En omdat dit de eerste keer is dat wij een paardje gaan kopen,twijfel ik ook nog over de leeftijd van zon paard.Mijn dochter rijd 4 jaar en ikzelf nog maar 2 jaar.Onze voorkeur gaat uit naar dressuur.
Wie kan mij een goed advies geven?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. 

Mijn paard (ook merrie) daarin tegen heeft de laatste jaren extreem last van hengstigheid!
(eerste jaren niet?!?) Ze is dan niet meer 'normaal' te rijden, wedstrijden lukken dan ook niet
en dat nu we bijna Z dressuur zijn! We zijn al jaren aan het 'dokteren', vanalles geprobeert maar (nog) niks gevonden?! Ik doe haar niet zomaar weg, maar ik weet zeker dat als er ooit een ander paard zou komen, dat het dan een ruin wordt!
Hier heeft ze een gebroken pols aan over gehouden (mazzel) en is nu wat angstig geworden voor deze typetjes. eleonora schreef:hoevaak word een merrie hengstig en hoelang duurt zon periode?
De reden dat ik het niet zo op merries heb is het feit dat mijn dochter een paar weken geleden er af is gebokt door en hengstige merrie,gewoon in de stap.Hier heeft ze een gebroken pols aan over gehouden (mazzel) en is nu wat angstig geworden voor deze typetjes.
Maar als ze het te bont maakten, dan werd er wat van gezegd en dan hielden ze op. Mijn paard was altijd vrij duidelijk hengstig, maar nooit overdreven vervelend en altijd behoorlijk te rijden.
!Gewoon omdat ze meer karakter hebben en dan niet karakter in negatieve zin.Ik heb het idee dat je met een merrie veel meer een band opbouwd dan met een ruin,maar het blijft heel persoonlijk natuurlijk
.
)