Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Winddancer schreef:Volgens mij is er maar 1 oplossing: afstraffen!
Jonge hengsten doen dit wel vaker. Bijten niet echt, maar happen echt overal in.
Ik gaf ze gewoon iedere (maar dan ook echt iedere) keer een klap op de zijkant van de neus. Nadeel ervan was wel dat sommige nogal schrikachtig reageerden wanneer ik ze bv. gewoon een aai over het hoofd wilde geven.
Maar wanneer je ze maar vaak genoeg aan het hoofd aanraakt wanneer ze niet happen, weten ze snel genoeg het verschil. Happen is pats, niks doen is een aai (beetje raar gezegd, maar ja).
Vooral consequent zijn!
amigootje schreef:Mijn jonge (3 jaar) welsh hengst, heeft sins een tijdje was nieuws..happen..
hij bijt niet echt, maar hapt meer...overal in..zwepen..longeerlijn..dekens..
noem maar op..
Maar ook in mij..in mijn kleding...haren ect.
Hij is nu nog aan het wisselen...en hij is hengst.
zal het een combinatie zijn van die twee facotoren ?
slaan ben ik niet zo'n voortander van..en het werkt ook niet..
heb negeren werkt ook niet...hij doet mijn geen pijn, dus het negere gaat wel makkelijk..
maar toch blijft het vervelend,.en ik wil niet dat hij me telkens maar 'vast' houd...
Iemand een oplossing voor ?
ik moet wel zeggen dat hij veel minder in mijn hapt, dan in anderen..als iemand anders iets met hem doet, is hij telkens aan het happen,
en bij mij toch niet zo heel vaak..
) om toch nog even een schop te verkopen dus daar zou ik niet over in zitten.

ten tweede vind ik het nogal gevaarlijk, het is immers nogal hoog, en als je paard dan kwaad wordt heb je niet echt de tijd om weg te komen... nee, ik zou het niet durven
en ten 3e, als je het vaak doet loop je nog kans dat je niet meer aan zn oren mag komen, en hoe wil je dat dan oplossen om bvb het hoofdstel aan te doen?

runningkawa schreef:Oh![]()
Mijn hengstje is net zielig geweest![]()
Hij hapte voor de eerste keer, niet hard, maar het was een hap
En hij heeft een tik en grote mond van mij gehad en hij schrok zich het lazerus.![]()
En toch kon ik hem daarna gewoon aaien.