vind het wel een fijne zweetdeken maar heb niet echt ervaring met andere zweetdekens.

Succes met uitzoeken.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:12

Als ik jou was zou ik gewoon een zweetdeken nemen van een goede kwaliteit fleece. Fleece is veel makelijker in onderhoud, en neemt net zo goed zweet op als wol.
Als je paard/ pony geschoren is in de winter is het wel fijn om een wolle of dralon deken te hebben, die zijn lekker warm.
Daarom heb ik ze allebei Knipoog

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:28

Ik heb nu een fleecedeken (merk weet ik niet), en die wordt gewoon in zijn geheel nat. Ik heb zelf een wollen deken gemaakt (is alleen een beetje kort over de buik vandaar de fleecedeken), en die transporteert het vocht naar de buitenkant. de binnenkant van de deken blijft mooi droog.

De reden dat ik toch voor een fleecedeken heb gekozen (omdat ik weet dat wol veel beter voldoet) is het prijsverschil. Fleecedekens zijn over het algemeen toch een heel stuk goedkoper als wollen dekens...

margreet_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:37

Citaat:
Bucas Shamrock Power
Multifunctionele topper! Deze deken voldoet aan de hoogste eisen waaraan een zweet-, show-, transport- en lichte staldeken moet voldoen. De dubbel gelaagde Power-stof maakt dat de deken niet alleen supersterk is maar ook supersnel zweetvocht opneemt en afvoert. De deken is voorzien van het Bucas Stay-Dry Systeem; een sterk vochtregulerende voering met een permanente antibacteriële werking waardoor de groei van bacteriën, mijten en schimmels geremd wordt en de deken aanzienlijk langer meegaat. De deken is erg licht, heeft een heerlijk zachte binnenkant en is glad aan de buitenkant waardoor er geen stro of zaagsel aan blijft hangen. Een echt allround-deken waar u veel plezier van zult hebben!

Ik heb ook een bucas shamrock power en het is een superdeken!!!!
Ik heb ook zweetdekens van fleece maar de deken word kleddernat en mijn paard is nog steeds niet droog dat is met de bucas deken wel anders de buitenstof is wel iets vochtig, maar mijn paard is helemaal droog en deken is ook zo opgedroogd.
Ik gebruik hem ook als onderdeken, mocht mijn paard het warm hebben en evt gaan zweten word ze toch niet kleddernat onder haar deken!!!!!!!!!!!!
Het is een uitgave maar dan heb je ook echt iets goeds!!!!!!!!!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 17:37

Riëtte schreef:
Ik heb nu een fleecedeken (merk weet ik niet), en die wordt gewoon in zijn geheel nat. Ik heb zelf een wollen deken gemaakt (is alleen een beetje kort over de buik vandaar de fleecedeken), en die transporteert het vocht naar de buitenkant. de binnenkant van de deken blijft mooi droog.

De reden dat ik toch voor een fleecedeken heb gekozen (omdat ik weet dat wol veel beter voldoet) is het prijsverschil. Fleecedekens zijn over het algemeen toch een heel stuk goedkoper als wollen dekens...

Als je een goede kwaliteit fleece heeft werkt de deken hetzelfde als een wollen deken Ja