rubberen bit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlightje

rubberen bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 11:32

ik had een vraag, bij mij op stal staat er een veulen van nu ongeveer 8 maanden

het is een hengstje.

ze longeert hem af en toe, omdat hij zo fell en sterk is, hij bijt en springt steeds op je.

nu wilde ze hem met een rubber ribtje in zn mond aan het ghoofdstel laten wennen om er zo mee te lopen.

maar vanaf welke leefdtijd mag je zo'n bitje gebruiken?

Siempie

Re: rubberen bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:39

Moonlightje schreef:
ik had een vraag, bij mij op stal staat er een veulen van nu ongeveer 8 maanden

ze longeert hem af en toe, omdat hij zo fell en sterk is, hij bijt en springt steeds op je.

Ik denk dat dit genoeg antwoorden geeft. Is ze helemaal achterlijk ofzo? Zo'n beestje hoort met andere veulens op te groeien en zij corrigeren elkaar wel. Longeren is wel het laatste wat je moet doen met zo'n beestje.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:56

Siempie schreef:
Moonlightje schreef:

Zo'n beestje hoort met andere veulens op te groeien en zij corrigeren elkaar wel.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Waarom staat dat beestje op stal? Een hengstenwei is een veel betere plek! Worden hem ook meer manieren bijgeleerd en is hij ook niet zo wild en springt hij niet in het rond en op iedereen. Dier heeft heel veel, maar niet heel intensief beweging nodig om goed en gezond op te kunnen groeien!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:07

RT -> VMR

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:15

Een veulen van 8 maanden al longeren, en ze wilt dr al een bit in stoppen Scheve mond

Sorry hoor, maar zet dat veulen lekker in een wei en laat m eerst eens even opgroeien !!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:52

Vraag even rond in de omgeving...en denk na...gooi dat beest in de wei en laat dat vrouwtje maar eens op bokt een topic hierover openen...dan zal iedereen haar even vertellen wat erover wordt gedahct...ook sneu om jou topic te verzieken... Knipoog

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:30

Zoals de rest al zegt, ze is er veelste vroeg bij. Laat dat veulen lekker ravotten met vriendjes. Dat doet in mijn ogen meer goed Ja

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 16:35

Siempie schreef:
Moonlightje schreef:

Zo'n beestje hoort met andere veulens op te groeien en zij corrigeren elkaar wel.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Waarom staat dat beestje op stal? Een hengstenwei is een veel betere plek! Worden hem ook meer manieren bijgeleerd en is hij ook niet zo wild en springt hij niet in het rond en op iedereen. Dier heeft heel veel, maar niet heel intensief beweging nodig om goed en gezond op te kunnen groeien!
[/quote]

hengsten stal is hier niet in de buurt en onze wei is helemaal kapot gelopen
[/quote]

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 16:35

Hermesdeux schreef:
Vraag even rond in de omgeving...en denk na...gooi dat beest in de wei en laat dat vrouwtje maar eens op bokt een topic hierover openen...dan zal iedereen haar even vertellen wat erover wordt gedahct...ook sneu om jou topic te verzieken... Knipoog

ja das waar, ze heeft zelf geen internet, dus wordt moeilijk.

naar mij luisterd ze niet dusja..

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 16:36

ik zal het doorgeven! bedankt in ieder gevcal voor het reageren Haha!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:36

Waar longeert ze hem dan? Is er niet een mogelijkheid dat hij met een paar andere veulens een paar uur in een bak kan lopen ofzo? Lijkt me rettiger dan op stal Lachen

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 16:41

capopjekop schreef:
Waar longeert ze hem dan? Is er niet een mogelijkheid dat hij met een paar andere veulens een paar uur in een bak kan lopen ofzo? Lijkt me rettiger dan op stal Lachen

we hebben geen bak, ze longeert hem op het veld naast ons.
en er zijn geen andere veulens in de buurt Scheve mond

jaja lastig he, ik probeer hem een hoop aandacht te geven, je moet toch wat.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:03

Ik ken het probleem, hoor. Ik heb mijn pony vanaf dat ze een veulen was. Ze heeft toen een tijd alleen bij een paar schapen gestaan. Wel in een wei, dus ze kon haar energie uit. Ik ging vaak bij haar zitten om te kletsen, af en toe eens poetsen en een kleine wandeling. Gelukkig heb ik een tijdje later er een shet bijgekregen en dat vond ze duidelijk leuk Haha! Wel is ze daardoor soms wat dominant tegen andere pony's omdat ze die tijd alleen heeft gestaan. Dat is gelukkig wel weer bij getrokken.

Andere veulens zijn natuurlijk het leukst, maar een wat ouder paard kan ook best hoor Ja Daar is denk ik makkelijker aan te komen. Mss dat de eigenaar het veulen een tijdje bij andere mensen met paarden kan onderbrengen?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:05

Kan hij niet naar de opfok? Als hij 8 maanden is moet hij echt opgroeien met leeftijdsgenoten. Een veulen heeft ook niet elke dag aandacht nodig.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:15

capopjekop schreef:
Ik ken het probleem, hoor. Ik heb mijn pony vanaf dat ze een veulen was. Ze heeft toen een tijd alleen bij een paar schapen gestaan. Wel in een wei, dus ze kon haar energie uit. Ik ging vaak bij haar zitten om te kletsen, af en toe eens poetsen en een kleine wandeling. Gelukkig heb ik een tijdje later er een shet bijgekregen en dat vond ze duidelijk leuk Haha! Wel is ze daardoor soms wat dominant tegen andere pony's omdat ze die tijd alleen heeft gestaan. Dat is gelukkig wel weer bij getrokken.

Andere veulens zijn natuurlijk het leukst, maar een wat ouder paard kan ook best hoor Ja Daar is denk ik makkelijker aan te komen. Mss dat de eigenaar het veulen een tijdje bij andere mensen met paarden kan onderbrengen?

ik weet niet, ik zal het eens zeggen tegen haar

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:16

Jus_dOrange schreef:
Kan hij niet naar de opfok? Als hij 8 maanden is moet hij echt opgroeien met leeftijdsgenoten. Een veulen heeft ook niet elke dag aandacht nodig.

zit hier niet in de buurt en ik weet verder nergens waar ik daarover informatie kan vinden

ik geef niet elke dag aandacht, ben er niet elke dag en de mijne vraagt ook aandacht

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:22

Dus als ik het goed begrijp staat een veulen van 8 maanden de hele dag alleen op stal? Dat is vragen om problemen. Zowel lichamelijk als dominantie/ sociale problemen (die er nu dus al zijn).

Als er geen weide in de buurt is dan zal ze op zoek moeten naar iets verder weg. Als ze een paard had gewild dat ze iedere dag kon knuffele en mee kon lopen dan had ze een volwassen paard moeten kopen. Dit is een veulen en voo rzijn gezondheid (en uiteindelijk ook die van haar, kleine hengstjes worden groot) moet hij gewoon op een weide staan met soortgenootjes.

Het is geen My little pony, maar een echt veulen die bepaalde behoeftes heeft. Als je daar niet aan kunt voldoen moet je geen veulen houden, om de hele simpele reden dat dat slecht is voor zijn gezondheid.

Het zal ongetwijfeld gebrek aan kennis zijn dat je vriendin dit doet. Misschien dat iemand met verstand van paarden (of bv de dierenarts) dit aan haar uit kan leggen? Want ze heeft ongetwijfeld het beste met haar veulen voor, maar zo heeft haar veulen het gewoon heel erg slecht.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:26

laurae schreef:
Dus als ik het goed begrijp staat een veulen van 8 maanden de hele dag alleen op stal? Dat is vragen om problemen. Zowel lichamelijk als dominantie/ sociale problemen (die er nu dus al zijn).

Als er geen weide in de buurt is dan zal ze op zoek moeten naar iets verder weg. Als ze een paard had gewild dat ze iedere dag kon knuffele en mee kon lopen dan had ze een volwassen paard moeten kopen. Dit is een veulen en voo rzijn gezondheid (en uiteindelijk ook die van haar, kleine hengstjes worden groot) moet hij gewoon op een weide staan met soortgenootjes.

Het is geen My little pony, maar een echt veulen die bepaalde behoeftes heeft. Als je daar niet aan kunt voldoen moet je geen veulen houden, om de hele simpele reden dat dat slecht is voor zijn gezondheid.

Het zal ongetwijfeld gebrek aan kennis zijn dat je vriendin dit doet. Misschien dat iemand met verstand van paarden (of bv de dierenarts) dit aan haar uit kan leggen? Want ze heeft ongetwijfeld het beste met haar veulen voor, maar zo heeft haar veulen het gewoon heel erg slecht.

ja staan nog 4 paarden ernaast, dus echt alleen niet, maar wel in een vierkant hok Ja
er is hier niks in de buurt voor een wei, hebbe we al naar gekeken.

ze wil ook geen knuffel paard, ze heeft al 2 volwassen.

ja weet dat het niet goed is voor het veulen, dat beseft ze ook.

maar hij kan niet op de wei, omdat die helemaal kapot gelopen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:31

Dan maar een kapotte wei
beter dan een kapot paard...

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:35

runningkawa schreef:
Dan maar een kapotte wei
beter dan een kapot paard...

als zij dat niet wilt, kan ik er ook weinig aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:36

misschien kun je dit haar eens laten lezen

Verder is er altijd plek voor en goede plaats voor een veulen, maar dan moet ze idd wel verder kijken als een paar km om haar heen.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:38

runningkawa schreef:
misschien kun je dit haar eens laten lezen

Verder is er altijd plek voor en goede plaats voor een veulen, maar dan moet ze idd wel verder kijken als een paar km om haar heen.

ja dat zal ik weleens laten doen, als ze een keer tijd heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 17:38

uitprinten? Pling

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 17:40

runningkawa schreef:
uitprinten? Pling

bedankt voor de tip!!! OK dan!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 20:06

ik dacht dat er op schore een opfok zat.
dat is wel te doen toch?