Maar nu ik hier al een tijdje op bokt zit, en alle verhalen lees over het rijden enzo.. begint het toch wel erg te kriebelen om zelf ook eens die stap te nemen en te gaan beginnen met rijden.
Alleen zou ik niet zo goed weten hoe je moet beginnen, en wat je allemaal nodig hebt enz...
Ik ben 19 en word dit jaar 20, maar wat ik hier lees, is iedereen al heel jong begonnen met rijden. Kun je het net zo goed op latere leeftijd leren? En wat zijn de dingen die je eigenlijk standaard nodig hebt om te beginnen? en weet iemand hier misschien ook wat de gemiddelde kosten zijn die je kwijt bent met lessen, en alle spullen die je nodig hebt? ( ben namelijk arme student haha
)Het klinkt misschien allemaal heel stom wat ik vraag, maar ik wil er gewoon graag meer van weten, en wil me veel meer gaan interesseren voor paarden en paardrijden!!
Alvast bedankt!!!!
.
Ook vond ik mijn laarzen niet lekker rijden en besloot toen maar jodhurs en chaps te kopen. Bevallen me prima!! Je kunt het dus zo duur maken als jezelf wilt. Ik heb gelukkig een fulltime baan, anders was ik niet zo uitbundig tekeer gegaan. Het is jammer dat ik niet zoveel rij, anders was ik al weer op zoek gegaan naar een extra rijbroek!