Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
1 wollen 1 dun fleece van harryshorse.. en nog een dikke deken tussen wol en fleece in.. Ik ben met alledrie eigenlijk wel tevrede en het vocht komt bij alle 3 op de deken te liggen
Hilary schreef:Ik heb geen zweetdeken. Op www.paardnatuurlijk.nl kun je lezen waarom.
Ik weet niet meer welk merk het is
maar het was een dure

(geshowt door mijn twee prachtige modellen..)

Citaat:Bucas Shamrock Power
Multifunctionele topper! Deze deken voldoet aan de hoogste eisen waaraan een zweet-, show-, transport- en lichte staldeken moet voldoen. De dubbel gelaagde Power-stof maakt dat de deken niet alleen supersterk is maar ook supersnel zweetvocht opneemt en afvoert. De deken is voorzien van het Bucas Stay-Dry Systeem; een sterk vochtregulerende voering met een permanente antibacteriële werking waardoor de groei van bacteriën, mijten en schimmels geremd wordt en de deken aanzienlijk langer meegaat. De deken is erg licht, heeft een heerlijk zachte binnenkant en is glad aan de buitenkant waardoor er geen stro of zaagsel aan blijft hangen. Een echt allround-deken waar u veel plezier van zult hebben!
Riëtte schreef:Ik heb nu een fleecedeken (merk weet ik niet), en die wordt gewoon in zijn geheel nat. Ik heb zelf een wollen deken gemaakt (is alleen een beetje kort over de buik vandaar de fleecedeken), en die transporteert het vocht naar de buitenkant. de binnenkant van de deken blijft mooi droog.
De reden dat ik toch voor een fleecedeken heb gekozen (omdat ik weet dat wol veel beter voldoet) is het prijsverschil. Fleecedekens zijn over het algemeen toch een heel stuk goedkoper als wollen dekens...