Ruiterpaden Den Haag handtekeningen actie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ktje

Ruiterpaden Den Haag handtekeningen actie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:28

http://home.12move.nl/etcetera/index.htm
De ruiterpaden in Den Haag zijn een groot probleem en daarom een handtekingen actie....Bekijk de site als je uit Den Haag komt...
Op diverse manege's worden handtekeningen lijsten opgehangen

Ik wist niet in wel forum ik dit moest stoppen...

Auky

Re: Ruiterpaden Den Haag handtekeningen actie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:47

Helemaal mee eens !!
Vooral de reactie van die boswachter op die belachelijk hoge boom: Een beetje ruiter moet toch kunnen springen?
Verschrikkelijk gewoon !

Als die lijst ook bij ons op stal komt (manege de Eendenkooi en/of stal de Paardenhoeve) zal ik zeker mijn handtekening zetten ! OK dan!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:51

Heb je al contact gezocht met de SSR??
Je weet wel , die van het Ruiterbewijs!

Die zijn er om te bemiddelen als het om ruiterpaden gaat, bijv het onderhoud of nieuw aan te leggen routes!

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:59

Dit initiatief komt niet van mij, maar van iemand bij ons op stal...
Ze zijn met de problemen al bij verschillende instanties geweest, maar niemand wil of kan iets doen, dus nu maar de gemeente tot actie manen dmv een handtekeningen actie

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:01

Dan zou ik de stalgenoot vertellen eens contact met de SSR op te zoeken.

Heb je eindelijk "waar voor je geld" van je Ruiterbewijs!

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:04

Ben blij dat er nu eindelijk eens actie ondernomen wordt, ga zeker mijn handtekening zetten!

(hopen dat door de bouw van Vroondaal het stuk ruiterpad daar omheen aangepakt wordt)

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:30

Antheman schreef:

het is trouwens SRR (stichting recreatie ruiter)
en ze zijn al zo lang bezig, dat ik aanneem dat ze ook al bij de SRR geweest zijn. Ze hebben iig wel al contact gehad met de knhs

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:29

Het is idd diep triest Frusty
En ik zal dan ook zeker m'n handtekening plaatsen als er bij ons op stal zo'n lijst komt te hangen.
Wordt die trouwens alleen op maneges gehangen of ook op pensionstallen?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:02

Ik heb het nu niet meer nodig nu ik in Meyendel sta en daar de paden geweldig zijn, maar ik zal iig mijn handtekening zetten mocht ik eens willen uitwijken naar een ander plekje om te rijden Haha!

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 21:38

Ik zal morgen eens navragen op welke stallen de handtekeningen lijsten komen te hangen, dan laat ik het hier wel even weten

loveyaliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:35

de ruiterpaden zijn echt te slecht in den haag!! laatste bij de watertoren lagen er onwijs grote stenen midden op het pad, erg gevaarlijk als je in galop aankomt en het niet ziet. ook de paden in de bossen mag wel eens wat aan gedaan worden want daar is soms ook niet normaal te rijden.
waar ze ook wel eens naar mogen kijken is naar de hekken bij de duinen die ontzettend klem zitten soms. (erg onhandig met een paard dat geen geduld heeft Haha! )
helaas rij ik niet meer op een manege dus kan ik ook geen handtekening zetten. maar ik hoop dat er snel iets veranderd.

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 20:54

Binnenkort komen er bij Hippisch centrum westland (condor city) en manege Berestein zo ie zo handtekeningen lijsten te hangen.....

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 20:24

Bij de boven genoemde maneges kan nu getekend worden..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:03

Ik rij pas sinds kort in Den Haag (madepolder enzo) en ik was juist aangenaam verrast door de ruiterpaden. D'r zijn inderdaad soms wat slechte plekken te vinden op een paar ruiterpaden. (ik kwam inderdaad een keer bakstenen tegen, maar die lagen net bij een kruising met een wandelpad, dus ik was toch aan het stappen... maar 't kan vrij link zijn)

Maar vergeleken met de ruiterpaden bij maassluis / vlaardingen waar mijn paard stond (als er al ruiterpaden waren!!), viel het me alles mee. Daar zijn de ruiterpaden namelijk zo zwaar dat je de benen van je paard kapot rijdt... de naastgelegen berm (lees: blubberzooi) wordt danook door menig ruiter gebruikt.

Vergeleken met veel anderen in Zuid-Holland zijn jullie bij Den Haag best wel goed bedeeld met de ruiterpaden Clown (die plekken die ik ken dan)

Maar goed, het kan natuurlijk altijd beter, graag zelfs Haha! Dus ik zal zeker tekenen als ik op stal zo'n lijst tegen kom!!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:59

Het ruiterpad aan de Madeweg is pas helemaal vernieuwd. Van de zomer gaan ze beginnen met de rest van madestein.

Dus je kan wel handtekeningen inzamelen maar ze zijn er mee bezig dus veel zullen ze er niet mee doen

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 18:43

De ruiterpaden rond onze manege zijn al jaren bagger en dat is in uithof park..... Verder ben ik niet de initiatief nemer van deze actie, maar ik geef het alleen wat bekendheid.
Uit horen zeggen heb ik dat ze niet zo bar veel van plan zijn te doen aan de problemen......
De handtekeningen lijsten liggen nu op vele verschillende maneges in Den Haag, dus als je het met de argumenten op de bovengenoemde site eens bent kan je je handtekening zetten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:49

Ktje schreef:
Antheman schreef:

het is trouwens SRR (stichting recreatie ruiter)
en ze zijn al zo lang bezig, dat ik aanneem dat ze ook al bij de SRR geweest zijn. Ze hebben iig wel al contact gehad met de knhs

Sterker nog: de SRR heet tegenwoordig KNHS Recreatiesportvereniging. Knipoog

Overigens werkten SRR en KNHS al sinds 1998 nauw samen, dit even terzijde. Knipoog

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 17:25

Ik sprak trouwens gister nog iemand anders die ook veel actie heeft geprobeert te ondernemen voor de ruiterpaden, maar die kon bij de KNHS en SRR niet terecht.....
Dus we hopen dat met deze handtekeningen actie voor eens en altijd de ruiterpaden goed onderhouden worden en dat ze dat ook blijven doen.
Er wordt wel af en toe een stukje aangepakt, maar als het niet goed bijgehouden wordt, dan wordt het van kwaad tot erger.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 17:31

Javayo schreef:
Ik rij pas sinds kort in Den Haag (madepolder enzo) en ik was juist aangenaam verrast door de ruiterpaden. D'r zijn inderdaad soms wat slechte plekken te vinden op een paar ruiterpaden. (ik kwam inderdaad een keer bakstenen tegen, maar die lagen net bij een kruising met een wandelpad, dus ik was toch aan het stappen... maar 't kan vrij link zijn)

Maar vergeleken met de ruiterpaden bij maassluis / vlaardingen waar mijn paard stond (als er al ruiterpaden waren!!), viel het me alles mee. Daar zijn de ruiterpaden namelijk zo zwaar dat je de benen van je paard kapot rijdt... de naastgelegen berm (lees: blubberzooi) wordt danook door menig ruiter gebruikt.

Vergeleken met veel anderen in Zuid-Holland zijn jullie bij Den Haag best wel goed bedeeld met de ruiterpaden Clown (die plekken die ik ken dan)

Maar goed, het kan natuurlijk altijd beter, graag zelfs Haha! Dus ik zal zeker tekenen als ik op stal zo'n lijst tegen kom!!

nou de paden in het kralingse bos (rotterdam) zijn ook niet vervelend!
alleen wat plassen hier en daar als het heeft geregend!
en de paden er naar toe zijn pas nieuw aangelegd Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:05

Al rij ik nooit in den haag, ik wist niet wat ik zag op dit site.
Mijn hemel, wat ben ik dan blij met de paden in het kralingse en bergse bos, dat zijn tenminste gemeentes die wel hebben geluisterd naar hun ruiters en gebruikers van de paden.
De opmerking van die boswachter raakt natuurlijk kant nog wal, zowizo wil/kan niet iedere ruiter springen, ten tweede kan/mag/wil niet ieder paard springen, ten derde is het absoluut niet verstandig om zomaar tijdens ene buitenrit over een omgevallen boom te springen als je niet weet wat er aan de andere kant is (uitstekende boomstronkjes, of wat dan ook) en bij dergelijke omgevallen bomen is een beetje opruimwerk het minste om te vragen.

En als de gemeente de paden een beetje bijhoud qua onderhoud zullen er meer ruiters gebruik van maken en is er minder overlast van ruiters en paardenpoep op de fiets- en wandelpaden.

En zo is iedereen weer blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:30

Ik heb vroeger als kind veel daar gereden. Het ziet er idd bar en boos uit. Als ik ergens mijn naam onder kan zetten, zeg het maar.

Het zijn openbare wegen, dus de gemeente is verantwoordelijk voor het onderhoud er van. Mocht je vallen en letsel of schade oplopen is de gemeente direkt aansprakelijk voor het geleden leed.

Schrijf anders eens een brief aan de burgemeester en doe er foto's bij. Anders ga je nog een stapje hoger, de Provinciale Staten.

Veel succes.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:57

Als je zo'n lijst naar me toe mailt en een brief erbij waar het over gaat en wat de bedoeling is, print ik ze wel uit en hang ik er ook een hier op stal.
Weet zeker dat er dan wel een groot aantal pensionklanten zijn die hiervoor willen tekenen!

Voor m'n mailadres kun je PB'en Knipoog

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:42

Auky schreef:
Als je zo'n lijst naar me toe mailt en een brief erbij waar het over gaat en wat de bedoeling is, print ik ze wel uit en hang ik er ook een hier op stal.
Weet zeker dat er dan wel een groot aantal pensionklanten zijn die hiervoor willen tekenen!

Voor m'n mailadres kun je PB'en Knipoog

Op welke stal sta jij, er zijn namelijk al diverse manege's waar de lijsten inmiddels naar toe zijn.
Als je op de site kijkt kan je daar ook de hantekeningen lijst uitprinten, en op die site staat ook waar het om gaat...

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 18:47

ik zie net je vorige berichtje...de eendekooi of paardenhoeve, ik zal morgen een navragen of daar geen lijsten naar toe zijn gegaan.
Dan kan ik zo ie zo proberen daar nog voor te zorgen....Ik doe m'n best...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:06

Ik bedoelde idd paardenhoeve.
Eendenkooi is een manege zonder pensionklanten, dus denk niet dat je daar veel handtekeningen ophaalt, het is namelijk 1x per maand ongeveer dat een klein clubje daar naar buiten gaat, dus daar zou je hooguit 10 handtekeningen ophalen denk ik.
Paardenhoeve is veel kans dat je handtekeningen inzamelt! Knipoog