buiten in wei of paddock met dit weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shana

buiten in wei of paddock met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 11:54

hallo

ik zit al 2 u te wachten op een straaltje zon om mijn paarden buiten te zetten !

normaal zet ik mijn paarden alle dagen buiten , in weer en wind maar dit weer is toch echt wel extreem slecht !

ik ga ze zo dadelijk toch maar even buiten zetten , zodat ze even uit hun stal zijn maar na een paar uurtjes zet ik ze toch maar terug in hun stalletje !

wat doen jullie met dit weer ?

mijn paarden staan zonder dekens , dus wanneer ze doornat zijn van de regen hebben ze er toch ook niks aan om buiten te staan !

nou ik ga ze nu even buiten zetten en hun stallen proper maken en dan kunnen ze daarna lekker opdrogen in hun warme stalletje !

miekelover

Re: buiten in wei of paddock met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:55

ik vind dit weer levensgevaarlijk als je met je paardje naar buiten ga. ik zou ze lekker een dagje op stal laten staan. kan je ze niet losgooien in een binnenbak

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:58

zonder deken de wei in Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 11:59

Mijn pony staat gewoon buiten. Vandaag is hij wel naar een andere wei gegaan, omdat hij dan een schuilstal heeft.
Het eerste wat hij deed was de schuilstal induiken... om te zien of er iets te eten was.
Aangezien er (nog) niks eetbaars binnen lag vond meneer het niet de moeite waard om binnen te blijven, hij liep zo weer de hagelbui in Clown

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:00

Mijn verzorgpaardjes staan gewoon lekker buiten ook zonder dekens. Wel in de paddock. Die staan zelfs liever buiten dan zo'n hele dag in hun stal. Hangt denk ik ook wel een beetje van het ras af (fjord en haflinger)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:03

Ik gooi ze wel even los met zulk weer, aangezien er van werken niets komt. De bak is een modderpoel en het bos levenslink met die wind.

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:07

Ik heb ze gewoon inn de buitenbak staan, en als het echt extreem hard regent gaan ze naar stal. Hebben ze toch even hun benen kunnen strekken

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:12

Mijn verzorgpaarden staan altijd buiten met een schuilstal in de wei je moet maar denken in het wild staan ze ook dag en nacht buiten. en daarbij doen ze ook nog een stukje weerstand opbouwen. het zijn trouwens kwpners. Maar ja als ik jou was zou ik ze gewoon een paar uurtjes buiten laten dat ze toch even hun benen kunnen strekken!!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:20

Mijn paarden staan gewoon buiten 7 uur in de wei, zonder deken....kunnen ze echt wel tegen hoor!!!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:38

ik zou ze gewoon naar buiten doen!
mijn verzorgpaarden staan ook 24/7 buiten.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:42

bij zeer slecht weer blijven ze binnen, maar dan kiepen we zelf iig even een uurtje naar buiten. Kunnen ze heel goed tegen en ze gaan met groot enthousiasme naar buiten.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:44

Ja hoor, gewoon de hele dag de wei in zonder deken Ja
Ze hebben wel een mogelijkheid tot schuilen natuurlijk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:44

Bij mij staan ze gewoon zonder deken (maar mèt super deluxe wintervacht Schijnheilig) in de paddock. Ach, ondanks de harde wind vermaken ze zich wel met het racen door de blubber.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:45

Onze ponies staan 24 pd huiten met schuilstallen en mn paard staat alleen overdag buiten ik voer hem ook op stal, normaal in de wei dus hij staat iets langer binnen met dit soort weer en heeft toch wat te doen zodra hij zn voer opheeft kick ik hem eruit.... hup lopen jij naar buiten!!
Hij kan samen met de ponies gebruik maken van verschillende schuilstallen dat scheelt ook een hoop, als hij totaal geen beschutting zou hebben had ik wel iets langer nagedacht om hem op pad te sturen.
Ook met dit wer hebben e de grote lol in die vieze natte meuk, want ze lopen de hele boel aan gort, maar ja dat gras groeit wel weer van het voorjaar ik heb liever dat ze het hele jaar buiten kunnen lopen dan dat er wat grassprieten meer groeien.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:53

Hier staan ze ook gewoon buiten Lachen

Ik laat wel het poortje open staan zodat ze onder het afdak kunnen gaan staan Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:55

de mijne staat geheel in zijn uppie met een badkuip met hooi en peen buiten in de paddock, zonder deken, al zijn vriendjes staan (met dekens) op stal, die schijnen te smelten als ze nu buiten komen....

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:04

smurf schreef:
de mijne staat geheel in zijn uppie met een badkuip met hooi en peen buiten in de paddock, zonder deken, al zijn vriendjes staan (met dekens) op stal, die schijnen te smelten als ze nu buiten komen....

weet je wel hoe zielig dat is Knipoog

hier worden ze niet door de boer naar buiten gezet aangezien die denkt dat ze smelten van dit weer ....
Maar meestal is er altijd wel iemand anders aanwezig die ze even naar buiten gooit .... komt de boer erachter dat ze buiten staan aan het einde van de dag dan zet hij ze wle weer binnen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:06

Citaat:
hier worden ze niet door de boer naar buiten gezet aangezien die denkt dat ze smelten van dit weer ....
Maar meestal is er altijd wel iemand anders aanwezig die ze even naar buiten gooit .... komt de boer erachter dat ze buiten staan aan het einde van de dag dan zet hij ze wle weer binnen

zo gaat het hier ook ongeveer, alleen zet ik hem zelf buiten en moet ik hem ook zelf binnen halen, want als de boer de zaak binnen laat staan, doet ie er ook niets aan......

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:26

Die van mij gaat gewoon naar buiten in dit weer hoor. Toch echt minstens een tijdje in de paddock.
Hij is trouwens geschoren, en de paddock is 1 groot zwembad.... Maar ook als het stortregent gaat hij naar buiten, ik doe hem er echt geen plezier mee om hem binnen te laten staan.
Gewoon goed inpakken, waterdichte deken op en hup naar buiten. Hij vermaakt zich prima met keihard door diepe plassen te scheuren, in de modder te rollen, etc. De wind boeit hem ook niet, hij is nog nooit omvergewaaid Clown Als ik hem binnenhaal zit hij van top tot teen onder de bagger Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:37

Die van mij staan vandaag buiten, maar gisteren niet. Hier is het vandaag best aardig en regent maar heel af en toe.

Het is niet dat ik de paarden binnen hou omdat ik denk dat ze smelten in slecht weer, het is meer omdat ze, als het giet van de regen, de hele dag met hun kont in de wind, kop laag bij de grond maar staan te staan in de bak (heb geen winterwei). Of ze nou dus buiten staan te staan in weer en wind, of dat ze nou binnen staan te staan met een lekker plakkie hooi erbij, ik heb ze dan liever binnen. Zodra het maar even kan staan ze bij mij buiten hoor, ik vind dat heel belangrijk, maar ik zie voor hun het nut er niet van in om de hele dag met de kont in de wind te staan, in de stal kunnen ze zich tenminste nog omdraaien.

Als ik winter weiland had en ze konden met hun kont in de wind wel gewoon grazen zouden ze ook buiten staan, maar dat heb ik niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:41

die van mij staan ook buiten. Ze hebben een schuildak. Gisteren namiddag deed het hier ook heel lelijk. Ben ik even achter gaan kijken. Prima stond gewoon midden in de storm uit te waaien, Evita stond wel onder het dak. En haar kreeg ik met geen mogelijkheid onder het dak uit, telkens als ik even langsmoest en ik duwde haar de buiten in, keerde ze zich onmiddelijk terug om en ging terug op het droge staan. maar andere dagen staat ze dan weer wel lekker uit te regenen, ze kan dus zelf kiezen wat ze doet Haha!

shana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 13:44

ik heb mijn paarden toch buiten gezet en binnen een paar uurtjes zet ik ze terug in hun stalletje !

ik heb er goed wat hooi bijgegooid , zo blijven ze wat bezig !

het is hier trouwens een kwartiertje geleden gestopt met regenen en nu schijnt zelfs de zon , dus nu staan de paardjes lekker te genieten van het zonnetje !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:47

Lucky staat ook gewoon buiten hoor Knipoog Het is geen watje he..

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:48

Ik gooi ze met dit weer juist los omdat ik niet kan rijden doordat de bak zo slecht is. Worden ze hard van Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 13:49

lekker naar buiten, het zijn geen watjes.

ik heb ze vanmorgen buiten gezet en zet ze straks wel een keer binnen.

Als ze willen kunnen ze zo hun stal in, maar ze doen het nooit, dus zal wel goed zijn zo Lachen