Wat doen jullie met je pony/paard met dit weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aman_

Wat doen jullie met je pony/paard met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:58

Mijn vraag is dus wat doen jullie met je pony/paard met dit weer?
De grond bevroren zoals op dit moment dus. In de bak rijden gaat dan niet, tenzij je een binnenbak hebt, maar als je dat niet hebt zoals ik Knipoog.
Of rijden jullie dan alleen maar buiten of verzorgen?

Ben benieuwd Lachen.

Liefs Amanda Doei, doei

Climax

Re: Wat doen jullie met je pony/paard met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:05

Mijn buitenbak is momenteel nog wel aardig goed moet ik zeggen, kan er nu gewoon rijden.

Als die hard is train ik meestal op een buitenritje of ik ga rijden in de binnenbak, ik heb er op een kilometer afstand 2 zitten waar ik gratis mag rijden, en weer 500 meter verderop zit er nog eentje waar ik voor 5 euro per uur kan trainen, dus wat dat betreft heb ik het wel goed voor elkaar.

Ach ja, de paardjes moeten toch een beetje in conditie blijven, maakt niet uit welk weer het is Knipoog

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:06

Ik heb geen binnenbak en geen buitenbak...
Dus moet wel naar buiten, en meestal ga ik wel door weer en wind naar buiten, als het niet té hard regent! En kan ook op een veld rijden bij waar hij staat maar als dat nat is of brvroren mag ik daar ook niet op, omdat hij alles dan vertrapt!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:06

Ben gewoon door het bos gegaan hoor.

Met een beetje opletten gaat dat best.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:48

De buitenbak is s'middags en vroeg in de avond wel te rijden, doordat de zon erop staat.
Wij hebben ook een binnenbak, dus wat dat betreft kan ik alle kanten op Haha!

Maar ik ga ook gewoon naar buiten, het heeft de afgelopen tijd niet geregend dus is het niet/nauwelijks glad buiten.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:53

Kan er helaas ook niet over mee praten, wij hebben 2 buitenbakken met verschillende bodems, en een binnenbak, dus er is er sowieso altijd wel eentje goed!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:58

De bak waar ik moet rijden is nu vaak ook te nat of bevroren Als het nog een beetje te doen is rij ik er toch, of in de wei, of ik ga naar buiten. Maar als het heel erg is blijft het alleen bij verzorgen Ach gut

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:03

Mijn buitenbak is nog gewoon rijdbaar Lachen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:09

Onze bak is gelukkig tot nu toe steeds te rijden geweest. Alleen heel vroeg in de morgen is het wel eens wat harder dan normaal, maar dat is ook zo weer zacht als de zon erop staat. Maar bij ons word er dus gewoon gereden.. Weer of geen weer

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:11

Onze bak is ook nog redelijk.. En ik heb nu rubber ringen in mijn ijzers liggen en heb dus ook vanavond gewoon kunnen trainen gelukkig Haha!

Ben wel blij dat we nu een trailer hebben zodat ik in nood altijd nog een binnenbak op kan zoeken..

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:13

Eigenlijk doe ik dan niets... Ja alleen verzorgen. En ze staan dan wel de hele dag buiten.
Eigenlijk kan ik niets doen naar buiten lukt niet want hij vind alles te eng. Dus in de winter heeft mijn paardje vaak vakantie. Wel vervelend... maar wat doe je eraan?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:15

Hier was de grond vanmiddag zodanig ontdooid dat in de buitenbak rijden nog niet ging, maar een buitenritje kon prima.
Ik heb met alle drie de paarden dus ook maar even een buitenritje gemaakt!
Lukt dat ook niet, ga ik in de binnenbak rijden, voor ons met de auto 10min.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:52

Ik kan gelukkig in een binnenbak rijden. Ik kan dus gewoon lekker doortrainen swinters.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:12

Ik wander altijd met hem buiten Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:20

Als er nachtvorst verwacht wordt, dan slepen we de bak zodat hij mooi vlak en los is. Hij wordt dan wel wat hard, maar met wat zon is de bovenlaag snel weer los. Ik kan er nu wel in rijden.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:23

Bij mun verzorgpony's is de grond in de winter bijna altijd te hard of te nat. ik kan dus niet veel doen. Daar is geen binnenbak en buitenbak ook niet. Ik moet gewoon in de wei rijden. En als het kan maken we 1 keer in de week een buitenrit.
Als ik niet kan rijden....wat meestal wel zo is.....dan doe ik de stal en gewoon poetsen enzo. of aan de hand stappen maar meer kan dan ook niet

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:25

Wij rijden als het kan, maar als het niet kan dan ga ik naar buiten, longeer haar in het weiland (moet deze ook niet te hard zijn), ga lekker wandelen of alleen verzorgen!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:29

Lekker lang met wat hooi de wei op. Ook wel eens een buitenrit. En verder hopen dat het snel weer gaat dooien.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:08

Niks... een beetje poetsen (ook niet echt goed, alleen met de harde borstel om vieze modderplekken weg te halen... ik vind het geen zin hebben om voor niks haar vetlaag weg te poetsen) en dan hoogstens een stukje stappen...meer kan gewoon niet.
We mogen ook niet in de weiden met gras, want die moeten in de zomer weer vol met gras staan..en anders vertrappen de paarden al het gras.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:13

Ik rijd op gras, 's middags is het daar super om te rijden! Zonnetje schijnt erop en de grond is dan ook niet meer hard Lachen.
Mocht het nu wel zo zijn dat het zo hard gevroren heeft, dat de grond niet zo makkelijk ontdooit, dan ga ik lekker buiten rijden Lachen.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:19

als de buitenbak niet rijdbaar is wijk ik ook uit naar een manege. dat is ongeveer 1 kilometer over de weg lopen. en daar kan ik voor € 5,= een uur rijden.
wel van te voren bellen of er plaats is.
heel fijn

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:16

Bevroren?? Bij ons is er helemaal niets bevroren.. Tong uitsteken En anders kunnen we altijd in de (buiten) bak rijden.. Die bevriesd echt nooit!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:03

Veel hooi voeren als ze buiten staan blijven ze lekker warm en eten ze geen bevroren gras!

Ik kan echt niet rijden hoor! Alleen als ik les heb en als laat in de middag de wei iets ontdooid is. Buitenritjes?? Nee Donna is nogal fris met dit koude weer en een zadweg waar die dan ff uit kan rennen?? Ook bevroren.

Dus het komt er op neer dat hij gewoon stilstaat in deze tijd. In de winter rijd ik zowiso weinig omdat het vroeg donker is en we hebben geen lampen thuis.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:50

Gelukkig is de bbak weer ontdooid, maar gister en eergister was hij nog wel bevroren.
Gelukkig bevroor hij it keer vrij egaal. Ik heb gister wel gewoon gelongeerd.
Anders ga ik met hem wandelen buiten, of buiten rijden als ik iemand heb die meewil. Of trailerladen. Maar ze staan sowieso met wat voor weer ook de hele dag buiten, dus zijn beweging krijgt hij toch wel!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:57

Als de bak echt te hard is ga ik een eind wandelen met Sheldon, mits ik genoeg fut heb gaan we ook weleens samen joggen Haha! . Weer eens wat anders, paard vind t gezellig Tong uitsteken